Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste mensen,

dit is een ouder artikel maar ik heb hetzelfde probleem als Ruud99, met dit verschil dat ik de systeemkopie niet verplaatst heb. Ik heb wel 3 back-ups van verschillende computers op dezelfde externe HDD staan. Ik had Windows 10 geïnstalleerd maar de HDD is gecrasht ik heb een nieuwe geplaatst en hierop een nieuwe install gedaan en wens nu de kopie terug te zetten maar loop steeds tegen hetzelfde probleem, de kopie wordt niet gevonden. In eerdere pogingen om het systeemkopie terug te zetten was ik er bijna in geslaagd om het terug te zetten, toen gaf de computer de voorkeur de laatste back-up terug te zetten, dit was van een andere computer maar ik kon toen zelfs de juiste kiezen en toen gaf de pc aan van te moeten opstarten vanaf een herstelschijf, van deze schijf opgestart vond hij geen back-up bestand meer.
Hier nog een screenshot vanuit de verkenner:
Bekijk bijlage 17650

De schijf is NTFS geformatteerd (volgens Windows compatibel met de image back-up) en is gekoppeld met een USB2 kabel aan de pc. De versie van Windows die ik wens terug te zetten is Windows 7 Home Premium.
Heeft iemand nog een voorstel, ik heb al wat pogingen ondernomen?

Mvg. Marc.
 
Laatst bewerkt:
ik vermoed dat je het kladblok dient te gebruiken voor het openen van xml files ..
maar als jij nu deze xml files bedoeld welke je laat zien in je 2de afbeelding betreffende je systeemkopie wel deze zijn versleuteld en kan je nooit inzien ..
deze worden ontsleuteld bij het terug plaatsen van deze systeemkopie ...

*tevens kan het best zijn dat je systeemkopie welke al 2 jaar oud is beschadigd is of dat er wat aan ontbreekt ...
**ik heb hier zojuist ook een systeemkopie opgestart om de aanwezige bestanden te kunnen vergelijken met deze van u .
 
Die systeemkopie is destijds gemaakt met vers geïnstalleerde pc met alle software er op die ik wenste te behouden. Ontbrekende of beschadigde delen misschien, gesteld dat er iets fout aan zou zijn, er staan nog 2 andere Windows image's van andere Windows 7 pc's op, die vindt de software ook niet.
 
vergelijk jou bestanden eens met deze ...het betreft hier dus een systeem kopie van een virtuele Windows 10 ..

6574bc3c81-Ashampoo_Snap_2016.10.18_19h04m53s_010_.png
 
Hoi Q,

laat mij u alvast bedanken voor alle tijd die u in de site steekt om mensen te kunnen helpen met problemen oplossen in hun pc.

Voorlopig raak ik er niet uit, ik heb de video bekeken en herken het allemaal tot 1'23", dan verschijnt systeemkopieschijven zoeken voor 2 seconden en daarna de melding dat er niets gevonden wordt...
We geven we nog niet op, misschien geraak ik er vandaag niet, misschien morgen wel!

Mvg, Marc.
 
Q, Als in Configuratiescherm>Alle configuratiescherm-onderdelen>Systeem>Geavanceerde systeeminstellingen naar de tab Systeembeveiliging ga zie ik dat m'n externe HDD uitgeschakeld is, is dat normaal (een mogelijke oorzaak), in de verkenner is deze wel toegankelijk.
externe HDD uitgeschakeld.JPG
 
de afbeelding die je nu laat zien heeft met systeemherstel te maken ...
hier is de C ingeschakeld en d.w.z. dat er dus van de C telkens een herstelpunt aangemaakt word ..

het is niet nodig om ook deze LaCie op te nemen om herstelpunten aan te maken ...
dit doe ik ook nooit ..

Ashampoo_Snap_2016.10.18_21h02m46s_012_.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan