Office kan excel bestand niet openen met excel 2021

• Onderwerp starter Onderwerp starter minoe
  • Startdatum Startdatum

minoe

Steunend lid
Vip Lid
Heb dit weekend office 2021 pro geinstalleerd bij mijn zus en blijkbaar heeft ze nu problemen met het openen van excel en word bestanden.
Ze had office 2010 pro staan en kreeg telkens bericht om productcode in te voeren,daarmee installatie 2021.
Als ze een nu een excel betsand wil openen wordt dit telkens met die 2010 gedaan en krijgt ze een wit scherm zonder data en terug melding om productcode in te voeren.Als ik rechtsklik en kies voor openen met nieuwe ecxel wordt deze toch geopend met excel 2010 en terug melding om productcode in te voeren.
Als ze gewoon excel 2021 opent en dan het bestand via 'openen'het bestand selecteert lukt dit wel.Iemand idee.

De oplossing is Office 2010 volledig verwijderen zoals Aarbei al aangaf. Je kan geen twee
verschillende office versies naast elkaar hebben.
Je zus moest geen schrik hebben, ze zal niets verliezen.
XLS en DOC documenten openen probleemloos in Office 2021.

1738772714157.png

in win 10 neem je een word/excel file (1), klik rechts erop en neem eigenschappen (2)

als je (3) indrukt krijg je:
1738772479667.png
en kan je je de standaard app instellen! (nieuwe excel ipv van de oude)

zie post 5 van @DDragon80

zie volgende post 12 van Pagadder, je had wat problemen kunnen vermijden ... .

Laatst bewerkt:
Verwijder Office 2010 en ook Office 2021.
Herinstalleer daarna Office 2021.
Waarom ik zeg dat je ook Office 2021 moet verwijderen is omdat je Office 2010 niet eerst hebt verwijderd, anders had het niet gehoeven.
Anders zal je problemen blijven hebben.
Je hoeft mij niet te geloven.
Maar misschien Microsoft wel.
https://support.microsoft.com/nl-nl...ebruiken-6ebb44ce-18a3-43f9-a187-b78c513788bf
of
https://help-illinoisstate-edu.tran...tr_sl=en&_x_tr_tl=nl&_x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=rq
Zie de eerste alinea.
en zo zijn er nog wel een paar te vinden.

Bekijk bijlage 256101

in win 10 neem je een word/excel file (1), klik rechts erop en neem eigenschappen (2)

als je (3) indrukt krijg je:
Bekijk bijlage 256100
en kan je je de standaard app instellen! (nieuwe excel ipv van de oude)

zie post 5 van @DDragon80

zie volgende post 12 van Pagadder, je had wat problemen kunnen vermijden ... .
Dit had ik dus al gedaan en de nieuwe excel aangeduid maar opende terug met de oude excel.Voorlopig enkel mogelijk via nieuwe excel te openen en dan bestand opzoeken.En zoals gezegd heb ik de 2010 laten staan daar ze nogal bang is.Bij mezelf zou ik deze direct verwijderd hebben.
Post #5 lijkt me de oplossing maar vb. is van win 11 denk ik.

Post #5 lijkt me de oplossing maar vb. is van win 11 denk ik.
Lijkt mij niet, ben ik 100% zeker van, windows 10 of 11 maakt geen verschil.
Zolang je geen herinstallatie van office hebt gedaan zal het probleem blijven. Maar wie ben ik, ik werk nog maar +- 30 jaar met office vanaf Windows 3.0.
Nogmaals, je zus gaat geen enkel bestand verliezen, Zolang er geen enkele versie van office op haar pc staat, tja een uurtje of zo zal ze de bestanden niet kunnen open tot dat jij de stappen hebt uitgevoerd wat ik zei, eenmaal Office 2021 er terug op staat is alles terug in orde.

Lijkt mij niet, ben ik 100% zeker van, windows 10 of 11 maakt geen verschil.
Zolang je geen herinstallatie van office hebt gedaan zal het probleem blijven. Maar wie ben ik, ik werk nog maar +- 30 jaar met office vanaf Windows 3.0.
Nogmaals, je zus gaat geen enkel bestand verliezen, Zolang er geen enkele versie van office op haar pc staat, tja een uurtje of zo zal ze de bestanden niet kunnen open tot dat jij de stappen hebt uitgevoerd wat ik zei, eenmaal Office 2021 er terug op staat is alles terug in orde.
Zoals gezegd zou ik het zelf zo doen zoals jij beschrijft maar zal haar moeten overtuigen.

Terug
Bovenaan