Tools Backup harde schijf met Acronis True Image 2021 lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Castellane

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een nieuwe laptop gekocht (Acer Aspire 3) en wil de harde schijf klonen (in geval de SSD ooit moest defect gaan)
Wanneer ik Acronis opstart via USB dan vind deze mijn harde schijf niet, enkel de USB met Acronis vind hij.
Ik heb reeds bitlock uitgeschakeld omdat ik eerst dacht dat dit de boosdoener is.

Wat kan wel de reden zijn en hoe kan ik dit eventueel oplossen?
 
Ik heb acronis niet geïnstalleerd op de pc.
Het is een USB met acronis erop.
Als ik de USB in een andere pc steek vind hij wel de harde schijf.
Het is de bedoeling eens hij de harde schijf vind ik er nog een harde schijf aan toe voeg om de backup er op te plaatsen.
 
zijn beide sytemen ' GPT ' of ' MBR ', of is er éne ' MBR ' en de andere ' GPT ' en dan heb je inderdaad een probleem! stick gemaakt met ' Rufus ' of ' Ventoy '?

tweede stick aan maken die ' GPT ' ondersteund.
 
Als je die Acronis gedownload hebt en er staat niet uitdrukkelijk bij dat het een WinPE versie was, dan is dat Linux based met ondersteuning voor hardware op het moment van of net voor release van die versie.

Je zal eerst Acronis moeten installeren, dan een Rescue CD/ISO/USB moeten maken maar dan wel WinPE kiezen en testen.
Afhankelijk van ouderdom en gebruikte controllers zal dat wrs wel werken, indien niet moet je zelf drivers injecteren.

Uitleg in onderstaande link, kies voor " Advanced " optie:
Acronis bootable media
 
zijn beide sytemen ' GPT ' of ' MBR ', of is er éne ' MBR ' en de andere ' GPT ' en dan heb je inderdaad een probleem! stick gemaakt met ' Rufus ' of ' Ventoy '?

tweede stick aan maken die ' GPT ' ondersteund.
USB werd gemaakt met RUFUS.
1702202680102.png

Ik zal een nieuwe USB als GPT maken.
 
Laatst bewerkt:
open ' schijfbeheer ' ( win + x ):

1702203144763.jpeg

1. klik je c aan (normaal is dit schijf 0)
2. rechter klik ' Eigenschappen '
3. tab ' volumes '
4. MBR of GPT

in dit geval moet mijn stick in ' GPT '-style gemaakt worden ... had er MBR gestaan dan werd dit ' MBR '-style
 
USB gemaakt als GPT, kan USB opstarten (werkte ook als MBR) maar als Acronis vind de harde schijf van de pc nog niet.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2023-12-10 115406.png
    Schermafbeelding 2023-12-10 115406.png
    6 KB · Weergaven: 34
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan