Internet Algemeen Virus waarschuwing van Mc Afee

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jdr

Steunend lid
Vip Lid
Beste allemaal,
Heb het beruchte Mc Afee virus gekoeioneer aan mijn been. Heb die virus killer niet op mijn pc; om de 30 seconden verschijnt een pop-up met meldingen van Mc Afee dat mijn systeem met trojans en andere monsters is besmet.
www1.notifsendback.com is de website
die wordt vermeld. Ik delete telkens de op up maar zoek een oplossing om deze plagerij van mijn pc te krijgen.
Malware bytes scant maar geeft een maagdelijk propere pc op als resultaat en defender vermeld ook "niets gevonden".
Weet iemand hoe je die rotzooi er af krijgt?
Groeten en bedankt op voorhand voor hulp.
Jdr
 
Je hebt geen last van een virus, maar van meldingen (ook wel push notificaties genoemd) die via je browser geleverd worden. En je hebt daar zelf (per ongeluk) toestemming voor gegeven.

Het is niet moeilijk om daar vanaf te komen. Via de instellingen van je browser kun je de door jou gegeven toestemming voor die meldingen weer intrekken. Vertel eerst even welke browser jij gebruikt. Is dat Edge, Firefox, Chrome of een andere?
 
#4 is zeker een goede opmerking, die dingen verschijnen merendeels in nuttige freeware toepassingen en nestelen zich in je browser als plug-in of iets dergelijk ....
bedankt porrelaar, zo had ik het nog niet bekeken.
 
mijn browser is Edge , je zult wel gelijk hebben geen enkele virusscanner vind iets maar het ziet er wel beangstigend uit. Zou Mc Afee zulke acties ondernemen om een abonnement te verkopen?
 
Lange pier heeft je al de juiste oplossing voor je probleem gegeven. De uitleg van die link is prima.

Op die manier kom je van die meldingen af. Maar waarschijnlijk vraag jij je af hoe je aan die meldingen gekomen bent. Als je voor het eerst op een website komt dan wordt soms gevraagd of die website jou meldingen mag sturen. Klik dan altijd op Blokkeren of Nee of iets dergelijks. Nooit klikken op Toestaan. Op dat moment weet je nog niet wat voor soort meldingen je daarna kunt gaan krijgen. Intussen weet je dat wel. Sommige websites sturen je nuttige meldingen. Veel websites sturen echter onnuttige of zelfs erg vervelende meldingen.

In de browsers Chrome en Firefox staat de vraag of er meldingen verstuurd mogen worden altijd bovenaan. In Edge kan de vraag ook onderaan op je scherm staan.
Die vraag kan er zo uitzien:

6357b1258f5b7-Meldingen_Niet_nu-Nooit_toestaan.png


Soms is de optie Nee of Blokkeren niet direct zichtbaar, zoals in bovenstaande afbeelding. Dan moet je eerst op het pijltje achter Niet nu klikken. Daarna pas kun je klikken op Nooit toestaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jdr
Wat sommige mensen wel eens vergeten is een ad blocker in te schakelen in je browser.
Dit voorkomt een hoop ellende.
uBlock Origin werkt prima
Adblock Plus ook

Een adblocker is een programma dat voorkomt dat de gebruiker advertenties op internet te zien krijgt. Dat geeft een wat rustiger beeld tijdens het internetten. Websites zijn niet zo blij met het gebruik van adblockers. Zij hebben vaak de advertentie-inkomsten nodig om hun eigen kosten te dekken.

Een adblocker werkt niet altijd. Advertenties die respectvol zijn en duidelijk zijn gelabeld als advertenties worden soms alsnog getoond, omdat ze zijn goedgekeurd door de zogenaamde ‘Acceptable Ads Committee’. Websites die hun geld met advertenties verdienen kunnen je bovendien verplichten je adblocker uit te schakelen – als je dat niet doet, kunnen ze je de toegang tot de website weigeren.

Sommige websites, zoals Facebook, YouTube en Twitch hebben manieren gevonden om adblockers te omzeilen. Zelfs als adblockers worden bijgewerkt om advertenties alsnog te detecteren, kun je ze nog steeds tegenkomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jdr
Sommige aanbieders van antivirussoftware en VPN’s (VPN = Virtual Private Network) hebben een ingebouwde adblocker die ervoor zorgt dat adverteerders je niet volgen en je tegelijkertijd veilig kunt surfen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jdr
@Aardbei Ad's en Notifications (reclamevensters en meldingen) zijn wel fundamenteel iets héél verschillend.
Snap niet goed wat je tussenkomst in dit topic bijbrengt .... al is het op zich natuurlijk een prima informatie en advies !
 
  • Leuk
Waarderingen: Jdr
Probleem opgelost dank zij jullie hulp. Zal beter opletten en eerst nadenken alvorens "te klikken" Alleen kan ik nog niet plaatsen wat er zou gebeurd zijn indien ik op de pop-up positief zou gereageerd hebben, er werd telkens gevraagd om te scannen maar ik heb het item steeds geannuleerd.
Iedereen hartelijk bedankt.
Jdr
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Wat er zou gebeuren wanneer je op zo’n nepwaarschuwing klikt weet ik niet. Misschien wordt er dan een fake antivirus programma geïnstalleerd dat een heleboel ‘besmettingen’ vindt. Ik ben niet van plan om zoiets uit te proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan