E-mail Blokkering smpt, wat kan ik doen

FredjeF

Steunend lid
Vip Lid
Hallo, sedert enkele weken heb ik een geblokkeerd smpt, dit komt door mijn provider omdat er vanuit mijn netwerk veel spammails wordt verzonden. Ik heb al dikwijls een scan gedaan van Malwarebytes, Bitdefender (free) en adwcleaner, geen resultaat. Ook enkele online antivirus laten uitvoeren, ook niks gevonden. Ook al eens opnieuw een installatie (vanaf een usbstick) gedaan. Dan was het even kalm maar vandaag kreeg ik opnieuw een melding dat de smpt geblokkeerd werd. Dan opnieuw scans laten uitvoeren, en ook nog eens Hitmanpro en Spybot scan laten doen. Telkens wordt er niks gevonden. Ook op een tweede laptop al die scans gedaan, geen resultaat. Als ik aan mijn provider vraag wanneer en hoe dat spammails verzending gebeurd krijg ik een vaag antwoord en ook in die zin van 'lost het maar op'. Nu is dus mijn vraag, wat kan ik nog doen om de boosdoener uit de laptop te halen (als die er zich ergens ingenesteld heeft)?

Vanmiddag een chat met Edpnet gehad, de persoon die ik nu had gaf in elk geval al beter uitleg. De mails kunnen nu terug verzonden worden. Maar het wordt wel in de gaten gehouden. Het zou een virus kunnen geweest zijn. Maar zoals ik al eerder heb aangegeven het ik overal scanning gedaan. Het zou een oostenrijks mailbox kunnen zijn, maar daarvoor was het een hasselt mailbox, die via het ipadres van ons zijn spams verspreid.
het zou niet liggen aan onze mailadressen, want het gebruikt niet onze mailprogramma maar wel poort 25. Ik heb alles gedaan om dit tegen te gaan: antivirus op laptop, iphones, ipad. Het zou ook kunnen dat het ergens ingenesteld is het netwerk van hier, waar verschillende toestellen aanhangen zoals warmtepomp, droogkast, smarttv enz...
Nu maar hopen dat alles goed is.
mvg,
Freddy

Terug
Bovenaan