Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,

Ik zoek al een tijdje naar een (liefst free) programma waarmee je alle filetypes en folders
in meerdere os (windows, linux; ubuntu) vlot kan voorzien van verschillende labels of tags.

Iets als 'Tagspaces' maar dan bruikbaar voor alle filetypes en folders.
Heeft iemand al zoiets gevonden? Of desnoods iets beperkter?

Met dank
 
1 Ik wil op termijn windows volledig verlaten en overstappen naar linux. Mijn bestanden zou ik op 1 schijf plaatsen door beide systemen bereikbaar. Is tevens makkelijk voor backup.
2 Ik wil orde maken in mijn bestanden en om eindeloos snelkoppelingen maken en complexe folderstructuur te vermijden vind ik het handig om files te kunnen opzoeken aan de hand van labels, tags.
3 Tagspaces en evernote passen dit toe, maar enkel in hun programma of op bepaalde bestandstypes.
4 Tag bij muziekbestanden zijn ook erg handig om te sorteren op bepaalde eigenschappen, naar bij mijn weten niet voor wav of flac.
5 eenzelfde bestand kan bereikt worden via zijn verschillende tags, via thema tags vind je alle bijhorende items
vermits files tot verschillende categorién kunnen behoren maken meerdere tags/file het eenvoudig:
bvb - foto's kunnen zowel horen bij een jaartal, situatie, verschillende personen, bepaald formaat, bepaald toestel, onderwerp enz.
- kruiden kunnen zowel horen bij eigenschappen, teeltwijze, keuken, toepassingen volgens aanwijzingen ( vb hoest, waterafdrijvend.. eventueel in combinatie met andere) en verschillende wijze zoals recepten, thee, aromatherapie, guasha, oude kruidenboeken als bij je
teeltplan en teeltplaats, verkrijgbaarheid, omschrijving, foto.
6 ipv snelkoppelingen naar talloze folders en subfolders te maken kan je met tags het aantal sterk beperken en heb je bijhorende items snel ter beschikking
en zowel alle troepassingsgebieden van een item.
Dat is mijn bedoeling.
 
document management is inderdaad een handige benaming, daar kan ik verder mee zoeken, dank je.
Tabbles kende ik niet maar enkel windows wordt dan weer het probleem,
Het nadeel van tagspaces is dat het slechts enkele fileformaten ondersteunt, vb geen office documenten (pdf wel dacht ik) maar ik kan moeilijk alles naar pdf omzetten omdat aanpassingen dan complex zijn.
Ik veronderstel dat ik een excel file omgezet naar pdf weer moet omzetten naar excel, daar bijwerken en weer naar pdf converteren.
tenzij ik me vergis.
Damk voor je reactie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan