Windows 10 BackUp maken naar de CLOUD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

Maandelijks maak ik van al mijn belangrijkste mappen een BackUp naar 2 externe HDD's.
Beiden zijn beveiligd door verscheidene persoonlijke paswoorden.
Maar er zijn veel programma's die een BackUp aanbieden naar HUN opslagplaats in de CLOUD.

De eeuwige vraag is dan ook : is de CLOUD wel veilig ?

Dank
Flamingo
 
De 'Synthetic' modus (onderaaan de lijst) is een backup schema dat interessant is. Als men verscheidene media heeft kan men ROTEREND op deze een image maken op elke weekdag. bijvoorbeeld van systeempartitie C: Dit kan worden ingesteld. Elk voordeel heeft een nadeel. Op deze manier moet worden gelet dat telkens dat de juiste doeldisk (usb) wel aangesloten is ofwel moeten ze allemaal blijvend zijn aangesloten. De klassieke HDD's moeten dan duurzaam zijn.
 
Beste Merel,

Dank voor de melding.
Maar deze is zekers niet voor mij, daar ik ALTIJD mijn externe HDD's, waarop al mijn BackUps staan, steeds AFGEKOPPELD staan.
Zo kan er nooit een "missing of iets anders" doorgaan naar de externe HDD's.

Dank
Flamingo
 
Waarom zo moeilijk, je kan ook een 2de hdd schijf plaatsen in je pc of je c hdd schijf in tweeen delen dan heb je alles in een keer zelf in de hand en veilig.
Ik gebruik Acronis True Image maak een Backup en zet het op gedeelte c+= D of extern schijf en bij terug zetten herstellen in 5 min klaar.
 
of je c hdd schijf in tweeen delen dan heb je alles in een keer zelf in de hand en veilig.

als je een HDD in 2 partities deelt heb je niets, zero veiligheid hoor want als de schijf fysiek de geest geeft is alles onbereikbaar.
en als je het op een tweede harde schijf backupt intern is het wel veilig voor 'gegevensverlies' maar absoluut niet voor virussen, malware en ander onheil want je Windows ziet die tweede schijf ook natuurlijk ...
 
als je een HDD in 2 partities deelt heb je niets, zero veiligheid hoor want als de schijf fysiek de geest geeft is alles onbereikbaar.
en als je het op een tweede harde schijf backupt intern is het wel veilig voor 'gegevensverlies' maar absoluut niet voor virussen, malware en ander onheil want je Windows ziet die tweede schijf ook natuurlijk ...
Dan blijft er maar 2 optie over extern HDD of een 2de HDD in je pc.
Maar dan toch veiliger dan CLOUD.
 
OK Philip voor mij duidelijk extern HDD is de oplossing of CLOUD met je eens.
Ik gebruik al jaren me 2de HDD in me pc nooit problemen gehad en zet het dan op me extern HDD voor de zekerheid.
Maar voor eventueel terug zetten is de 2de HDD in je pc makkelijker vandaar.
Dat is wat ik bedoel uit te leggen en niet het tegenovergestelde.
 
OK Fred, als je het ook op externe HDD zet en die loskoppelt is de beveiliging er natuurlijk ook tegen malware, virussen e.d. Die externe disk is dan bij manier van spreken je draagbare, kleine cloud...

Maar onthou goed dat voor die gevallen een 2de HDD in dezelfde PC géén extra beveiliging biedt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan