Windows 10 Tijd voor een nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na 10 jaar dienst heeft de Asus K 73S. Laptop het begeven .
Welk merk voor rond de 1500€ is goed ?
Wat vinden jullie van Lenovo ?
 
Kocht net een Lenovo Legion 5 - 17 inch !
Wonderbaarlijk machine en qua prijs/kwaliteit-verhouding buiten concurrentie.
Besteld bij Lenovo zelf : levering was in een paar dagen OK maar kan naar ik hoor beetje afhangen van toevoer ... 15 inch is al weken uit stock, 17 inch niet.

Voor die prijs kan je ev. ook een Yoga overwegen ...

 
  • Merk
    Lenovo
  • Garantie
    2 jaar
  • Garantietype
    Carry-in
Uiterlijke kenmerken

  • Formaat
    17 Inch
  • Model
    Gaming
  • Kleur
    Phantom Black
  • Breedte
    39.86 cm
  • Diepte
    29 cm
  • Hoogte
    2.62 cm
  • Gewicht
    2.98 kg
  • Numeriek klavier
    Ja
  • Toetsenbordindeling
    Azerty BE
  • Verlicht Toetsenbord
    Ja
Specificaties Processor

  • Processor Familie
    Intel® Core i7
  • Processor
    Intel® Core i7-10750H
  • Aantal Cores
    6
  • Aantal Threads
    12
  • Snelheid
    2600~5000 Mhz
  • Cache
    12 MB
Specificaties GPU

  • Grafische kaart Familie
    nVidia GeForce® RTX
  • Grafische kaart
    RTX 2060
  • Type
    Dedicated
  • Videogeheugen
    6 GB
    • Specificaties Scherm
    • Schermformaat
      17.3 Inch
    • Resolutie
      1920x1080
    • Type Panel
      IPS
    • Coating
      Mat
    • Touchscreen
      Nee
    • Refresh Rate
      60 Hz
    • Specificaties Geheugen
    • Type geheugen
      DDR4 SODIMM
    • Hoeveelheid werkgeheugen
      16 GB
    • Hoeveelheid Sleuven
      2
    • Specificaties Harde Schijf
    • SSD (GB)
      1000 GB
    • Overige Specificaties
    • Optische drive
      Nee
    • 3G
      Nee
    • WiFi Standaard
      Wifi6 (802.11ax)
    • Bluetooth
      Ja
    • Webcam
      Ja
    • Cardreader
      Ja
    • Fingerprint reader
      Nee
    • Besturingssysteem
      Windows 10®
 
Inderdaad, dat is 'em ...
Opvallend :
  • erg stevige grafische kaart (enkel in 17" - mindere specs in 15")
  • grote SSD van 1 TB
Komt wel met Windows 10 Home, maar dat zie je heden ten dage meer en meer zelfs bij zware laptops, snap ik niet maar tja ...
Erg geruisloos
Géén warmte-ontwikkeling te merken, behalve bij héél intens en langdurig grafisch gebruik
Ziet er best innovatief uit en voelt prima aan

Enig nadeel : de behuizing is krasgevoelig.
 
Mag het wat kosten ?


Ik heb 2 MX Masters 2 en 1 MX Master 3 in gebruik ... buiten concurrentie, maar prijzig.
Te vinden in Media Markt of Van den Borre ...

Werkt draadloos maar NIET met van die vervloekte batterijen, maar met ingebouwde accu.
En die doet het hier nu in die versie 2 al verschillende jaren, zonder enige merkbare sleet op de capaciteit.
 
Ok dat is hem
Inderdaad, dat is 'em ...
Opvallend :
  • erg stevige grafische kaart (enkel in 17" - mindere specs in 15")
  • grote SSD van 1 TB
Komt wel met Windows 10 Home, maar dat zie je heden ten dage meer en meer zelfs bij zware laptops, snap ik niet maar tja ...
Erg geruisloos
Géén warmte-ontwikkeling te merken, behalve bij héél intens en langdurig grafisch gebruik
Ziet er best innovatief uit en voelt prima aan

Enig nadeel : de behuizing is krasgevoelig.
Heb zitten rondkijken op de website, maar kwam terecht op de AMD cpu versie .
Een url verwijzing zou wel helpen om meteen terecht te komen op de pagina ... "Dat is 'em" (met i7core).
Mogelijk nu al uitverkocht en verwijderd ?
 
Een url verwijzing zou wel helpen om meteen terecht te komen op de pagina ...
De algemene site van Lenovo vind je in mijn post #2

@Nickkenny gaf de specs met een Core i7, maar voor alle duidelijkheid : ik kocht de AMD Ryzen versie.


Even naar beneden scrollen : eerste van links is de AMD, de andere zijn Intel. Specs zijn echter nagenoeg dezelfde voor de rest .
 
Die PC's zijn niet geinstalleerd maar hebben een voorinstallatie van Windows. Gewoon opstarten en de boodschappen volgen!
Als je dat niet doorloopt ben je meteen je Windows kwijt.

De installatie-image hoef je niet te backuppen om de eenvoudige reden dat die blijft staan, tenzij je die zelf nadien verwijderd. Wat niet slim zou zijn.
Je kan immers nadien de nood hebben om een 'roll-back' naar fabrieksinstellingen te doen.

Lenovo is best goed hierin - volg gewoon de procedure : vooral NIET proberen slimmer te zijn.
 
Na de installatie van Windows 10 is er 1 aandachtspuntje vind ik persoonlijk !
Er staat nl. een zogenaamde 'lead-in' op voor Office 365 ... lijkt alsof het geinstalleerd is, maar dat is niet zo.
Je zou in de verleiding kunnen komen het te installeren - op proef ... "we zien later wel of we daarmee verder gaan"

Dat is een beetje dubbel want eens je die Office 365 geinstalleerd hebt wordt het moeilijker om over te stappen naar een andere, niet abonnements-versie zoals Office 2016 of 2019. Het kan, maar bezorgt je toch wel wat problemen alvorens je het werkende krijgt. Bezint dus vooraleer ge daarop ingaat ...

Is een abonnementsformule Office 365 wat je wil, dan is daar natuurlijk niets op tegen - prima software maar het heeft een prijs.

Lenovo is best terughoudend met voorgeinstalleerde software of crapware als je wil - andere merken gaan wel behoorlijk véél wilder allerlei ongewenste zaken mee leveren. Lenovo (door zijn professionele achtergrond ?) is eerder terughoudend daarin. Eén van de voordelen van dat merk.

Veel plezier gewenst met het nieuwe speelgoed.
 
Die pre-installatie staat ergens in een verborgen directory die je normaal gezien niet om zeep kan helpen - vergeet gerust dat die er is.
Ze wordt enkel aangesproken vanuit het herstelprocedure van Windows - die je hopelijk nooit te zien hoeft te krijgen ;)

De PC is zo klaar voor gebruik : je hoeft niets in te delen.
Maar dat wil niet zeggen dat het niet kan - er zijn allerlei mogelijkheden (virtuele schijven, partities, etc...) maar ik zou toch voorstellen dat je gewoon even aan de slag gaat hiermee. Ik heb niet de indruk (vergeef me als ik me vergis) dat je een doorwinterde Windows-expert bent dus misschien toch maar best gewoon genieten van de nieuwe PC.

Loop je na enige tijd tegen iets aan waarvan je zegt 'dat moet beter of anders kunnen', dan misschien best hier op het forum je vraag stellen. En dan zien we met zijn allen hier wel hoe we je kunnen helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan