Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,ik ben nieuw hier op dit forum,en ik heb voor mij een heel belangrijke vraag:

Wie kan mij stap voor stap uitleggen hoe ik een opstartbare cd kan maken met Nero,ik heb de handleiding van Nero 10 wel gelezen,maar ik begrijp er niets van hoe en waar ik alles in moet geven.Zo staat er b.v in het menu van de opstartbare cd maken ,Imagebestand en dan staat er de regel C:\PROGRAM FILES (X86)NERO\NERO7\Core\DosBootImage.IMA,MOET IK DIT NU LATEN STAAN OF MOET DAAR IETS ANDERS INGEVULD WORDEN,waar moet ik het bestandje zetten dat ik opstartbaar wil maken?Het is voor mij een raadsel,hopelijk is hier iemand op het Forum die dit al eens heeft gemaakt,en zou mij daar mee kunnen helpen,ik moet nl mijn harde schijf upgraden,de firmware.Want mijn harde schijf word niet herkent in de bios door een te oude firmware op de harde schijf.
 
het probleem is wellicht dat je géén opstartbaarre iso heb ....je dient een opstartbestand toe te voegen ...
nu heb ik hier een paar opstart bestanden liggen d.w.z. deze zijn voor xp/vista en de win7 om opstartbaarre iso 's aan te maken ..
we dienen dan ook in bezit te zijn van een opstartbestand cd/dvd....
klik maar eens op de 3de tap boven aan bij opstartbaar ....
je ziet daar ergens vermeld staan "pak het opstartbestand uit van een cd/dvd ....
je plaatst een andere opstartbaarre cd in je drive ultraiso kopieert dan dit bestand , en dit bestand selecteer je dan ...
dan zie je de vermelding staan in het geel kadertje " opstartbaar "

***jij spreekt echter over een exe bestand die je op een cd wilt zetten om zodoende een opstartbaarre cd te maken ...
normaal gewijze start de cd gewoon op ...en je klikt dan gewoon op de setup.exe om de bewerking te starten !!!

Daarom mijn vraag ben je in bezit van een exe bestand of is dit wel degelijk een iso bestand..!! graag een antwoord hierop

ik ga je het opstartbestand bezorgen ....effe geduldt!

[edit] hier is het opstartbestand [/edit]
je dient deze eerst uit te pakken ..
het bestand mycd.bif selecteer je dan met de tap opstartbaar .."laad het opstartbestand "
je ziet dan dat het geel venster de vermelding krijgt opstartbaar !
 
hoi qtex,ik krijg hem nu wel opstartbaar maar hij detecteert het iso file niet,wanneer ik hem wil openen staat er niets in de directory,dus ik denk dat hij nog niet opstartbaar is,en ik zie niet hoe ik met ultraiso een exe bestandje om kan zetten naar een isofile
 
hallo swake,dat is inderdaad een tweede harde schijf,maar de SATA Controller is geactiveerd

We gaan eens beginnen van bij het begin.
De sata controllers zijn geactiveerd in het BIOS
Volgens jou word de harde schijf niet in het BIOS gevonden.
SATA is geen IDE . Bij IDE moet je gebruik maken van jumpertjes.
Op welke wijze probeer je de HD toe te kennen aan één van de SATA controllers.
 
open ultra iso ..
klik op de 2de tap acties..en selecteer "voeg bestand toe "
vervolgens verschijnt er een venster "in mijn geval de map waardat al mijn exe file's bevinden "
en hier selecteer ik dus het bestand dat ik op de cd wil hebben als een zelfstandige opstartbestand...
als deze geselecteert is dan wordt deze vermeld in het scherm rechts boven in ultraiso.....
maar je ziet nu weer dat deze niet opstartbaar is ...
nu ga je de tap opstartbaar openen en je voeg het opstartbestand toe...( deze heb ik je eerder gepost )
is deze toegevoegt dan zie je de vermelding opstartbaar ..
nu kun je 3 dingen doen ...
1..je brand deze op een cd
2..je brand deze op een usb stick
3..of je bewaar deze bewerking ..deze word dan als een iso opgeslagen

(als exe bestand heb ik als voorbeeld de avg.exe genomen )
Bekijk bijlage 8500
 
hallo qtex,ik ben weer even aan de slag gegaan,ik krijg nu het exe bestandje te zien in het scherm,dan klik ik op opstartbaar en dan op Write Disk Image,daar heb ik de usb stick geselecteerd,ik zie het imagebestandje staan en de schrijfmethode staat op USB-HDD+,als ik dan op schrijven klik krijg ik de volgende foutmelding:Brandproces gefaald:LBA:0 ,Error 1450 writing the Device,Its recommended to format de USB Stick and try again.Maar de USB Stick ic geformatteerd in FAT,ik heb hem ook geformatteerd in NTFS en dan krijg ik hetzelfde resultaat.Er staat op dat scherm ook nog een tab Create Boot Partition,moet die aangevinkt staan?Ik hoor het wel of je kunt zien wat ik fout doe,ik moet nu even weg,tot straks
 
liawi, wil je aub een antwoordje geven op mijn vraag in bericht #22

Ik heb zo een vermoeden dat je de jouw andere harde schijf ziet staan bij bij de SATA controllers en ook je CD/DVD apparaat als deze ook een SATA aansluiting heeft, maar bij de rest van de andere SATA controllers in het BIOS NONE staat te lezen.
 
je bent weer iets te snel geweest .....want je vergat nu ook het opstart bestand toe te voegen ..

van het moment je het exe bestand heb toegevoegd in het scherm ....
moet je het opstartbestand laden zodat je de vermelding zie staan "opstartbaar "
dus je moet er eerst voor zorgen dat je daarvan de iso heb , zoals eerder beschreven .

dan herstart je ultra iso weer ..
je laad deze pas aangemaakte opstartbaarre iso..
je selecteert nu write disk image en je zie nu dat de iso vermeld sta in het venster " image bestand "
in het venster "disk drive " selecteer je de usb stick
daarna klik je op schrijven ....letop indien de stick geformateerdt dient te worden dan zal ultraiso u daar van een vermelding geven...
inderdaad moet het vinkje aanstaan bij create boot partition, vooralleer je op schrijven klikt

hier lukt het me telkens om van een exe bestand ...eerst een opstartbaarre iso aan te maken ...
en deze daarna op de stick te zetten ... kreeg telkens de vermelding " succesvol gebrand "

***heb jij de volledige geactiveerde versie van ultra iso of de trial versie !!!
namelijk heeft de trial ( probeer versie ) beperkingen ..!

( mocht het je niet lukken bezorg me dan het exe bestandje en ik maak je er een opstartbaarre iso van)


de opmerking van swake kan natuurlijk ook de oorzaak zijn dat deze schijf niet te zien is en daar door ook niet kan aangesproken worden ... dus geef daar ook eens een antwoord op .. je moet echter daar voor in de bios settings gaan kijken !
 
Laatst bewerkt:
hallo swake,in de bios staat alles van de SATA Controller enabled,ik heb daar met Asrock contact over gehad,maar die zeggen dat alles goed staat,maar in ieder geval bedankt met het meedenken voor een oplossing.
Bij mij in de bios zitten 5 SATAaansluitingen daar zit een dvdrom op,een dvdbrander en 2 harde schijven,dus de eerste 4 aansluitingen zijn bezet,en bij de 5e staat not detected,maar dat is normaal want daar is niets op aangesloten.Sorry foutje ,er zijn er wel 4 bezet maar bij 2 daarvan staat not detected,want waar de Samsung HD103SJ SpinpointF3 op aangesloten is staat ook not detected,want dit is de probleemschijf,de andere werkt prima.
 
ja ik heb de link ontvangen ..
heb deze al opgehaald en alles al toegepast ...heb er dus een opstartbaarre iso van gemaakt ...
zelfs heb ik deze succesvol gebrand op een usb stick ...
alleen kan ik deze dus niet testen omdat mijn systeem een andere moederbord heeft ...

hier is de iso je dient deze dus nu op de stick te zetten ...
ik verwijder deze weer uit mijn dropbox account..om 16.00uur
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan