Excel excel bestand met paswoord kopiëren zodat het ontgrendeld is... Kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Den.Flippen

Steunend lid
Vip Lid
Hallo, ik heb een excel bestand van iemand via het werk ontvangen.
Hij heeft dit ooit met een paswoord beveiligd om bepaalde beperkingen aan de gebruikers op te leggen.(bijv. rijen of titles blokkeren, kopiëren of invoegen, enz..)
Ik zou nu graag een kopie willen maken van dit bestand zodat ik zelf met dit bestand verder aan de slag kan. Maar het paswoord blijft erop zitten.
Iemand een suggestie om dit te omzeilen of verwijderen? Of een simpel prgje dat de beveiliging eraf haalt? ;-)
Bijkomend probleem (en dus geen suggestie behoeft... Deze collega is ondertussen een ex-collega die ik niet meer kan bereiken, anders had ik het hem zeker gevraagd.
Bedankt voor de hulp
 
Ga er van uit dat dit moeilijk zal worden.
Bij wijze van proef heb ik zelf eens een paar jaar terug een excel sheet gemaakt in versie 2013 en een eigen wachtwoord met 10 tekens en karakters er op, proberen te kraken met een programma.
Nadat het programma 20 dagen, 24 uur per dag gezocht had heb ik deze zoekactie handmatig gestopt.
In Office 2016 is de encryptie van wachtwoorden nog lastiger te kraken.

Het programma dat ik hiervoor aangeschaft had was PassFab for Excel

Ga er dus vanuit dat dit niet mogelijk is. Ze zeggen dat het werkt voor Excel Version: 2019, 2016, 2013, 2010, 2007, 2003, XP, 2000 and 97
Ik heb hier zo mijn twijfels dus bij.
 
Office 2013 (Access, Excel, OneNote, PowerPoint, Project, and Word) uses 128-bit AES, again with hash algorithm SHA-1 by default.[4]
Office 2016 (Access, Excel, OneNote, PowerPoint, Project, and Word) uses 256-bit AES, the SHA-1 hash algorithm, and CBC (Cipher Block Chaining) by default.[5]

NIET te kraken! Zeker niet dat van Office 2016.
Software die anders vermeld is pure oplichting.
 
  • Leuk
Waarderingen: Quit
Hallo, ik heb een excel bestand van iemand via het werk ontvangen.
Hij heeft dit ooit met een paswoord beveiligd om bepaalde beperkingen aan de gebruikers op te leggen.(bijv. rijen of titles blokkeren, kopiëren of invoegen, enz..)
Ik zou nu graag een kopie willen maken van dit bestand zodat ik zelf met dit bestand verder aan de slag kan. Maar het paswoord blijft erop zitten.
Iemand een suggestie om dit te omzeilen of verwijderen? Of een simpel prgje dat de beveiliging eraf haalt? ;-)
Bijkomend probleem (en dus geen suggestie behoeft... Deze collega is ondertussen een ex-collega die ik niet meer kan bereiken, anders had ik het hem zeker gevraagd.
Bedankt voor de hulp

Een leuke babbel met de persoon kan soms wonderen verrichten.
 
Sheet per sheet, copy / paste en zo het workbook opnieuw construeren ... is volgens mij enige mogelijkheid.
Wat je verliest zijn ev. macro's of automatisatie maar dat is niet je aandachtspunt meen ik te mogen veronderstellen.

Kraken is idd. een hopeloze zaak geworden.
 
Office 2013 (Access, Excel, OneNote, PowerPoint, Project, and Word) uses 128-bit AES, again with hash algorithm SHA-1 by default.[4]
Office 2016 (Access, Excel, OneNote, PowerPoint, Project, and Word) uses 256-bit AES, the SHA-1 hash algorithm, and CBC (Cipher Block Chaining) by default.[5]

NIET te kraken! Zeker niet dat van Office 2016.
Software die anders vermeld is pure oplichting.

Vroeger (vele jaren geleden (tot en met Excel 2002, met 2003 weet ik niet want nooit gebruikt) was het heel gemakkelijk (niet op VBA-niveau).
Gewoon openen met OpenOffice, dan werkte de wachtwoordbeveiliging niet.
 
Hallo, ik heb een excel bestand van iemand via het werk ontvangen.
Hij heeft dit ooit met een paswoord beveiligd om bepaalde beperkingen aan de gebruikers op te leggen.(bijv. rijen of titles blokkeren, kopiëren of invoegen, enz..)
Ik zou nu graag een kopie willen maken van dit bestand zodat ik zelf met dit bestand verder aan de slag kan. Maar het paswoord blijft erop zitten.
Iemand een suggestie om dit te omzeilen of verwijderen? Of een simpel prgje dat de beveiliging eraf haalt? ;-)
Bijkomend probleem (en dus geen suggestie behoeft... Deze collega is ondertussen een ex-collega die ik niet meer kan bereiken, anders had ik het hem zeker gevraagd.
Bedankt voor de hulp

Wat misschien kan helpen om het na te maken: open het werkblad en dan CTRL + T
Nu krijgt u alle formules te zien en kunt u deze gebruiken in een eigen werkblad.
 
Vroeger (vele jaren geleden (tot en met Excel 2002, met 2003 weet ik niet want nooit gebruikt) was het heel gemakkelijk (niet op VBA-niveau).
Gewoon openen met OpenOffice, dan werkte de wachtwoordbeveiliging niet.
Klopt, maar vanaf 2013 is het allemaal lastiger geworden. Vandaar ik wat jaren terug eens geprobeerd heb met een 2013 bestand.
 
@Den.Flippen Je kan het bestand dus wel openen ? Is het vertrouwelijke informatie ? Zoniet wil ik het wel eens voor je proberen ...
Niet zomaar doorsturen hier hé ... als je het wil laten bekijken geef je eerst gewoon een seintje en ik neem contact.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan