Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi
iedere keer als ik service pack 1 voor windows 7 wil installeren krijg ik de fout melding : 0x800F0826
hij installeerd SP1 - maar dan gaat de comp configureren dit doet hij tot 7 % en dan verwijderd hij weer alles en krijg ik bovenstaande fout melding
wat is hieraan te doen ?
Groetjes Egidius_1
 
probeer dit eerst eens ...
Hoi, na het runnen van dit tooltje van Microsoft (knopje Fix it) moet het over zijn: How do I reset Windows Update components? ( je ziet dat er vista vermeld wordt maar dit kan ook op win7 toegepast worden )
Nadat je dit gedaan hebt even Windows Update draaien en de laatste updates binnenhalen.

indien dat niet geholpen heeft doe dan het volgende ..

Start een cmd-prompt "Als administrator uitvoeren"
Tijpe hier het volgende in:
net stop wuauserv
rmdir /s /q %windir%\softwaredistribution
net start wuauserv


Hiermee wordt de service automatische update gestopt, alle gedownloade data wordt verwijderd en de service wordt opnieuw gestart. Het zou namelijk zomaar kunnen zijn dat er in de map Softwaredistribution een fout zit.
Let wel: de map wordt weer opnieuw aangemaakt door het proces "Windows Update" en zal ook weer opnieuw gevuld worden. Eventueel geweigerde updates zullen opnieuw aangeboden worden!
**je kunt ook inplaats van de fix te gebruiken kiezen voor een handmatige oplossing maar hier mag je dan géén vergissing doen ...
 
Laatst bewerkt:
hoi

leuk en bedankt voor de reakties
maar helaas moet ik even zeggen dat ik 65+ ben
en uw antwoord van : start een cmd-promt ..etc
niet snap ik zou niet weten wat of hoe ik dit moet doen
dat dan evt invullen zal wel lukken
en moet dan dat hele gedeelte net stop ...etc (die 3 regels) dan worden ingevuld ?
tot nu toe is het nog steeds niet gelukt
Egidius_1
 
open start ...
typ in het leege venster ( dit is je zoekvenster ) cmd..
klik nu met rechts op cmd.exe en kies uitvoeren als administrator ...
typ hier dan ..
net stop wuauserv
rmdir /s /q %windir%\softwaredistribution
net start wuauserv


JE KAN ECHTER OOK EERST HET TOOL GEBRUIKEN OM HET PROBLEEM TE FIXEN deze link sta in het blauw !
 
Laatst bewerkt:
vraagje indien ik je de zelf installer bezorgt van deze service pack 1 waarvoor je dan eerst een validatie moet doorstaan om die dan te kunnen downloaden ... kan je deze validatie met een gerust hart doen ...er van uit gaande dat jouw versie legaal is !!

indien je de 32 bit versie gebruik neem je de onderste met de vermelding :
windows6.1-KB976932-X86.exe 537.8MB

gebruik je de 64 bit versie ,dan neem je de voorlaatste :
windows6.1-KB976932-X64.exe 903.2MB

Dus eerst klik je op de juiste versie ...er verschijnt dan de vraag om een validatie te doen ...DEZE Moet je doen anders kan je de sp1 niet downloaden ...en je MOET Slagen in het validatie proces ...
ben je geslaagd krijg je een validatie code ...
deze code moet je dan weer ingeven om de download te kunnen ophalen ..
mag je deze dan uiteindelijk ophalen dan download je deze naar je buraeublad ...
sla deze dan op je buraeublad ...dan klik je daarop en hiermee start je dan de setup ..
lukt het niet van de eerste keer probeer je het opnieuw maar dan moet je deze dus niet meer downloaden !!!
 
Laatst bewerkt:
hoi
weer bedankt
maar ook weer helaas
het heeft wel 1 uur geduurd voordat de install klaar was en dan doet hij weer precies het zelfde als in mijn 1 ste mail vermeld
hij gaat de zaak configureren en bij 7 % stopt hij met cofigureren en gaat alles weer verwijderen
en na verwijderen en opnieuw opstarten geeft hij aan fout : 0x800F0826
Egidius_1
even ter info ik kreeg geen code ik kon direct opslaan en ik kon direct uitvoeren
inderdaad ik heb een legale windows 7 versie
 
doe eens rechtsklik op computer en kies dan eigenschappen , kun je me dan een screen shot geven van het eerste vak

opmerking : je zei """het heeft wel 1 uur geduurd """ gebruik je een adsl verbinding met laagge download snelheid ...! want ook dit kan een rol spelen ...
mijn advies : sluit de overige programma's af en laat dus alleen jouw beschermings modulle's draaien....tijdens het ophalen/installatie van het service pack.

ook het volgende ga je controleren ...
je ga eerst malwarebytes free http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free installeren , nadien ga je deze dan ook laten updaten ....
na de update ga je een volledige scan doen , en je gebruik de pc tydens de scan niet ...
sluit ook weer nu alle geopende programma's af ( dit is enkel bij de eerste scan nodig maar is ook aanbevolen voor de nadien uitgevoerde scan's ...je blijft vanaf nu malwarebytes free verder gebruiken )

vervolgens ga je de Update Readiness Tool installeren ...!!
een korte uitleg :
Met de System Update Readiness Tool kunt u problemen oplossen waardoor updates en servicepacks van Windows mogelijk niet kunnen worden geïnstalleerd. Een update kan bijvoorbeeld mogelijk niet worden geïnstalleerd wanneer door een beschadigd systeembestand niet kan worden herkend welke Windows-versie op uw computer wordt uitgevoerd.
 
Laatst bewerkt:
hoi
wederom HELAAS
alles gedaan wat u hierboven omschrijft
maar hij stop met configuren bij 7 % (zoals boven omschreven)
een andere "geleerde" hier uit het dorp zegt : installeer windows 7 opnieuw (dan ben je v/h probleem af)
alleen ben ik dan alles kwijt en moet ik m'n laptop helemaal opnieuw in orde maken (dus dat doe ik liever niet)
ik denk dat ik dan maar moet leven zonder Service Pack 1 (heb wel altijd alle updates binnen gehaald)
even antwoord op uw vragen nee ik heb geen inbel verbinding maar een (ik geloof) dsl
een screen shot maken/geven ??? ik zou niet weten hoe ik dat moet doen (als ik het wist kon u het krijgen)
nogmaals bedankt voor de gedane/genome moeite
Egidius_1
 
besef wel indien je sp1 niet ga installeren dat je wel de volgende up date's kunt installeren tot het moment dat ze sp2 uitbrengen ...
dan ben je verplicht om het sp1 te installeren , omdat je anders ook sp2 niet kunt installeren ...

indien je harde schijf voldoende groot is dan maak je via schijf beheer een 2de partitie aan ..
vooralleer je dit echter doe ga je eerst een schijf defragmentatie doen : zodat alles aan één gesloten word ..
dan open je schijfbeheer en je klikt op de C schijf en kies nu verkleinen ..
je zie nu een wizard verschijnen en volgt de stappen op ..
nadat de wizard gedaan is beschik je over een niet toegewezen partitie ...deze ga je nu formateren naar nfts ..je ziet nu dat deze nu een drive letter krijgt toe gewezen ..
op de nieuwe partitie kopieeert je al het gene wat voor u belangrijk is : zoals documenten ; foto's , muziek behalve de geinstalleerde programma's ...
wat je wel kunt doen is de setup's file's van de programma's op deze partitie kopieren , zodat je deze achteraf terug kunt installeren ..
zorg er ook voor dat je op deze partitie een map aanmaakt waarin al de drivers zitten die je nodig heb voor je laptop / pc

als je dan een herinstallatie doe dan word er je op een zekere moment gevraagdt op welke partitie je deze wilt installeren ; hier kies je dan voor de 1ste partitie (dus je C schijf ) en je formateert deze tydens de setup van de nieuwe instal ..

hier is een filmpje aangemaakt door de beheerder van deze site ..hoe installeer ik windows 7
het filmpje vind ik persoonlijk wat onscherp daarom HIER een pdf over het installeren ..

ik heb je een PDF-je aangemaakt met de duidelijke uitleg hoe je met de schijfbeheer een vrije partitie aanmaak op een bestaande win7... Bekijk bijlage 7473
 
Laatst bewerkt:
Meestal zit de beveiliging in de weg bij het installeren van SP1 voor win7. Tijdelijk de antivirus en de de firewall uitschakelen zou een oplossing bieden. Als SP1 volledig geïnstalleerd is mag je de antivirus en de firewall terug inschakelen.
 
das uitgesloten om de beveiliging te stoppen .. tenzij je de zelfinstaller gebruik die ik het laatste heb aangeleverdt ..dan kun je ook het internet verbreken , doe je dit niet en zet je de bescherming uit om het sp1 te installeren wééés er maar van overtuigdt dat je pc onder tussen besmet is geraakt ..
 
dat had je beter vermeld in het eerder bericht zodat de ts er op de hoogte van was ... ik zet me in gedachte in de plaats van de ts ...ook omdat hij al eerder beweerd 65jaar te zijn ...
ik zeg niet dat hij NIET weet wat hij doet integendeel ...maar het is snel vergeten en het is nog sneller mis gelopen ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan