Als de Acronis ISO download opstart maar de interne HDD niet laat zien heeft niks met de manier van aanmaken te maken.
Rufus zal dit niet oplossen!!!
Acronis installeren en van daaruit aanmaken, eventueel drivers injecteren... Of latere versie gebruiken.
Oorzaak + link naar "Acronis True Image 2021: how to create bootable media " vind je in
Acronis post #5
Trouwens, als je bedoeling enkel is images en/of BU's te maken vanaf een opstartmedia, wat ik ook prefereer, kijk eens naar ( thx
@lange pier ;-) :
Qiling Disk Master Free
Gratis versie heeft genoeg opties.
Snel, kleine install footprint van slechts 54MB tov van Acronis met 474MB wat stilaan een onoverzichtelijke rommel geworden is.
Maakt ook een bootable iso en/of usb aan.
Kan ook, net als Acronis, images mounten zodat je bestanden net als op een hdd/cd/ of... ziet en zelfs kan openen, bv foto's bekijken zonder eerst terug te zetten.
Incremental/differential backups lijken ook veel compacter dan die van Acronis.
Ik gebruik Acronis al vanaf +/- verschijen maar zal het niet meer op mijn pc installeren, tenzij om een nieuwe versie bootable PE te maken.
Via opstart medium nog wel als ik een systeem ga cleanen, (start)problemen oplosseen, overzetten naar hdd met meer or minder ruimte ofzo omdat ik het resizen van partities handiger vind dan bij andere programma's en sommige dingen erin meer gewend ben.
Moet nog even uitzoeken of aanpassen grootte partities tijdens recovery met Qiling Free of eventueel betaalde versie ook kan. Best mogelijk dat dan mijn standaard bu/image tool wordt.