Excel excel bestand met paswoord kopiëren zodat het ontgrendeld is... Kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Den.Flippen

Steunend lid
Vip Lid
Hallo, ik heb een excel bestand van iemand via het werk ontvangen.
Hij heeft dit ooit met een paswoord beveiligd om bepaalde beperkingen aan de gebruikers op te leggen.(bijv. rijen of titles blokkeren, kopiëren of invoegen, enz..)
Ik zou nu graag een kopie willen maken van dit bestand zodat ik zelf met dit bestand verder aan de slag kan. Maar het paswoord blijft erop zitten.
Iemand een suggestie om dit te omzeilen of verwijderen? Of een simpel prgje dat de beveiliging eraf haalt? ;-)
Bijkomend probleem (en dus geen suggestie behoeft... Deze collega is ondertussen een ex-collega die ik niet meer kan bereiken, anders had ik het hem zeker gevraagd.
Bedankt voor de hulp
 
@RomyS Ik was 32 jaar HR Mgr bij een groot NL electronicabedrijf (hmmm) en ja, het telefoonnr. van een ex-werknemer op Personeelszaken vragen kan, maar als die medewerker daar het zou meedelen aan een derde is dat een inbreuk op de privacy - geloof me vrij : ik weet waarover ik spreek.

Als je denkt dat ik dom ben, of uit mijn nek klets laat ik dat voor jouw rekening.
 
@RomyS Ik was 32 jaar HR Mgr bij een groot NL electronicabedrijf (hmmm) en ja, het telefoonnr. van een ex-werknemer op Personeelszaken vragen kan, maar als die medewerker daar het zou meedelen aan een derde is dat een inbreuk op de privacy - geloof me vrij : ik weet waarover ik spreek.
Ja, juist. dat zou een misdaad zijn. Maar een hacktool als "Faspab voor Excel" aanbieden noemen we gemakshalve "dienstverlening".
Als je denkt dat ik dom ben, of uit mijn nek klets laat ik dat voor jouw rekening.
"Je van de domme houden" getuigd van veel intellect. Als ik dacht dat je dom bent, dan had ik dat al kunnen opmaken uit eventuele domme antwoorden, tot nu toe dus nog niet.

Groeten,

Romy
 
Ja zeker...
Als hacktool bvb "Faspab voor Excel" door Skippy en als "gelijkwat" de reactie van "knoet" die zijn arsenaal cracks (gaat voor 90%) te voorschijn zal halen.

PassFab for Excel had ik jaren geleden aangeschaft om te testen of de door mij ontworpen Excel sheets goed te beveiligen waren met de toen door mij gebruikte Office c.q. Excel versie. De goede lezer ziet dat ik dit misschien niet helemaal in detail maar verder wel voor een groot deel heb vermeld.
Het ging hier toen om een waardeloos programma voor de versies Excel van zeker de laatste 15 jaar vanaf nu. Of dit progje voor oudere sheets werkt weet ik niet. Wie heeft er nog dit soort oude versies in gebruik ? In ieder geval niet interessant voor mij.
Ons lid knoet heeft geen software benoemd, maar wel aangegeven dat hij wel in staat is zoiets te kunnen kraken. Dat mag hij zeggen en is juridisch gezien niet verboden om zoiets te vermelden. Dan houden we even in het midden of het lid knoet over deze gave beschikt.
Knoet heeft wel het bestandje van ons lid J.W. "gekraakt" , dit bestand heb ik zelf ook gekraakt als je van kraken mag spreken. Het was beveiligd zonder wachtwoord en tsja valt zoiets dan onder kraken en diefstal ?
Als ik mijn auto open laat staan met de sleutel er in en men steelt hem mag ik dan van diefstal spreken bij de rechter of weet ik veel wie hier over oordeelt met een eventuele rechtszaak ?

Verder wil ik u bedanken voor uw oplettendheid. Zodra u weer van iets denk dat er iets niet door de beugel kan nodig ik u uit dit ook weer te vermelden op het forum.
 
Hallo Skippy,

je doet je Nick eer aan. Je "skippert" prachtig langs alle vragen en opmerkingen heen, je maakt met grote sprongen een omweg bij mijn opmerkingen, en je nodigt mij dan ook nog uit om zeker te melden wanneer er iets niet door de beugel kan. Dank U. Bij deze: Je vergelijking van een met een wachtwoord beveiligd document dat men probeert te openen met een verboden koevoet en jou auto die je met de sleutel er op open laat staan is zeker de moeite waard om te vermelden. Is het zo moeilijk om consequent te zijn in je antwoorden?

Je" waardeloze" hack-tool FassFab is 15 jaar later nog steeds een populair programma onder hackers, werkt onder Office 2003 tot en met Office 2019. And beyond....
Je geeft met je verwijzing naar FassFab de TS (en mogelijk duizenden lezers achterna) de pap in de mond om FassFab even te googelen en te downloaden (Freeware !!! )
(Sorry voor de uitroeptekens, knoet).

Groeten,

RomyS
 
U verdraaid hier nogal wat. Misschien alles eens beter lezen kan u helpen een goede beeldvorming te geven over dit topic.

Hier een voorbeeld en daarna stop ik met deze nonsens.

U zegt:
Dank U. Bij deze: Je vergelijking van een met een wachtwoord beveiligd document dat men probeert te openen met een verboden koevoet en jou auto die je met de sleutel er op open laat staan is zeker de moeite waard om te vermelden.

Ik zeg het volgende:
Knoet heeft wel het bestandje van ons lid J.W. "gekraakt" , dit bestand heb ik zelf ook gekraakt als je van kraken mag spreken. Het was beveiligd zonder wachtwoord en tsja valt zoiets dan onder kraken en diefstal ?
Als ik mijn auto open laat staan met de sleutel er in en men steelt hem mag ik dan van diefstal spreken bij de rechter of weet ik veel wie hier over oordeelt met een eventuele rechtszaak ?


Beste RomyS, ik zal u 1 tip geven, lezen is een vak. Als iemand slecht is in lezen komen er dit soort vreemde kronkels.

De topic starter heeft niet meer gereageerd in deze vraag, ik ga hier dus een slotje op zetten.
En ik zal u nog 1 laatste tip geven, kijk uit met Windows 7.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan