Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Maten,
Al gans de morgen probeer ik een Systeemkopie te maken zoals ik er al duizend had gemaakt.
Het horizontaal balkje begint te schuiven, en na 15 seconden wordt het helemaal rood met de volgende mededelingen:

(1) Apparaat is niet klaar
(2) Systeemkopie mislukt
(3) 0x80070015

Ik heb Google afgespeurd en geprobeerd wat er gesuggereerd werd; Niets helpt.
In Apparaatbeheer alle USB's die grijs waren verwijderd en ook Schaduwkopiën die grijs waren verwijderd;
Alle schijven gecontroleerd en geen fouten gevonden;
Ge-herstart.
Niet helpt.
Ik wil het echt vinden i.p.v. opnieuw naar een vroegere Image of Systeemkopie terug te keren, want dat had ik gedaan en alles ge-updated.
Benieuwd wat het toch zou kunnen zijn...
 
waarschijnlijk is er dus niet genoeg vrije ruimte op deze externe schijf aangezien een systeemkopie een 1 op 1 kopie is ...
deze word dus niet ingekrompen ...

Ashampoo_Snap_2015.11.21_13h37m31s_012_.png Ashampoo_Snap_2015.11.21_13h36m22s_011_.png
 
Merci voor je snel antwoord.
Jammer genoeg is het dat niet, want:
- de complete C = 58,2 GB;
- de bestemming D heeft 969 GB vrij;
- wordt bevestigd in de dialoog;
- bekijk de vier beeldjes eens a.j.b.:
OS10.JPG
D.JPG
Kopie.JPG
App_n_Klaar.JPG

GrrrrrrRRR = "%£@$µ..!" = zot worden...
 
Geen enkel probleem om de schijf te openen met de verkenner. Trouwens ik heb een Image gemaakt met Paragon en niets ondervonden.
Alle schijven zijn gecheckt geworden en ik slaag er ook niet in om de Systeemkopie op een van de twee andere externe schijven te zetten (ik heb er nl. drie).
Schijfbeheer toont niets abnormaal. Alle Letters zijn juist.

Verdomme toch, hé?
 
start een opdrachtprompt op als administrator en draai eens de sfc /scannow ..
volgens mij zit je met beschadigde systeembestanden ( teveel opruimers gebruik!).
 
raar ...plaats eens een afbeelding van schijfbeheer ...denk dat je gereserveerde systeempartitie te klein is en dat deze dan de schuldige is .

*controleer ook de service volume shadow kopie ..deze zou op handmatig ingesteld moeten zijn !
bij mij is deze dus nu gestopt en kan ik deze bijgevolg ook opstarten ...
 
Hier is Schijfbeheer:
Schijf.jpg

En hier de Volume Shadow Service (niet gestart - moet ik starten?)
Services.jpg

Nog de Perfmon /Report controle gedaan in Uitvoeren:
Perfmon.jpg

En een MBAM-check:
Mbam.JPG

Wat kan ik nog méér doen?
 
het gaat dus om de SSD (schijf 0 in schijfbeheer)
wel jij gebruik toch ook dacht ik de Windows 10 of ben ik verkeerd !
want in de Windows 10 is de door het systeem gereserveerde partitie wel groter dan 100Mb bij mij op de SSD is deze wel 350Mb
bij u echter is deze maar 100Mb ( denk dat hier het probleem zit !)
 
Ik zal de Shadow copy dan eens opstarten.
Maar deze System reserved is al drie jaar 100 MB. Dus dat is het toch niet, hé?

Nu opstarten en opnieuw proberen.... Wordt vervolgd.
 
wel ik ben eens aan het zoeken geweest ... de foutmelding " apparaat is niet klaar met de foutcode 0x80070015 " heeft dan betrekking dat deze eerder niet te benaderen is alhoewel deze dus herkend en aangewezen werd als opslag media ...
wat je eens zou kunnen doen is deze effectief te verwijderen in apparaatbeheer door deze dus uit te werpen ...
herstart daarop je systeem en deze dient dus terug geinstalleerd te worden ... is het hiermee nog niet verholpen dat heb jij dus geen machtigingen over deze externe schijf !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan