Windows 11 Ashampoo backup pro 17

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Telkens als ik mijn AIO opstart krijg ik een pop-up of de app ashampoo backup pro 17 veranderingen mag aanpassen aan de pc.

Wat moet ik daarmee doen.

Groetjes

en zalige kerst en gelukkig 2024

Ed
 
Voor mij moet simpel zijn in het Nederlands liefst. Gewoon wat opties aanklikken en maken. Ik moet geen incrementele back ups en al dat andere, ik ben huis, tuin, keuken gebruiker.
Ashampoo is simpel alleen vraag ik me af wat ik met deze melding moet doen??
 
Niet perse, Dit is zoals in een ander topic ook besproken de "User Account Control".
Ook al is men ingelogged met een account welke administrator rechten heeft, moet men afhankelijk van het UAC level, toestemming geven.
Indien de betreffende account geen admin rechten zou hebben, zou dit ook niet op te lossen vallen door gewoon "toestemming" te geven om iets wel te kunnen. Die UAC is een soort antwoord op wat ze in Linux 'sudo' noemen. Maar die sudo is daar wel efficienter dan de UAC in Windows.
Die UAC dient dus voornamelijk om admin handelingen uitgevoerd door applicaties (software) beter op te volgen. Indien bijvoorbeeld een Mallware app bepaalde aanpassingen wilt maken waarvoor je admin rechten nodig hebt, ga je een melding krijgen.
Dit is uiteraard een pleister op een houten been, maar beter dan niets.
 
@mdc1756
Ik heb begrip voor je standpunt hoor. En Ashampoo is van Duitse makelij en dat trok me wel aan. Jammer dat het verder niet voldoet aan mijn wensen.
Maar Hasleo is ook NL talig en zeer gebruiksvriendelijk. Opties voor het maken van differentiële en incrementele back-ups kan je gewoon links laten liggen net zoals de mogelijkheid tot instellen van back-up taken.
 
Of schakel het automatisch opstarten van Ashampoo uit.
Dan hoef je het enkel toe te staan wanneer je het opstart om een backup te maken en niet telkens je pc opstart.
 
Niet perse, Dit is zoals in een ander topic ook besproken de "User Account Control".
Ook al is men ingelogged met een account welke administrator rechten heeft, moet men afhankelijk van het UAC level, toestemming geven.
Indien de betreffende account geen admin rechten zou hebben, zou dit ook niet op te lossen vallen door gewoon "toestemming" te geven om iets wel te kunnen. Die UAC is een soort antwoord op wat ze in Linux 'sudo' noemen. Maar die sudo is daar wel efficienter dan de UAC in Windows.
Die UAC dient dus voornamelijk om admin handelingen uitgevoerd door applicaties (software) beter op te volgen. Indien bijvoorbeeld een Mallware app bepaalde aanpassingen wilt maken waarvoor je admin rechten nodig hebt, ga je een melding krijgen.
Dit is uiteraard een pleister op een houten been, maar beter dan niets.
Mooie uitleg en Ashampoo draait wel onder een administrator, maar DDragon80 kan je dit in lekentaal naar mij toe sturen in PB aub en ik heb hem uitgeschakeld in msconfig
dank u.
 
Aangezien de meesten (al dan niet iedereen) hier fan is van schoonepc, zal ik een link hier posten die dat beschrijft. Persoonlijk zou ik de UAC niet volledig uitschakelen. Maar je kan het niveau wel wat aanpassen naar je noden.

 
Niet perse, Dit is zoals in een ander topic ook besproken de "User Account Control".
Ook al is men ingelogged met een account welke administrator rechten heeft, moet men afhankelijk van het UAC level, toestemming geven.
Indien de betreffende account geen admin rechten zou hebben, zou dit ook niet op te lossen vallen door gewoon "toestemming" te geven om iets wel te kunnen. Die UAC is een soort antwoord op wat ze in Linux 'sudo' noemen. Maar die sudo is daar wel efficienter dan de UAC in Windows.
Die UAC dient dus voornamelijk om admin handelingen uitgevoerd door applicaties (software) beter op te volgen. Indien bijvoorbeeld een Mallware app bepaalde aanpassingen wilt maken waarvoor je admin rechten nodig hebt, ga je een melding krijgen.
Dit is uiteraard een pleister op een houten been, maar beter dan niets.
het gaat dus over user account contol als ik het begrijp, een beveiliging die de gebruiker alert
@mdc1756
Ik heb begrip voor je standpunt hoor. En Ashampoo is van Duitse makelij en dat trok me wel aan. Jammer dat het verder niet voldoet aan mijn wensen.
Maar Hasleo is ook NL talig en zeer gebruiksvriendelijk. Opties voor het maken van differentiële en incrementele back-ups kan je gewoon links laten liggen net zoals de mogelijkheid tot instellen van back-up taken.
wat was er mis volgens u met Ashampoo, wat beviel er u niet?
maakt op veranderingen die hij zal uitvoeren, draait het hierom
ik heb Deus zijn voorstel dan gedaan, ik zal eens kijken naar die Hasleo.
waarom in PB ? Iedereen mag toch meelezen ?
Anders krijg ik soms opmerkingen dat ik het niet begrijp niet iedereen kent mijn situatie
 
Aangezien de meesten (al dan niet iedereen) hier fan is van schoonepc, zal ik een link hier posten die dat beschrijft. Persoonlijk zou ik de UAC niet volledig uitschakelen. Maar je kan het niveau wel wat aanpassen naar je noden.

had het ook juist gevonden in Menno zijn boek het was even verdwenen en heb het terug gevonden, alvast bedankt.
 
PhilipV zei:
waarom in PB ? Iedereen mag toch meelezen ?

Anders krijg ik soms opmerkingen dat ik het niet begrijp niet iedereen kent mijn situatie
Denk dat wel meevalt en je niet meer commentaar krijgt dan anderen. Dit forum is nog heel tolerant hoor.
Als je op meer "Technische" fora gaat krijg je al eens keer meer "RTFM" als commentaar.

Iets als UAC hoef je maar in google in te tikken "wat is uac" of "windows 11 uac instellen".
Toch kreeg je een link aangereikt die @DDragon80 wrs toch snel even voor je opgezocht heeft, of mss al eens gelinkt had ipv commentaar te geven.

Ik heb liever iemand een vraag meer of teveel stelt dan nog meer om zeep helpen.
 
Laatst bewerkt:
ik, had het al opgezocht als je mijn opmerking onder Ddragon had gelezen: het gaat dus over user account contol als ik het begrijp, een beveiliging die de gebruiker alert de rest is verdwenen, nog een had het ook juist gevonden in Menno zijn boek het was even verdwenen en heb het terug gevonden, alvast bedankt.

kan ik bij u een ercp uitvoeren kan ook zo beginnen he, uw laatste opmerking vind ik niet gepast, sorry
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan