Status
Niet open voor verdere reacties.
beste swake
ik had de vista home premium en nu de de windows 7 home premium
op de vraag of het een upgrade of een nieuwe propere install is moet ik het antwoord schuldig blijven (ik dacht een upgrade)
zo als al gezegd ik heb het schijfje van windows 7 in de laptop gedaan en laten draaien voor de rest niets
u spreekt over windows.old waar zou ik zo iets moeten zoeken ?
u meent dat als ik op de een of andere wijze sp1 op een schijfje gebrand krijg (dus dat moet ik dan nog even uitzoeken hoe dit gaat)
en daarna na uitschakeling van alle beveiligings toestanden het zou moeten lukken ?
 
u spreekt over windows.old waar zou ik zo iets moeten zoeken ?

Met je verkenner : Windows startknop klikken, Computer selecteren en klik daar op de C: schijf
Je vind dan de map Windows , je huidige windows7
Als je een upgrade hebt uitgevoerd staat er normaal ook een map die windows.old is genoemd.
SP1 zal naar de map downloads gedownload worden, maar je kan dit ook naar je bureaublad downloaden.
Na de download rechtsklikken op het gedownloade bestand en kiezen voor kopiëren naar en selecteer je cd/dvd apparaat.
Heb je brandsoftware op je computer geïnstalleerd staan?
En zo zou het moeten lukken. Je bent niet de enige hoor die de update van SP1 niet kan uitvoeren als er een upgrade werd uitgevoerd van vista naar Win 7
 
Laatst bewerkt:
Hoi Swake
het heeft wat langer geduurd met antwoorden want ik heb alles uitgevoerd van wat je gezegt hebt
de resultaten : op de plaats die jij aangeeft kan ik geen map met windows.old vinden
verder heb ik SP gedownload en op een schijfje gebrand
toen alle beveiligingen uitgeschakeld (McAffee -superAnti-Spyware etc etc )
daarna v/h schijfje geinstalleerd en alles gaat goed totdat de laptop klaar is met installeren
dan gaat hij de zaak configureren en inderdaad bij 7% stop hij hij sluit de laptop af verwijderd de geinstalleerde bestanden
en start opnieuw op met de melding van er is een fout opgetreden fout zie vorige berichten etc etc
ja dan ben ik weer bij af --> zonder SP1
ik weet het nu ook niet meer (maar dat was bekent want ik wist het eerst ook niet)
mochten er verder geen andere mogelijkheden meer zijn dan ga ik jullie allen (die mij probeerde te helpen) hartelijk bedankten voor de gedane moeite
zouden er toch nog suggesties zijn om SP te installeren dan hou ik mij aanbevolen
ik weet niet waar Dilbeek en of Beringen ligt (ik ben een nederbelg) maar jullie zijn van harte welkom om tot hier te komen
gr Egidius_1
 
gellik ligt toch achter munsterbilzen dacht ik ... beringen ligt tegen leopoldsburg das dan beiden in de provincie ....juist ja den limburg(42 km )
dilbeek ligt in brussel das al wa verder
gelieve me via pb je adres gegevens te bezorgen om in de mogelijkheid te zijn om tot bij u te komen ...
 
Laatst bewerkt:
probeer dit eens toe te passen .....volg nauw gezet de werkwijze op zoals beschreven *****print dit uit of noteer het...


Veel mensen hebben problemen met het installeren van Windows 7 sp1.
Eén van de meest voorkomende problemen is .. dat Windows blijft hangen tijdens de updatebewerking 282, 293 etc.

Door onderstaande stappen uit te voeren kan het probleem verholpen worden.
Deze methode werkt zonder Safe Mode (veilige modus), backups, System Restore, Deployment Image Servicing en Management (DISM), en zonder het gebruik van de Windows 7 DVD herstel schijf.

1. Herstart de computer.
2. Druk op F8 (voordat het Windows logo verschijnt) voor het opstartmenu van Windows
3. Kies voor de bovenste optie, Windows herstellen, kies toetsenbord indeling en meld je aan met een lokale administratoraccount.
4. Kies in het Opstartherstelmenu voor Commandprompt.
5. Type op de Command Prompt de volgende commando:
%windir%\system32\notepad.exe
6. Het Kladblok programma (Notepad) wordt nu gestart.
In Kladblok ga naar Bestand, Openen.
7. Pas de getoonde bestandtypen aan van .txt naar Alle bestanden.
8. In Kladblok, ga naar C:\Windows\winsxs\ (of andere map waar Windows is geinstalleerd)
9. Zoek naar het bestand pending.xml en maak eerst een kopie van dit bestand. (Wanneer er geen pending.xml is, zoek dan naar pending.xml bestand met willekeurige alpha-numerieke karakters aan het eind, zoals bijvoorbeeld pending.xml.02cb7d8fb91898697. Kopieer dit bestand naar pending.xml)
10. Open nu het pending.xml bestand (het kan even duren voordat het bestand geopend wordt.
Zet bij Opmaak de Automatische terugloop aan voor meer overzicht)
11. Druk op <CNTRL>+F en zoek naar de volgende tekst: 0000000000000000.cdf-ms

12. Verwijder de volgende tekst (de tekst kan iets afwijken van onderstaande voorbeeld):
<Checkpoint/>
<DeleteFile path="\SystemRoot\WinSxS\FileMaps\_0000000000000000.cdf-ms"/>
<MoveFile source="\SystemRoot\WinSxS\Temp\PendingRenames\e56db1db48d4cb0199440000b01de419._0000000000000000.cdf-ms" destination="\SystemRoot\WinSxS\FileMaps\_0000000000000000.cdf-ms"/>
Jouw PC heeft misschien niet alle 3 sekties (<Checkpoint>, <DeleteFile>, <MoveFile>). Verwijder in ieder geval de sektie "Checkpoint" en alle andere sekties met de tekst "000000000000000.cdf-ms". Deze sekties staan achter elkaar vermeld in de tekst.
13. Sla het aangepaste bestand op, sluit Kladblok en de command prompt, herstart de PC.

Start Windows nu normaal op en wacht geduldig.
Het kan 5 tot 10 minuten duren voordat de 'Windows wordt gestart' scherm wordt getoond.
De Service Pack installatie wordt verder uitgevoerd. de computer zal een paar keer automatisch herstart worden, daarna zal alles weer normaal werken.


NOTE : als je bij de regel 11 aanbeland bent dan zie je het volgende beeld...op je scherm (dit scherm kan op ieder andere computer wat anders uitzien )
Bekijk bijlage 7476
 
Laatst bewerkt:
hoi
alweer bedankt voor de moeite die jullie voor mij doen i.v.m. het installeren van SP1
ik heb gedaan wat u mij in bovenstaand heeft toe gezonden
t/m punt 8 gaat alles goed
en dan krijg ik een lijst "ontzettend" lang ik heb deze lijst 2x minitieus bekeken maar helaas geen pending.xml te vinden
in die lijst bij bestanden zoeken ook deze pe... ingegeven maar krijg dan ook de melding dat deze niet te vinden is
vraag : doe ik desondanks misschien toch iets fout ??
gr Egidius_1
 
heb je de opmerking ook in acht genomen !!
(Wanneer er geen pending.xml is, zoek dan naar pending.xml bestand met willekeurige alpha-numerieke karakters aan het eind, zoals bijvoorbeeld pending.xml.02cb7d8fb91898697. Kopieer dit bestand naar pending.xml)

doe anders deze bewerking opnieuw maar dan met de verborgen Administrator ...
waarschuwing al wat je doe onder deze account is definitief en kan dan ook alléén langs deze weer verholpen worden ...

om de verborgen administrator op te roepen doe je het volgende ..Zoals beschreven sta ..!!

1.ga naar start en type CMD in het zoekvenster
2. rechtsklik op CMD.EXE kies uitvoeren als ADMINISTRATOR
3..Type nu Net user administrator /active:yes
NOTE : indien je de verborgen administrator wilt uitschakelen typ dan no inplaats van yes !!
nu moet je ,je even afmelden , note : afmelden is niet herstarten !!!
je zal zien dat de verborgen administrator zichtbaar is geworden
 
Laatst bewerkt:
hoe is het er onder tussen mee !

effe ter info : er is nu wel geteldt 3 dagen tussen en in die 3 dagen heb ik 2 laptops en een desktop pc herinstalleerd (1tje op vermoeden van een botnek in de bios +1tje omwille van een gecraschste hd en de laatste had gewoon installatie problemen !!) achteraf zei deze tegen me dat hij de win 7 gedownload had ...!
wat ik feitelijk wilde zeggen is dat ik bij al deze ook al de update's en het sp1 heb geinstalleerd te beginnende met de IE 9 ...waarom eerst de IE9 ...dan komen de beveiligings update's voor de ie 8 niet binnen .
al de up date's ophalen en installeren ging zonder ook maar 1 foutmelding !
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ben ik even een computerzaak binnengewandelt en heb daar de windows 7 versies zien liggen . Van Basic tot Ultimate.
Men moet redelijk goed opletten welke versie men koopt.
Het gaat dus niet om OEM versies.

Een versie om te installeren op een computer waarop nog windows besturingssysteem geïnstalleerd staat.
Een versie om een upgrade uit te voeren van XP naar Win7
Een versie om een Upgrade uit te voeren van Vista naar Win7
 
hoi
hier ben ik weer
na redelijke problemen met mijn laptop aangaande de laatste bewerking werkt hij nu weer
welliswaar zonder SP 1 dus rest gaat weer als vanouds ik vermoed dat ik tijdens de laatste bewerking toch iets fouts heb gedaan
na een systeem herstel heb ik hem uiteindelijk weer a/d praat gekregen
dit systeem herstel heeft ontzettend lang geduurd maar na ± 45 min kreeg ik de melding dat de zaken waren teruggezet na een gekozen punt
ik dacht in eerste instantie dat ik niets meer zou hebben (gelukkig had ik eerst 1 back-up gemaakt) want als ik zoveel dingen moet doen als aangegeven op 27 en 28 aug dan kan het wel eens mis gaan maar zoals in het begin van mijn reaktie al vemeld nog steeds geen SP1 ik begin er toch steeds meer aan te denken om windows 7 opnieuw te installeren
als alles goed is komt mij daar iemand mee helpen zodat ik foto's en programmaas - drivers -bep. e-mails etc niet allemaal kwijt raak
betr swake ik heb mijn windows 7 DVD eens opgezocht
op de doos staat : upgrade ontworpen voor windows vista
en het betreft een Windows 7 home premium upgrade (anytime upgrade) met 32 + 64 - bits software ik heb de 32 bits gebruikt
en daar staat inderdaad dat ik bestanden en instellingen op een externe HDD moet opslaan om dit dan naderhand door middel van windows easy transfer terug te plaatsen
eerlijk gezegd weet ik niet meer dat ik dit gedaan heb (is ook al weer ± 2 jaar geleden) maar het zal wel zo zijn gebeurd en daar staat ook op dat het office pakket opnieuw zou meten installeren etc maar nogmaals dit weet ik niet meer (hou het op Alzheimer "light")
gr Egidius_1
 
@ Egidius_1
je zei ""op de doos staat : upgrade ontworpen voor windows vista ""
vanaf de upgrade schijf win7 kun je géén verse instal doen ... tenzij je deze werkwijze toepast
het komt erop neer dat je de upgrade key niet mag ingeven de eerste keer als er gevraagd wordt ....
je vinkt dan ook vervolgens het vinkje uit windows activeren zodra je online bent..
je werkt eerst de ganze installatie af en haal ook al de updates binnen voor alleer je de key ingeef ....
 
Laatst bewerkt:
hoi qtex
sorry , maar eerlijk gezegd snap ik de bedoeling niet van je laatste mail
het enige dat ik me herinner is dat ik dat schijfje in de laptop hebt gedaan
en "ik dacht" verder niets en gewoon gedaan wat af en toe werd gevraagd
dus ik vermoed dat ik geen "verse" install heb gedaan
want hetgene ik zie bij": tenzij je deze werkwijze toepast
is voor mij hokus - pokus
misschien dat ik het weer niet goed begrijp en is hetgene je mij stuurt de werkwijze om de zaak opnieuw te installeren
maar ben ik dan niet alles kwijt ? ik bedoel foto's - e-mails - programmaas (die ik gekocht heb) etc etc
Egidius_1
 
heb je een 2 de partitie op jouw harde schijf ..indien zo dan zet je daar al de documenten , foto's en de setup"s van de aangekochte programma's neer
indien je de werkwijze opvolgt dan selecteer je de C schijf ( omdat de c schijf gereserveerd is voor de windows )
echter kun je niet al de geinstalleerde programma's meenemen omdat bij elke geinstalleerde soft ware ook een register sleutel wordt weg geschreven ...
je dient dan ook achteraf al de programma's op nieuw te installeren ...je zegt zelf dat je deze heb aangekocht dus ben je in bezit van de setup cd's en bijhorende key

die werkwijze is alleen omdat jij een upgrade schijf heb van de win7 ..NOGmaals normaal gezien kun je vanaf een upgrade cd nooit een verse instal doen tenzij je een truuc-je toepast...DE werkwijze omschrijft het truuc-je

indien het te moeilijk is voor u , mag je gerust tot hier komen ...
remember : een nieuwe instal + voorzien van al de up-date's en programma's kost redelijk tijd
(hier denk ik dan op ruim 4 @ 5 uur vooralleer de pc op punt is ..rekening houdend dat jij dan eerst al wat je wil bewaren op een andere partitie heb staan )
 
Laatst bewerkt:
vooralleer je pc herinstalleert neem dan een backup van alles die je nodig hebt dat kan via een usb stick of een externeschyf of een cd-rom. die je later nog kan gebruiken. MAAR je kan ook een hestel doen voor die dramatische beslissing? als je die updates installeert zal je daarna je pc moeten heropstarten daarna worden je updates verder geconfigureerd. tot 3x100% Windows Vista Service Pack 1 (SP1) ofhttp://www.vista-helpdesk.nl/tips-a-tricks-windows-vista/155-installatie-problemen-servicepack-vista.html
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan