E-mail Blokkering smpt, wat kan ik doen

FredjeF

Steunend lid
Vip Lid
Hallo, sedert enkele weken heb ik een geblokkeerd smpt, dit komt door mijn provider omdat er vanuit mijn netwerk veel spammails wordt verzonden. Ik heb al dikwijls een scan gedaan van Malwarebytes, Bitdefender (free) en adwcleaner, geen resultaat. Ook enkele online antivirus laten uitvoeren, ook niks gevonden. Ook al eens opnieuw een installatie (vanaf een usbstick) gedaan. Dan was het even kalm maar vandaag kreeg ik opnieuw een melding dat de smpt geblokkeerd werd. Dan opnieuw scans laten uitvoeren, en ook nog eens Hitmanpro en Spybot scan laten doen. Telkens wordt er niks gevonden. Ook op een tweede laptop al die scans gedaan, geen resultaat. Als ik aan mijn provider vraag wanneer en hoe dat spammails verzending gebeurd krijg ik een vaag antwoord en ook in die zin van 'lost het maar op'. Nu is dus mijn vraag, wat kan ik nog doen om de boosdoener uit de laptop te halen (als die er zich ergens ingenesteld heeft)?
 
Ik heb Em Client gedeïnstalleerd met Ashampoo Uninstaller 16, die gaat ook volledig inscannen op achtergebleven bestandjes. Nadien opnieuw geïnstalleerd. Maar bij het inbrengen van de account en daarna de diagonose werkt alleen IMAP (binnenkomende mails) Uitgaande mails gaat dus niet. Ook heb ik antwoord gekregen van OVH, er zijn geen fouten te vinden met de smpt instellingen van OVH. Van Em Client nog geen antwoord gekregen. Wel al eens gezocht via Google wat de smpt instellingen zijn voor Em Client en OVH.
Ik heb ook Thunderbird geïnstalleerd en daar de accountinstellingen ingegeven: zelfde probleem enkel IMAP werkt, uitgaand niet, ik stuur altijd een testmail van mijn domeinaccount naar de edpnetaccount.
Wat ik wel raar vind: in Outlook (de nieuwe) kan ik wel versturen met dezelfde accountgegevens.
 
Wat ik wel raar vind: in Outlook (de nieuwe) kan ik wel versturen met dezelfde accountgegevens.
Hier heb ik verder ook geen ideeën meer bij. Het werkt niet in EM Client en Thunderbird maar wel in Outlook met alles hetzelfde ingesteld.
Heb ik verder nog nooit meegemaakt dus zou ik ter plekken moeten testen en dat is helaas niet mogelijk.
Dus hierdoor heb ik even geen idee meer wat het dan nog kan zijn. In theorie is dit eigenlijk niet mogelijk als alles exact hetzelfde staat ingesteld. Bijzonder vreemd. Dus ja ik geloof je wel, maar heb dan geen oplossing.
 
Het enige wat ik hierop eventueel weet te zeggen is dat Outlook zen instellingen zoveel mogelijk automatisch probeerd te configureren. Dus ik vermoed dat de EM Client en Thunderbird niet de juiste gebruiken. Kijk eens na of je kan kijken wat er exact gebruikt wordt in Outlook.
 
Kijk eens na of je kan kijken wat er exact gebruikt wordt in Outlook.
Heeft ie al gedaan zoals in post #26 te lezen is.

Thunderbird gebruikt normaliter ook automatische instellingen, maar als ik leest dat hij ze eerder stuk voor stuk geprobeerd heeft en het dan toch niet werkt is het apart. In EM Client heeft ie ook al port 465 met SSL/TLS geprobeerd volgens eigen zeggen.
Heel apart probleem.
 
Dan kan ik enkel zeggen dat zoiets technisch onmogelijk is. En eigenlijk weet jij dat ook wel.
Of er moet een application firewall (Windows Firewall oa) actief zijn die uitgaand poort 25 blocked, samen met de betreffende binaries van die mail clients. Maar die kans acht ik eigenlijk zeer klein tot onbestaande.
 
Terug
Bovenaan