Excel excel bestand met paswoord kopiëren zodat het ontgrendeld is... Kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Den.Flippen

Steunend lid
Vip Lid
Hallo, ik heb een excel bestand van iemand via het werk ontvangen.
Hij heeft dit ooit met een paswoord beveiligd om bepaalde beperkingen aan de gebruikers op te leggen.(bijv. rijen of titles blokkeren, kopiëren of invoegen, enz..)
Ik zou nu graag een kopie willen maken van dit bestand zodat ik zelf met dit bestand verder aan de slag kan. Maar het paswoord blijft erop zitten.
Iemand een suggestie om dit te omzeilen of verwijderen? Of een simpel prgje dat de beveiliging eraf haalt? ;-)
Bijkomend probleem (en dus geen suggestie behoeft... Deze collega is ondertussen een ex-collega die ik niet meer kan bereiken, anders had ik het hem zeker gevraagd.
Bedankt voor de hulp
 
Libre office installeren bestand daar open en opnieuw met andere naam opslaan.
daarna het nieuwe bestand met Windows office exel openen moet het wachtwoord weg zijn.
 
Libre office installeren bestand daar open en opnieuw met andere naam opslaan.
daarna het nieuwe bestand met Windows office exel openen moet het wachtwoord weg zijn.
Dat wil wel eens lukken met Excel files, gemaakt met oude Office versies.
Helaas horen we niets meer van deze topic starter en weten niet om welk Excel bestand het gaat.
 
Excelbestand - beveiligen - opslaan (xls) - openen met Libreoffice - opslaan onder andere naam als ods - openen met Excel - kan dit werkblad niet open, is beveiligd met een wachtwoord - terug openen in Libreoffice - opslaan als onder een andere naam (xls) - openen met Excel - blad is nog altijd beveiligd.
 

Beveiliging op werkbladniveau is niet bedoeld als een beveiligingsfunctie. Hiermee wordt voorkomen dat gebruikers vergrendelde cellen op het werkblad wijzigen.

Gaat dus geen bestandsencryptie toegepast hebben, welke je niet kan omzeilen (zie bijlage). Maar er is blijkbaar wel een verschil in toegepaste beveiliging. Zoals bovenstaande informatie verklaart, gaat het niet om een beveiligingsfunctie.
 

Bijlagen

  • Hout_encrypted.xlsx
    16 KB · Weergaven: 4
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan