Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo , Ik heb een vaste pc op telenet (mono) en ik wil een laptop aansluiten draadloos zodat we met 2 op internet kunnen.Wat moet ik doen.
 
Router kopen voor draadloos te kunnen surfen, zit er al wifi in je laptop ?
 
Hier ook hetzelfde probleem, hebben pc en dochter wil een laptop zodat ze op haar kamer kan surfen. Wat is de beste oplossing. Ze is van plan om een laptop te kopen in Aldi.

Groetjes en prettige fesstdagen,

Beagle

:5956::5956::5956::5956::5956:
 
gewoon via de telenet site je mono abonnement opwaarderen naar expressnet dit is kosteloos en je kan met twee peecees op het net als je twee aansluitingen hebt aan je modem natuurlijk anders moet je een router installeren
 
Indien er in je vaste pc een draadloos netwerk aanwezig is kan je met je laptop via de vaste pc op 't internet
(Anders is het met draad en moet je twee netwerkverbindingen hebben op de vast pc en zit je met je laptop met kabel verbonden...)
Nadeel is dat je enkel met je laptop op 't internet kunt als de vaste pc aanstaat en het vergt vermogen van je vaste pc, deze dient immers als server.
Voordeel je hoeft geen router aan te schaffen en te installeren.
Het voordeel van een router is ook de beter beveiligingen door een hardware matige firewall (bij de meeste toch) en de beveiligingen die je kan instellen op de router zelf, ook de mogenlijkheid om meerdere pc's aan te sluiten (dit heb je ook met je vaste pc, dit kost echter extra netwerkkaarten voor een vaste verbinding).
Mijn voorkeur gaat echter uit naar een router, tenzij er maar sporadisch gebruik gemaakt wordt van de laptop op 't internet of in het geval van klein verkeer van de laptop naar 't internet, met de wetenschap dat je vaste pc steeds moet aanstaan als je met de laptop op 't internet gaat.

Ga ook eerst na of de laptop wel verbinding kan maken van de plaats waar je dochter hem wil gebruiken, anders zijn het verloren kosten...

Doe ook wat vdalex voorstelt
gewoon via de telenet site je mono abonnement opwaarderen naar expressnet dit is kosteloos en je kan met twee peecees op het net
dan ben je in ieder geval in orde voor Telenet en 't kost niks.
 
gewoon via de telenet site je mono abonnement opwaarderen naar expressnet dit is kosteloos en je kan met twee peecees op het net als je twee aansluitingen hebt aan je modem natuurlijk anders moet je een router installeren

Een router heb je dan nodige om draadloos te kunnen gaan, wat latop betreft heb je al een ruime keuze. Best zoek je eerst wat info er over op het net.
 
Hier ook hetzelfde probleem, hebben pc en dochter wil een laptop zodat ze op haar kamer kan surfen. Wat is de beste oplossing. Ze is van plan om een laptop te kopen in Aldi.

Groetjes en prettige fesstdagen,

Beagle

:5956::5956::5956::5956::5956:

Als er nog mensen zijn die kinderen hebben en laptop erbij willen, dan zal er ook wel een game gespeeld worden.
Hou er rekening mee dat er in een laptop geen plaats is voor extra videokaart.
Ik zie vaak laptop te koop voor weinig geld, info over goede processor (wat niet zo belangrijk meer is, alle moderne processors kunnen de dagelijkse toepassingen aan).
Ook schermen ze met een extra latje ram, dat kan je meestal zelf opwaarderen bij laptop, maar geen gegevens over de videokaart erbij vermeld.
Informeer je goed, er staan genoeg lap's te koop in occasie omdat ze geen moeilijke games aankunnen, of zelfs tekort schieten voor degelijke videobewerking.
 
Hallo, ik heb mijn telenet mono opgewaardeerd naar expressnet . En mijn modem is een motorola type :SB5100E

motorola_sb5100.gif


Dit is je modem...
Je hebt maar één netwerkverbinding aan je modem.
Heb je digitale televisie dan heeft Telenet er een hubje bijgeplaatst, dan kan je (niet draadloos) via het hubje op het internet.
Je vaste pc heeft nu toegang tot je modem, om met je laptop op 't internet te kunnen kan je één der volgende dingen doen:

- Vraag bij Telenet een modem met draadloos netwerkverbinding.

- Schaf zelf een router met draadloos netwerkverbinding aan, plug deze in de modem i.p.v. je vaste pc, daarna je vaste pc in je router, laptop natuurlijk draadloos.

- Voorzie, als dit nog niet het geval is, je vaste pc van een draadloos netwek (een kaart of usb-stick), stel deze in als server (gebruik hiervoor de wizard), ga met je laptop via je vaste pc op het internet.

- Misschien is het zelfs helemaal niet nodig om deze aanpassingen te doen, is er toevallig een onbeveiligd draadloos netwerk in je buurt, dan zit je zo op 't internet en zolang je daar niet mee overdrijft (d.w.z. zolang de beheerder van het onbeveiligde netwerk zijn limieten niet overschrijdt) zit je goed, een onbeveiligd netwerk van bedrijven zijn vaak supersnel en hebben vaak geen limieten...
 
Hallo, ik heb mijn telenet mono opgewaardeerd naar expressnet . En mijn modem is een motorola type :SB5100E

motorola_sb5100.gif


Dit is je modem...
Je hebt maar één netwerkverbinding aan je modem.
Heb je digitale televisie dan heeft Telenet er een hubje bijgeplaatst, dan kan je (niet draadloos) via het hubje op het internet.
Je vaste pc heeft nu toegang tot je modem, om met je laptop op 't internet te kunnen kan je één der volgende dingen doen:

- Vraag bij Telenet een modem met draadloos netwerkverbinding.

- Schaf zelf een router met draadloos netwerkverbinding aan, plug deze in de modem i.p.v. je vaste pc, daarna je vaste pc in je router, laptop natuurlijk draadloos.

- Voorzie, als dit nog niet het geval is, je vaste pc van een draadloos netwek (een kaart of usb-stick), stel deze in als server (gebruik hiervoor de wizard), ga met je laptop via je vaste pc op het internet.

- Misschien is het zelfs helemaal niet nodig om deze aanpassingen te doen, is er toevallig een onbeveiligd draadloos netwerk in je buurt, dan zit je zo op 't internet en zolang je daar niet mee overdrijft (d.w.z. zolang de beheerder van het onbeveiligde netwerk zijn limieten niet overschrijdt) zit je goed, een onbeveiligd netwerk van bedrijven zijn vaak supersnel en hebben vaak geen limieten...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan