Software antivirus Defender

Ik werk met een laptop Lenovo met Windows11 en heb een abonnement bij Norton. Ik ben daar niet echt tevreden van en je wordt constant gepushed om bijkomende uitbreidingen op je abonnement te nemen . Het is ook niet goedkoop. Ik had hier al gelezen dat het niet echt nodig is om dat abonnement te nemen en dat je net zo goed met de gratis Windows Defender kan werken. Binnen een goede maand verloopt mijn abonnement en zou ik overschakelen op Defender. Ik heb alvast de automatische verlenging/betaling van mijn abonnement bij Norton uitgeschakeld, zodat er deze keer niets mis kan lopen. Graag wou ik vernemen wat ik verder moet doen om over te schakelen zodat ik niet zonder beveiliging val en via welke link ik die Defender best kan downloaden. Want in het verleden heb ik ook eens problemen gehad doordat er blijkbaar twee verschillende actieve antivirussoftware op mijn laptop stond die voor conflicten zorgden. Alvast bedankt !

Pagadder
Staat terug ingesteld nu, volgens mij, want ik kreeg een melding. Wat jullie zegden over particuliere netwerken, heb ik wel nog niet kunnen aanpassen...
1744204859046.png

@hinkiepinkie :

1) klik onderaan rechts op het netwerk icoontje:
1744208390030.png
2) dan krijg je dit:
1744208449861.png
3) klik op Geavanceerde netwerkinstellingen:
1744208565650.png
kies 'particulier netwerk' en neem de settings van het plaatje over.
4) ga dan naar de 'openbare netwerken' :
1744208857481.png
neem hier ook de settings over, je kan dit venster nu toeklikken.
normaal gezien staat het nu op 'particulier netwerk'.
je kan dit cintroleren door 1) en 2) te herhalen. daarna het venster toeklikken.

Bijlagen

• 1744208799287.png
    1744208799287.png
    75.3 KB · Weergaven: 30
Pagadder
Laat dat nu net mijn probleem zijn... Dat lukt mij niet. Heb nog wat geprobeerd, gesurft... En kreeg weer melding dat defender was uitgeschakeld. Dus snel geklikt om weer in te schakelen. Verder geraak ik niet. Hoe meer ik zelf probeer, lees zit te knoeien, hoe erger. Ik heb dus echt iemand nodig die me stap per stap kan begeleiden voordat ik het erger maak... Ik ga zelf stoppen met "prutsen" want ik word daar heel gestresseerd van. Ik dacht nu dat het in orde was omdat ik het aan iemand anders had gevraagd...

The End
Ha, dat is precies wat ik nodig had. Bedankt ! Sorry, maar ik was echt in paniek... Ik heb alles stap voor stap gevolgd, zoals jij hier aangaf en mijn laptop opnieuw opgestart... Als ik deze instructies herbekijk, staat alles nu correct. Maar de status zoals op de printscreen die ik eerder stuurde, is nog steeds hetzelfde. Echt bedankt, hoor !

Bijlagen

• WINDOWS defender.jpg
    WINDOWS defender.jpg
    77.4 KB · Weergaven: 28
The End
Tja, hier ben ik dan weer met een vraag, die sommigen dan raar vinden. Ik had inderdaad opgemerkt dat het bij jou op Ethernet stond en bij mij op WIFI, maar ik dacht dat het niet uitmaakte. Heb dus selectie op WIFI laten staan en dan verder gedaan. Nu heb ik WIFI uitgezet en dan krijg ik de melding : geen Ethernet en stopt het al voor mij... Ik heb dus maar de WIFI terug aangezet...

Terug
Bovenaan