Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,ik ben nieuw hier op dit forum,en ik heb voor mij een heel belangrijke vraag:

Wie kan mij stap voor stap uitleggen hoe ik een opstartbare cd kan maken met Nero,ik heb de handleiding van Nero 10 wel gelezen,maar ik begrijp er niets van hoe en waar ik alles in moet geven.Zo staat er b.v in het menu van de opstartbare cd maken ,Imagebestand en dan staat er de regel C:\PROGRAM FILES (X86)NERO\NERO7\Core\DosBootImage.IMA,MOET IK DIT NU LATEN STAAN OF MOET DAAR IETS ANDERS INGEVULD WORDEN,waar moet ik het bestandje zetten dat ik opstartbaar wil maken?Het is voor mij een raadsel,hopelijk is hier iemand op het Forum die dit al eens heeft gemaakt,en zou mij daar mee kunnen helpen,ik moet nl mijn harde schijf upgraden,de firmware.Want mijn harde schijf word niet herkent in de bios door een te oude firmware op de harde schijf.
 
Controleer eerst eens even of dat bestand DosBootImage.IMA op die locatie aanwezig is. Ik werk zelf niet met Nero, daarom kan ik dat niet verifiëren. Dat .IMA bestand is een Image van een Bootable DOS diskette. Een exacte copy maw. Dus indien dat bestand daar aanwezig is mag je dat laten staan.
Hier een link waar je eventueel zo een Image bestand van DOS kan downloaden:
MS-DOS Download (img) :: DJ OldGames
Nero gaat dit bestand gebruiken en schrijven naar de bootsector van de CD zodat die CD bootable wordt. (mbv Floppy emulatie)
Verder kan je dan je Firmware bestanden als gewone data op die CD zetten en bereiken.
Let wel dat je opstart disk een CDROM kan detecteren (MSCDEX.EXE moet correct geladen worden). Anders ga je niet aan die firmware upgrade bestanden kunnen op die CD, ook al heb je kunnen booten met die CD.
 
Hallo DDragon80,
bedankt voor je reactie,maar waar moet ik controleren of dat Nero bestandje in staat?
Ik ben maar een leek,dat is voor mij allemaal nieuw.
En als het er niet staat en ik dat ander bestandje download,moet ik dat dan in Nero invoegen en daar eerst een imagebestandje van maken?
Dus dat firmware bestandje dat is een exe bestandje , daar hoef je geen image of iso bestandje van te maken?Daarom vroeg ik ook om het stap voor stap uit te leggen ,want ik ben het hele weekend al bezig geweest om een opstartbare cd of usb stick te maken ,maar het lukt mij gewoon niet.
Oh ja,die schijf is helemaal leeg,moet daar eerst een besturingssysteem opgezet worden of is dat voor die firmware update niet nodig?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
vraagje ..
ben je zeker van je stuk dat je de firmware van je harde schijf moet upgraden ...???
is het niet eerder de firmware van je moederbord die je moet upgraden !!!

je zegt mijn harde schijf wordt niet herkend in de bios .....is deze wel tegoei aangesloten ..!
 
hallo qtex,
ja dat is zeker,mijn moederbord is pas 5 maanden oud,en daar zitten 6gbs sata poorten in.
en die kunnen conflicten maken met de samsung harde schijf,het is nl de Samsung HD103SJ ATA Device SpinpointF3,en die staat er ook tussen voor een firmware update.
Moederbord is de Asrock 870Exterme3 R2.0.
heb al contact gehad met Asrock en die gaven me de zekerheid dat het niet aan de bios ligt(is intussen met hulp van Asroch geupgrade naar P1.80).
Dus zij gaven mij als antwoord dat ik van mijn harde schijf de firmware moet upgraden,
maar ik weet niet hoe ik een cd of usbstick bootable moet maken.Bij Nero gekeken maar ik kom er niet uit.
 
een opstartaarre schijf of usb stick aanmaken is op zich niet moeilijk ...met het juiste tool
echter nero vind ik persoonlijk 1 van de moeilijkste tools die er zijn ...te complex !!

ik zelf gebruik het tool ultraiso premium edition om me een opstartbaarre usb stick od cd/dvd aan te maken ..
met nero kan ik niet werken ...
ook het gratis win7USB/DVD tool kan dit probleemloos ...echter alleen met iso files ... en niet met .exe
 
Dag liawi
Is dat een tweede harde schijf die je hebt ingebouwd?
Een mogelijke oorzaak dat de harde schijf in het BIOS niet gevonden word kan zijn dat de SATA controller niet geactiveerd is.
 
Hallo DDragon80,
bedankt voor je reactie,maar waar moet ik controleren of dat Nero bestandje in staat?
Ik ben maar een leek,dat is voor mij allemaal nieuw.
En als het er niet staat en ik dat ander bestandje download,moet ik dat dan in Nero invoegen en daar eerst een imagebestandje van maken?
Dus dat firmware bestandje dat is een exe bestandje , daar hoef je geen image of iso bestandje van te maken?Daarom vroeg ik ook om het stap voor stap uit te leggen ,want ik ben het hele weekend al bezig geweest om een opstartbare cd of usb stick te maken ,maar het lukt mij gewoon niet.
Oh ja,die schijf is helemaal leeg,moet daar eerst een besturingssysteem opgezet worden of is dat voor die firmware update niet nodig?

Selecteer in Nero de optie om een opstartbare CD te maken. Je moet in die configuratie ook vermelden waar Nero het Bootable Image bestand kan vinden. Je vermeld zelf dat in nero een verwijzing staat naar C:\PROGRAM FILES (X86)NERO\NERO7\Core\DosBootImage.IMA. Bestaat dit bestand op die locatie? Zoja, hou dan deze locatie. Zo niet, download de Image die ik in men vorige post gegeven heb en zet in Nero de verwijzing naar dit bestand.
Als "inhoud" van de CD zet je dat .exe firmware upgrade bestand. CD'tje branden en opstarten met die CD (check BIOS dat die opstart van CD). Selecteer opstarten met onderstuening voor CD-ROM in het DOS opstart menu.
Wanneer je boot (opstart) voltooid is kom je op een C:\> prompt. Ga dan naar de locatie van je CD-ROM (werd weergegeven tijdens het bootproces bij de MSCDEX.EXE driver). Dit gaat waarschijnlijk E: ofzoiets zijn. Voer dan die firmware upgrade uit mbv die firmware executable.
 
Hallo DDragon80,
bedankt voor je reactie,maar waar moet ik controleren of dat Nero bestandje in staat?
Ik ben maar een leek,dat is voor mij allemaal nieuw.
En als het er niet staat en ik dat ander bestandje download,moet ik dat dan in Nero invoegen en daar eerst een imagebestandje van maken?
Dus dat firmware bestandje dat is een exe bestandje , daar hoef je geen image of iso bestandje van te maken?Daarom vroeg ik ook om het stap voor stap uit te leggen ,want ik ben het hele weekend al bezig geweest om een opstartbare cd of usb stick te maken ,maar het lukt mij gewoon niet.
Oh ja,die schijf is helemaal leeg,moet daar eerst een besturingssysteem opgezet worden of is dat voor die firmware update niet nodig?

Selecteer in Nero de optie om een opstartbare CD te maken. Je moet in die configuratie ook vermelden waar Nero het Bootable Image bestand kan vinden. Je vermeld zelf dat in nero een verwijzing staat naar C:\PROGRAM FILES (X86)NERO\NERO7\Core\DosBootImage.IMA. Bestaat dit bestand op die locatie? Zoja, hou dan deze locatie. Zo niet, download de Image die ik in men vorige post gegeven heb en zet in Nero de verwijzing naar dit bestand.
Als "inhoud" van de CD zet je dat .exe firmware upgrade bestand. CD'tje branden en opstarten met die CD (check BIOS dat die opstart van CD). Selecteer opstarten met onderstuening voor CD-ROM in het DOS opstart menu.
Wanneer je boot (opstart) voltooid is kom je op een C:\> prompt. Ga dan naar de locatie van je CD-ROM (werd weergegeven tijdens het bootproces bij de MSCDEX.EXE driver). Dit gaat waarschijnlijk E: ofzoiets zijn. Voer dan die firmware upgrade uit mbv die firmware executable.
 
Hallo DDragon80: dat booyable imagebestand dat er bij Nero instaat is er wel,want als ik hem opstart dan gaat hij booten,alleen ik kan niet aan de exefile,hij geeft aan dat hij de device niet kan vinden,en die driver dat U zei MSCDEX.EXE die heb ik helemaal en nergens gezien.Maar als ik in Nero de optie een opstartbare cd maken aanklik dan staat er bovenaan:Bron van data opstart-image,daar staat dan onder Opstartbaar logisch station(moet op cd )passen,maar daar kan ik niet aan om dat aan te vinken,en als ik dat zou kunnen wat moet ik er dan mee.En daaronder staat imagebestand,en dat is aangevinkt met die bootable image.Maar waar ik het exe bestandje moet plaatsen weet ik niet.Ik hoop dat ik het zo een beetje uit heb kunnen leggen,je zal misschien wel denken wat een stomme Hollander,maar ja ik kan er ook niks aan doen,ik snap er de ballen niet van.
 
ik moet nl mijn harde schijf upgraden,de firmware.Want mijn harde schijf word niet herkent in de bios door een te oude firmware op de harde schijf.

Is het niet zo dat als de firmware van Uw harde schijf te oud is, dat Uw schijf dit dan ook is? Zoek je geen problemen als je die schijf toch aansluit en er Uw belangrijke data opzet?
Als je een beetje rondkijkt, kan je voor 60€ een SATA schijf kopen van 1Tb. Is dat niet véél veiliger?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan