E-mail Gmail via Outlook lukt al geruime tijd niet meer...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Castellane

Steunend lid
Vip Lid
Sinds ruime tijd kan ik via Microsoft Outlook 2010 geen mail meer ontvangen en versturen.
Ik las zopas bovenstaand artikel "Google wijzigt login beleid voor zijn mail accounts !" in dit forum.
Ik veronderstel dat dit de reden kan zijn waarom ik niet meer kan inloggen.
Wanneer ik het artikel lees dan kan je inloggen via 2-factor authenticatie maar volgens ik lees bieden niet alle mailprogramma's dit aan.
Bied Outlook 2010 of Outlook 2021 deze optie aan?
Hoe kan ik dit te weten komen?

Alvast bedankt om dit artikel te delen.

 
Sinds ruime tijd kan ik via Microsoft Outlook 2010 geen mail meer ontvangen en versturen.
Ik las zopas bovenstaand artikel "Google wijzigt login beleid voor zijn mail accounts !" in dit forum.
Ik veronderstel dat dit de reden kan zijn waarom ik niet meer kan inloggen.
Wanneer ik het artikel lees dan kan je inloggen via 2-factor authenticatie maar volgens ik lees bieden niet alle mailprogramma's dit aan.
Bied Outlook 2010 of Outlook 2021 deze optie aan?
Hoe kan ik dit te weten komen?

Alvast bedankt om dit artikel te delen.

dat is uw Verificatie in 2 stappen dat is de eerst keer ,als je darna blijf ingelog vraag hij dat niet meer
 
Stap 3 was reeds ingevuld...
Echter als ik kies voor gegevens bewerken zie ik daar nergens iets staan van POP3 en zeker niet zoals hieronder
"Import emails from my other account (POP3)".
Heb je die 2-staps verificatie al uitgevoerd?
Zie net Patrick S. het ook nog eens meld, ikzelf val ook in herhaling, maar nogmaals:

Je hebt de laatste jaren Gmail met pop 3 gebruikt?
Dan heb je vast hun mails gekregen i.v.m. verficatie.
Als je dat toen niet ingesteld hebt, geen mails meer, of toch niet in pop3.
Niet zeker maar zelfs als je dat gedaan had en later iets wijzigt, zij het hard- of software zou het kunnen je dat opnieuw moet doen.

Bij mij werkte Gmail probleemloos, kreeg ook mails ivm verificatie, mee gewacht, vergeten, tot het niet meer werkte.
Toen 2-staps verificatie eenmalig uitgevoerd, werkt sindsdien weer probleemloos met pop3, zeker Outlook 2021, zelfs met outlook 2010.

Dus vooral stap 6 t.e.m. 10 zoals link van @lange pier #30 uitvoeren en zoals in 11 controleren alles ok is of het zal niet werken.
Geen 2 staps verificatie = geen pop3.
Als het dan nog niet lukt toch nog alle settings eens overlopen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn vrouw gebruikt G-mail met OL2010 en POP3.
De verificatie is slechts 1-malig om te verifiëren het een geldig adres is en niet een bot of spammer.
Heb ivm 2-staps verificatie niks ingesteld in OL2010 of 2021, beide POP3, enkel die eenmalige verificatie gedaan.

How to Set up 2 Step Verification in Gmail (Engelstalig maar beelden zijn vaak makkelijker dan woorden...) :
 
Laatst bewerkt:
2-factor authenticatie zit alleen in office 365 (2021 versie) ?

controle op google account gedaan?
Veron 2022 10 19.jpg

Zoals je kan zien staat 2 stappen verificatie aan...
 
Zoals aangegeven in #14 heeft TS die herinstallatie verschillende keren gedaan !!!
Maar er worden een aantal zaken door elkaar besproken en de verwarring blijft dus bestaan.
  1. Office 2010 kan géén 2-factor aan, het begrip bestond zelfs nog niet in die tijd. Dus als je toch 2010 wil blijven gebruiken zet je in Google die verificatie in 2 stappen af, niet aan. Zie wat @Deus zegt in #39.

  2. Maar ... die eenmalige verificatie waarover sprake in dezelfde post #39 zal je wel 1 x ! moeten uitvoeren om je Outlook toegang te geven tot die GMail account. Google heeft nl. beslist (waar hierboven ook werd over gesproken) dat ze programma's van andere softwarehuizen niet vertrouwen tenzij ze gevalideerd zijn door de gebruiker. Dat om 'luistervinken' de toegang te weigeren.
 
Laatst bewerkt:
Even een update...
Oorspronkelijk werkte ik met outlook 2010 maar om een of andere reden kon in niet meer inloggen via POP3...
Uiteindelijk heb ik office met outlook 2021 aangekocht en voor ik dit installeerde een image van de C drive gemaakt.
Ik kan dus altijd terug schakelen op een versie zonder office 2021.
Maar als ik outlook wil instellen als POP3 lukt me dat niet meer. (Niet met outlook 2010, noch met versie 2021)
Alleen weet ik niet waarom.
 
Even een update...
Oorspronkelijk werkte ik met outlook 2010 maar om een of andere reden kon in niet meer inloggen via POP3...
Uiteindelijk heb ik office met outlook 2021 aangekocht en voor ik dit installeerde een image van de C drive gemaakt.
Ik kan dus altijd terug schakelen op een versie zonder office 2021.
Maar als ik outlook wil instellen als POP3 lukt me dat niet meer. (Niet met outlook 2010, noch met versie 2021)
Alleen weet ik niet waarom.
en heb je ook de restbestanden verwijderd van de oude 2010 versie? ( zeg niet dat de oorzaak is, maar het KAN)
Microsoft is niet zo slim als het om totale bestandsverwijdering gaat
 
sins kort, dan spreek ik over 6 maand al. moet je bij gmail niet uw wachtwoord gebruiken als je pop3 gebruikt voor een e-mail in steld. maar via google App-wachtwoorden, dit vind je via google account beheren -->Beveiliging --> "Inloggen bij Google" en daar "App-wachtwoorden "
na stap 4 krijg je een code die je als wachtwoord moet gebruiken dit is toch zo als pop3 gebruit dan lukt het wel om gmail in pop 3 in te stellen

1672670588222.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan