Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
bij mijn downloads zitten twee bestanden die de virusscanner niet kan scannen daar ze met een wachtwoord "42056" zijn beveiligd.. Het zijn Zip bestanden, genaamd "langue-da.js"
Zou dit een virus kunnen zijn?
Beleefde groeten.
 
je kent het w8woord ...indien je weet van waar je deze heb opgehaald en je vertrouwd de uploader dan kun je deze toch unzippen met het w8woord ..
nadat het uitgepakt is kun je het bestand scannen ...***vertrouw je de boel geheel niet gooi je best dit met w8woord afgeschermde zip bestand weg ....

**zelf zal ik nooit iets downloaden wat zo wie zo afgeschermd werd met een w8woord...
 
je kent het w8woord ...indien je weet van waar je deze heb opgehaald en je vertrouwd de uploader dan kun je deze toch unzippen met het w8woord ..
nadat het uitgepakt is kun je het bestand scannen ...***vertrouw je de boel geheel niet gooi je best dit met w8woord afgeschermde zip bestand weg ....

**zelf zal ik nooit iets downloaden wat zo wie zo afgeschermd werd met een w8woord...
Dit kwam zomaar toe op mijn chatpagina. Ik hoor dat er heel veel mensen ter zelfdertijd die link hebben ontvangen en hoor van mensen dat de pc trager loopt.
Ik heb die bestanden verwijderd, maar ze moeten toch nog niet geheel verwijderd zijn denk ik, daar mijn scanner zegt dat hij ze niet kan scannen. En ik weet nu ook niet waar ze nog eventueel kunnen zitten.
 
Dit kwam zomaar toe op mijn chatpagina. Ik hoor dat er heel veel mensen ter zelfdertijd die link hebben ontvangen en hoor van mensen dat de pc trager loopt.
Ik heb die bestanden verwijderd, maar ze moeten toch nog niet geheel verwijderd zijn denk ik, daar mijn scanner zegt dat hij ze niet kan scannen. En ik weet nu ook niet waar ze nog eventueel kunnen zitten.

Zo lang ze ingepakt zitten kunnen ze geen kwaad.
Een .js bestand is een javascript. Dit bestand hoort ergens bij om tot actie te komen.
Alleen het bestand langue-da.js kan in principe geen schade aan een pc veroorzaken. Het is niet executable als je er op dubbelklik.
Het zou bij een website kunnen horen en zodra je deze site bezoekt komt het .js script in werking en zou het een kwaardaardige code kunnen bevatten en uitvoeren.

Waarom het ingepakt is begrijp ik hier zo snel even niet, omdat het script dan niet gebruikt kan worden.
 
Model0859.Zip. Dit ontving ik in de vorm van een link

Bedankt aan jullie beiden voor het vlugge antwoord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan