Hallo, ik heb mijn telenet mono opgewaardeerd naar expressnet . En mijn modem is een motorola type :SB5100E
Dit is je modem...
Je hebt maar één netwerkverbinding aan je modem.
Heb je digitale televisie dan heeft Telenet er een hubje bijgeplaatst, dan kan je (niet draadloos) via het hubje op het internet.
Je vaste pc heeft nu toegang tot je modem, om met je laptop op 't internet te kunnen kan je één der volgende dingen doen:
- Vraag bij Telenet een modem met draadloos netwerkverbinding.
- Schaf zelf een router met draadloos netwerkverbinding aan, plug deze in de modem i.p.v. je vaste pc, daarna je vaste pc in je router, laptop natuurlijk draadloos.
- Voorzie, als dit nog niet het geval is, je vaste pc van een draadloos netwek (een kaart of usb-stick), stel deze in als server (gebruik hiervoor de wizard), ga met je laptop via je vaste pc op het internet.
- Misschien is het zelfs helemaal niet nodig om deze aanpassingen te doen, is er toevallig een onbeveiligd draadloos netwerk in je buurt, dan zit je zo op 't internet en zolang je daar niet mee overdrijft (d.w.z. zolang de beheerder van het onbeveiligde netwerk zijn limieten niet overschrijdt) zit je goed, een onbeveiligd netwerk van bedrijven zijn vaak supersnel en hebben vaak geen limieten...