Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Maten,
Al gans de morgen probeer ik een Systeemkopie te maken zoals ik er al duizend had gemaakt.
Het horizontaal balkje begint te schuiven, en na 15 seconden wordt het helemaal rood met de volgende mededelingen:

(1) Apparaat is niet klaar
(2) Systeemkopie mislukt
(3) 0x80070015

Ik heb Google afgespeurd en geprobeerd wat er gesuggereerd werd; Niets helpt.
In Apparaatbeheer alle USB's die grijs waren verwijderd en ook Schaduwkopiën die grijs waren verwijderd;
Alle schijven gecontroleerd en geen fouten gevonden;
Ge-herstart.
Niet helpt.
Ik wil het echt vinden i.p.v. opnieuw naar een vroegere Image of Systeemkopie terug te keren, want dat had ik gedaan en alles ge-updated.
Benieuwd wat het toch zou kunnen zijn...
 
Veel kan ik niet doen om aansluitingen te maken omdat het een mini-systeem betreft.
Mocht de verbinding wegvallen, dan zou ik dat moeten merken aan het lichtje aan de voorzijde van mijn D-schijf.
Gelukkig heb ik Paragon nog, want voor de zekerheid maak ik back-ups, zowel met een Systeemkopie als een Image met Paragon.

Wat ik ook nog moest vermelden is het feit dan Systeemherstel het ook laat afweten en hier komt geen externe schijf aan te pas. Misschien heeft dat ook wat te betekenen?

Zodus: als we aan het einde van ons latijn zijn gekomen, dan zal ik maar een Image met Paragon van een tijdje geleden terugzetten.

Mocht je nog een lumineus idee hebben, laat het me nu weten, want over een paar minuten begin ik er aan.
 
Veel kan ik niet doen om aansluitingen te maken omdat het een mini-systeem betreft.

er dient ook niet veel te gebeuren ...
indien er een sata slot vrij is op je moederbord dan dien je enkel maar een gleufje te voorzien om de sata-kabel naar buiten te leiden nadat je deze aangesloten heb op het moederbord .
 
Systeemherstel is altijd ingeschakeld, want ik kan herstelpunten maken. Ook zie ik dat er een aantal zijn via CCleaner's gereedschap.
Allé, dan maar een week of drie terug in het verleden met Paragon.
Van de machinerie blijf ik liever af.
Bedankt voor de moeite.
 
Ondertussen heb ik met Paragon een Image van 8 nov. teruggezet. Zonder ook maar één update te doen heb ik een Systeemkopie gemaakt en dit zonder problemen. Dat bewijst dat het een software probleem zou moeten zijn.
Jammer dat we er niet zijn in geslaagd om te weten waarom Systeemkopiën niet meer konden gemaakt worden.

Nadat alles weer up-to-date is, maak ik een nieuwe Systeemkopie.

Toch bedankt voor de zaterdagtijd.
 
gebruik je de Windows 10 !
indien je de Windows 10 gebruikt verkregen door een upgrade of niet dan word de 100Mb die eerder aan de Windows 7 - 8 of de 8.1 toegewezen was vergroot naar 350Mb dat is een vast staand feit ... waarom deze bij u maar 100Mb is (indien je dus de Windows 10 gebruikt ) kan ik niet verklaren .

*zie hier een afbeelding van mijn schijfbeheer ..
Bekijk bijlage 15759

Bij mij is het ook "maar" 100 MB NTFS door het systeem gereserveerd.
 
hier is het ook 350 pc aangekocht met windows 8.1 nu upgrade windows 10

Knipsel.jpg
 
Ondertussen heb ik met Paragon een Image van 8 nov. teruggezet. Zonder ook maar één update te doen heb ik een Systeemkopie gemaakt en dit zonder problemen. Dat bewijst dat het een software probleem zou moeten zijn.
Jammer dat we er niet zijn in geslaagd om te weten waarom Systeemkopiën niet meer konden gemaakt worden.

Nadat alles weer up-to-date is, maak ik een nieuwe Systeemkopie.

Toch bedankt voor de zaterdagtijd.

Het zou me niet verwonderen dat Paragon de boosdoener is waardoor het niet lukt om een systeemkopie te maken . Het is niet de eerste maal dat software van derden roet in het eten gooit .

Die 100 MB wat in windows 10 350 MB bevinden zich de systeembestanden die nodig zijn om Windows functioneel te laten werken .
 
Wat zeg je nu? Paragon Backup & Recovery (nu: 14) - die ik al vijf jaar tot volle tevredenheid gebruik - is zeker niet de oorzaak. Dit is me de kleine jaarlijkse kost waard. Waar haal je zoiets uit om te denken dat Paragon de oorzaak zou zijn? Het werkt helemaal anders en is vergelijkbaar met Acronis, maar de HUI ligt me zo niet. Herhaalde keren heeft Paragon me al gered omdat ik twee keer per maand er een Image mee aanmaak.
Het Herstelprogramma van Windows is oké als het werkt, maar dikwijls wordt het als onbetrouwbaar beschouwd. Het maken en gebruiken van een systeemkopie werkt meestal zeer goed en daarom gebruik ik ze door elkaar.
► ► In ieder geval de les die iedereen die dit heeft gevolgd kon leren is: dat je regelmatig een Backup moet maken. Met welk programma je dat doet is een kwestie van voorkeur. Goed dat ik een Image had van een kleine twee weken geleden. Nu loopt alles terug goed en ik heb niet veel moeten updaten van deze periode.
 
Vanaf vanmorgen vroeg tot nu mijn Pc'tje helemaal verder up-to-date gebracht met...
Heimdal, Secunia en FileHippo. Nog extra getest met sfc /scannow en Perfmon /report.
Een nieuwe Systeemkopie en een nieuwe Paragon Image gemaakt.
Nog wat gedaan om te optimaliseren, zoals Indexing en Superfetch uitgeschakeld.

Het loopt nu echt goed.

►Iedereen die suggesties heeft gedaan is bedankt!
 
Het is omdat ik een Schoone installatie gedaan heb op mijn oude Laptop.
En daarna die 1511 al na een uurtje aangeboden kreeg.
Wat mij ook opvalt dat gans Windows maar 12,5 GB ruimte in beslag neemt.

01.PNG

02.PNG

03.PNG
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan