Software antivirus Defender

Ik werk met een laptop Lenovo met Windows11 en heb een abonnement bij Norton. Ik ben daar niet echt tevreden van en je wordt constant gepushed om bijkomende uitbreidingen op je abonnement te nemen . Het is ook niet goedkoop. Ik had hier al gelezen dat het niet echt nodig is om dat abonnement te nemen en dat je net zo goed met de gratis Windows Defender kan werken. Binnen een goede maand verloopt mijn abonnement en zou ik overschakelen op Defender. Ik heb alvast de automatische verlenging/betaling van mijn abonnement bij Norton uitgeschakeld, zodat er deze keer niets mis kan lopen. Graag wou ik vernemen wat ik verder moet doen om over te schakelen zodat ik niet zonder beveiliging val en via welke link ik die Defender best kan downloaden. Want in het verleden heb ik ook eens problemen gehad doordat er blijkbaar twee verschillende actieve antivirussoftware op mijn laptop stond die voor conflicten zorgden. Alvast bedankt !

Mocht je via wifi verbonden willen: kan het helpen je kanaal waarop je zit te veranderen .(zitten veel mensen op hetzelfde kanaal is je ontvangst minder)

Toch nog een vraagje... Voor mijn persoonlijke back-ups van documenten en foto's maak ik gebruik van externe schijven. En neen, ik wens geen gebruik te maken van de optie back-up in the Cloud. Vroeger scande ik deze disks dan ook regelmatig met Norton. Hoe moet ik dat dan nu doen of wijst zich dat automatisch uit als ik de externe disk connecteer ? Ik vond deze optie, maar ben niet zeker of dat de juiste is ?
1744370806981.png

Toch nog een vraagje... Voor mijn persoonlijke back-ups van documenten en foto's maak ik gebruik van externe schijven. En neen, ik wens geen gebruik te maken van de optie back-up in the Cloud. Vroeger scande ik deze disks dan ook regelmatig met Norton. Hoe moet ik dat dan nu doen of wijst zich dat automatisch uit als ik de externe disk connecteer ? Ik vond deze optie, maar ben niet zeker of dat de juiste is ? Bekijk bijlage 256328
nee dit is de schijfcontrole van hdd/ssd (fouten van het opslagmedia, zoals corrupte sectoren, ... )

Ik gebruik zelf (persoonlijke keuze) CrystalDiskInfo om op regelmatige basis de gezondheid van mijn harde schijven te checken zodanig dat ik mijn bestanden op tijd kan kopiëren naar een nieuwe harde schijf.
https://sourceforge.net/projects/crystaldiskinfo/
Ik heb een HDD van 2010 die nog altijd werkt als een tierelier. (volgens CristalDiskInfo, en dat klopt)
2 schijven aangekocht tussen 2018 en 2020 had CristalDiskInfo aangegeven als "op het einde van de rit"
Ik heb een grotere nieuwe hdd aangeschaft waar ik de twee andere naar heb overgezet.
IK ben daardoor, gelukkig maar twee bestanden verloren, dit was echter mijn fout, ik moest eerst wat sparen voor een nieuwe hdd, CristalDiskInfo had mij al een paar maanden voordien een signaal gegeven.

Laatst bewerkt:
@LP, ik ken niets van Hardware,+- 35 jaar lopen klooien met software is meer dan genoeg.
Wat ik doe is geen risico nemen, een nieuwe harde schijf kopen en overzetten.
Daarna formatteer ik de oude schijven en kijk of ze nog iets waard zijn.

Terug
Bovenaan