Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste vrienden heb een nieuwe vraag
Heb 1000Gb in the cloud (Bij transip)en zet daar voor alle veligheid een backup van mijn pc
IK kan eventueel mijn pc starten met een usb stick van True image maar hoe kom ik dan aan deze backup ?
om mijn backup bij transip te zien moet ik inloggen maar hoe doe ik dat dan?
Wie kan mij dit uitleggen??
 
indien ik je goe versta wens jij de backup vanaf de cloud te gebruiken indien je pc niet meer op te starten is ...
of je dan ook via de Acronis opstart cd /usb stick een internet verbinding verkrijgt durf ik niet te zeggen ..
ik weet wel indien jij opstart vanaf een redo opstart cd dat je dan wel ook het internet op kunt zonder dat Windows gestart werd ...zodoende kun jij dan volgens ik denk verbinding maken met de stack cloudservices
 
Denk niet dat dit direct vanuit de wolken kan. Nooit geprobeerd trouwens.

Even een scenario:
Jouw PC moet hersteld worden en de bachups staan bij transip. Je hebt verder thuis geen backups.

Ik ga ervanuit dat je een image hebt gemaakt als backup en verder alle belangrijke data die je regelmatig backupped naar transip
Wat je kunt doen, maar daar heb je een andere werkende pc voor nodig. Is de image downloaden en op USB stick of DVD rom zetten.
Daarna hier vanaf booten en de image terug zetten. Daarna de belangrijke data overzetten.
 
Ik wou dit enkel weten voor ingeval van nood en gezien ik daar toch voldoende opslagruimte heb.
heb het voorstel van Qtex gevolgd en redo gedownload en met rufus op een usb stick gezet had toch nog een stick van 500mb
mijn opstartvolgorde staat eerst usb maar start toch niet op wel van de usb stick met acronis
wou het prog redo wel leren kennen.
 
op de site van Redo geven ze 2 opties aan om je een opstartbare usb stick aan te maken ..
de 1ste optie is om eerst een cd te branden en daarvan op te starten ... je ziet dan een optie in het start menu om je een usb stick aan te maken ..dit gaat dus enkel met het tool dat aanwezig is in het Redo start menu ...
*mogelijk dat refus dus niet geschikt is of heb jij soms een nieuwe bios met secure boot !
de 2de optie die er vermeld word verwijst naar het tool Unetbootin
maar hier geeft men dan vervolgens ook een waarschuwing : na te lezen !

ik heb hier 2 filmpjes gevonden die je laat zien hoe je dus een opstartbare usb stick kunt aanmaken .
1ste filmpje is via de optie in het redo menu
How to Create a Redo Backup, Recovery Bootable USB - YouTube

2de optie is via de universal usb installer
making of a redo usb stick - YouTube
 
Laatst bewerkt:
Heb het eerst op een cd gebrand maar op mijn win10 pc lukt het ook niet om op te starten daarentegen op mijn oude labtop met win 7 werkt het en ook een usb maken lukt daar maar ook met deze stick lukt het niet om op mijn recente win10 computer lukt het niet om er mee op te starten
ik zie via F8 bij het opstarten de stick wel en als ik deze kies start hij gewoon windows op
secure boot staat wel degelijk uitgeschakeld want anders zou het ook niet lukken om met de acronis usb stick op te starten.
Ga er verder geen tijd meer insteken maar was het proberen waard, toch weer een ervaring rijker
Qtex toch bedankt voor aangeboden hulp
 
Heb nog een poging gedaan en het is mij gelukt om van de cd op te starten doch wat later krijg ik volgende foutmelding:


FATAL: errror inserting Versoftb (/lib/modules/2.2.0-23-generic/initrd/versafb.ko:no Such device
En daarmee stop het
heb ook een tweede cd gemaakt in win 10 maar zelfde foutmelding.
enig idee??
 
de foutmelding zegt me niets maar ik vermoed dat dit wellicht met uefi en secure boot te maken heeft ... je dient dus de legacy boot optie te gebruiken ik vermoed dat de redo nog niet voorzien werd om via uefi op te starten .
 
DSC00904.jpg
Dit staat zo en de foutmelding blijft
 
ok maar staat secure boot dan ook uit .. indien zo dan denk ik niet dat Redo geschikt is om op een uefi systeem te draaien ..ik kan dit niet nagaan omdat ik hier dus geen nieuw systeem gebruikt ..
 
ik kan je hier niet verder mee helpen ...kan ook immers zijn dat er tijdens het aanmaken van de cd er iets mis gaat ...heb je het al eens geprobeerd met het aanmaken van een usb stick en daar dan mee op te starten ..
 
heb je de usb stick dan aangemaakt van uit redo ... zoals het te zien is in het eerste filmpje
*indien zo en het lukt je dus niet om hiermee op te starten dan vrees ik er voor .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan