Status
Niet open voor verdere reacties.
Egidius_1

hoi
iedere keer als ik service pack 1 voor windows 7 wil installeren krijg ik de fout melding : 0x800F0826
hij installeerd SP1 - maar dan gaat de comp configureren dit doet hij tot 7 % en dan verwijderd hij weer alles en krijg ik bovenstaande fout melding
wat is hieraan te doen ?
Groetjes Egidius_1

Is dat een laptop waarop Windows7 geïnstalleerd was, of werd deze bijgewerkt van een oudere windowsversie (Vista bijv:) naar windows7
 
hoi
ja dat laatste is het geval
ik kocht de laptop met vista en enkele maande later zou windows 7 uitkomen
en die heb ik toen legaal gekocht (home premium versie)
 
vraagje : heb je een upgrade gekocht van de win7 : zodat je van de vista over kon gaan naar de win7 ( dan heb je ook de map windows.old mischiens nog in de pc zitten )
of heb je een installatie cd gekocht zodat je eerst de vista dient te verwijderen door een format te doen , en daarna de win7 kon installeren op een leeg gemaakte schijf !!
 
Laatst bewerkt:
Als het om een upgrade gaat van Vista naar Win7 , moet er een schone installatie uitgevoerd worden om SP1 te kunnen installeren.
Had het om een laptop gegaan waarop windows7 voorgeïnstalleerd was zou het installeren van SP1 geen probleem mogen vormen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hoi
ik had een vista versie toen ik de laptop kocht
en naderhand een legale windows 7 gekocht
deze heb ik laten draaien en de zaak was geupdate naar windows 7
verder heb ik niets gedaan (maar dit is al gebeurt direct nadat windows 7 uit kwam)
dus als ik het nu goed begrijp kan ik SP 1 voor windows 7 niet installeren (onder deze omstandigheden)
of zijn er nog andere oplossingen ?? alles eraf gooien en opnieuw installeren doe ik liever niet
ben niet zo'n expert op dit gebied
 
je zei ""ik had een vista versie toen ik de laptop kocht
en naderhand een legale windows 7 gekocht "" doch dit vragen we niet !! we vragen betreft het om een UpGrade cd van win7 of EERDER om een installatie cd
..een upgrade cd wilt zeggen dat je van vista naar de win7 ben gegaan , vergelijkbaar met een update...!!!
..een installatie cd wilt zeggen dat je eerst vista verwijderdt heb om dan op een leeg gemaakte schijf de win7 op te starten ...
 
Probeer het eerst zo
SP1 downloaden en naar een schijfje branden.
Daarna de internetverbinding verbreken voor alle veiligheid.
Je antivirus en firewall tijdelijk uitschakelen.
SP1 vanop het schijfje installeren.
Na de installatie mag je de antivirus en firewall terug inschakelen.
Als het op deze wijze niet lukt om SP1 te installeren, is een schone nieuwe installatie de enige oplossing.
Ik begrijp de bedoeling van qtex. Een downgrade naar vista laten uitvoeren als er een upgrade werd uitgevoerd.
 
Laatst bewerkt:
@ swake : wie spreekt er hier van een downgrade naar vista .....**ik niet !!!
ik leg de ts uit wat de 2 verschillen zijn van de beschikbaarre win7 cd's die te koop zijn ...
volgens mij ! denk ik dat de ts niet weet of hij een upgrade cd heeft gekocht of een installatie cd !!
 
volgens mij ! denk ik dat de ts niet weet of hij een upgrade cd heeft gekocht of een installatie cd !!
Er werd een Upgrade uitgevoerd met behoud van systeeminstellingen. En dat is de reden waarom SP1 via update niet wil lukken.
En eigenlijk is dit gemakkelijk te controleren.
Als er een upgrade werd uitgevoerd ga je windows.old op de computer terugvinden.

volgens mij ! denk ik dat de ts niet weet of hij een upgrade cd heeft gekocht of een installatie cd !!
Is beiden hetzelfde. Bij installeren zal er gevraagd worden om een upgrade uit te voeren , of een nieuwe installatie uit te voeren.
Er werden wel verschillende versies van windows7 uitgebracht. Basic, premium home enz.......
http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows7/products/compare

http://www.schoonepc.nl/windows7/windows7_setup.html
 
Laatst bewerkt:
ik snap (denk ik )het ook in bericht nr 20 zegt hij ik heb een update gedaan naar de win7...
dus indien hij nu downgrade naar vista , dan moet hij de vista service pack's verwijderen en de upgrade doen naar de win7 ...dit laat hem dan toe om service pack1 te installeren van de win 7
*****niet de gebruikelijke manier !!!**
 
Laatst bewerkt:
Nee, de TS moet SP1 downloaden en zo proberen te installeren. Lukt het zo ook niet moet er een nieuwe schone installatie van win7 uitgevoerd worden.
Bij computers waar win7 reeds voorgeïnstalleerd was lukt SP1 via update zonder problemen.
 
ja maar ,als hij een upgrade cd heeft van de win7 dan kan hij volgens mijn inzicht toch géén schone installatie uitvoeren ....of bezie ik dit dan verkeerd !!
 
Met dat schijfje dat de TS nu in bezit heeft van win7 kan hij op twee manieren installeren.
Een upgrade uitvoeren naar windows7 , hierbij blijven de systeeminstellingen behouden en is het mogelijk achteraf terug een Downgrade naar Vista uit te voeren.
Een nieuwe aangepaste installatie uitvoeren. Op deze wijze kan men niet meer Downgraden.
Een Upgrade is geen update.
Een Upgrade is het systeem bijwerken naar een nieuwere versie.
Een Update is een bestaande versie verbeteren.
Een andere mogelijkheid , maar daar maakt de TS zijn keuze bij.
Downgraden naar Vista en een Dualboot installeren. Vista + Win7
 
Laatst bewerkt:
hoi
oei oei ik heb toch wat teweeg gebracht
voor alle duidelijkhjeid
ik koop een laptop met vista besturingssysteem
daarna het ik een windows 7 cd/dvd gekocht
en deze heb ik geinstalleerd zonder dat ik ook maar iets v/d computer heb verwijderd (dus over Vista)
maar dit is mij toen door de verkoper verteld dat ik het zo moest doen
ook nooit "problemen" gehad - ook geen problemen gehad met "normale" downloads
totdat ik de update betr SP1 windows 7 wilde gaan installeren --> en dit ging niet
vandaar dat ik jullie raad vroeg/vraag
 
Beste egidius.
Wat we graag zouden weten is hoe je de installatie uitgevoerd hebt.
Een upgrade uitgevoerd van vista naar windows 7. Als je het zo uitgevoerd hebt moet je op de harde schijf een map terug vinden die windows.old genoemd is.

Een nieuwe installatie van Win7 over Vista , verwijdert eerst alles van de vorige windows die op de computer geïnstalleerd was en zal een nieuwe propere installatie uitvoeren.
Verder valt er ook nog te bekijken welke windows 7 je geïnstalleerd hebt.
Als Vista een basic of home versie was, en je windows7 is de proffesional of de ultimate word er automatisch een nieuwe installatie uitgevoerd.
Dus voer dit uit.
http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows7/learn-how-to-install-windows-7-service-pack-1-sp1

Klik daar op SP1 downloaden en installeren vanuit het microsoft downloadcentrum.
Het beste is dit gedownloade pakket te branden naar een schijfje en zo SP1 te installeren.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan