Browser Backup maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

Toen ik nog werkte met Firefox kopieerde ik de "Profiles= waarin alle inhoud staat" als Back-up.
Maar wat moet ik in Chrome opslaan als Back-up ?

FLAMINGO 🥸
 
Heb je daar ooit iets mee gedaan ?
Backup van browser-gegevens (bestanden van je harde schijf) lijkt me nogal onzinnig !

Alle settings, geschiedenis etc... zitten immers online in je account.
 
Beste PhilipV,

Uw melding : "Alle settings, geschiedenis etc... zitten immers online in je account."
Maar zoals gebeurt is met mijn Firefox - die volledig leeg was - hoe kon ik dan alle gegevENS niet uit mijn "account" terug halen ? Zo ja , hoe dan ?

FLAMINGO 🥸
 
Maar zoals gebeurt is met mijn Firefox - die volledig leeg was - hoe kon ik dan alle gegevENS niet uit mijn "account" terug halen ? Zo ja , hoe dan ?

Daar haal je nu 2 zaken door elkaar die niets met mekaar te maken hebben en daar zit dus ook geen oplossing.

De backup die jij voor ogen hebt zou een backup zijn van een locale folder van je Chrome... daar staat alleen maar programmatuur in, niets persoonlijks - die zitten in je account op de Google server.

Je vergelijkt met wat je in Firefox aan de hand hebt, nl. dat je profiel (hoe laten we in het midden, zie ander topic) leeg is gemaakt.
En daar dacht je met zo'n lokale folder-backup dus alles te kunnen redden vermoed ik.
Maar uit het over-en-weer van het vorige topic daarover leid ik dan toch maar af dat je daarin niet gelukt bent ?

Waarom zou je dit onefficiënt, onbruikbaar backup-proces dan met Chrome willen herhalen ? Ook daar zal je bij verlies van de accountgegevens en settings geen baat bij vinden.

Ik verwijs eerder naar wat @Patrick.S hierboven zegt : als je Chrome aangelogd gebruikt zit alles in je account én wordt er een backup van alles gemaakt door Google zelf, op hun servers. Daar kan je in geval van calamiteit beroep op doen ...

Ik kan je enkel aanraden de piste van backup van lokale folders als redmiddel die je zo najaagt op te geven en terug te vallen op de voorziene mogelijkheden die Google biedt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan