Windows 11 Startup folder altijd leeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik een programma wil laten starten bij elke boot , zet ik dus shortcuts in C:\Users\...\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\StartMenu\Programs\Startup
Bij elke start echter , is deze map telkens leeg.

Windows 11 Home
 
Oplossing
misschien dit ... ( ??? ):

Nieuwe apps automatisch opstarten​



Wilt u een app toevoegen die niet in het lijstje bij 'Opstarten' staat?

  • Klik op de Startknop.
  • Klik in Windows 11 nog op Alle apps.
  • Zoek in de lijst naar het programma dat u automatisch wilt laten opstarten.
  • Klik met de rechtermuisknop op de app en klik op Meer > Bestandslocatie openen.
  • De bestandslocatie van de app opent (gebeurt dit niet, dan is de app niet geschikt als opstartprogramma). Druk op het toetsenbord op de Windows-toets + R.
  • Een melding verschijnt. Typ in de balk: 'shell:startup' (zonder aanhalingstekens).
  • Klik op Ok.
  • Ook de map ‘Opstarten’ opent. Er staan dus twee...
en wat zie je hier ?

1651487087730.png
 
misschien dit ... ( ??? ):

Nieuwe apps automatisch opstarten​



Wilt u een app toevoegen die niet in het lijstje bij 'Opstarten' staat?

  • Klik op de Startknop.
  • Klik in Windows 11 nog op Alle apps.
  • Zoek in de lijst naar het programma dat u automatisch wilt laten opstarten.
  • Klik met de rechtermuisknop op de app en klik op Meer > Bestandslocatie openen.
  • De bestandslocatie van de app opent (gebeurt dit niet, dan is de app niet geschikt als opstartprogramma). Druk op het toetsenbord op de Windows-toets + R.
  • Een melding verschijnt. Typ in de balk: 'shell:startup' (zonder aanhalingstekens).
  • Klik op Ok.
  • Ook de map ‘Opstarten’ opent. Er staan dus twee mappen open: de bestandslocatie van de app en de map ‘Opstarten’. Sleep de app van de bestandslocatie naar de map ‘Opstarten’.
 
Oplossing
misschien dit ... ( ??? ):

Nieuwe apps automatisch opstarten​



Wilt u een app toevoegen die niet in het lijstje bij 'Opstarten' staat?

  • Klik op de Startknop.
  • Klik in Windows 11 nog op Alle apps.
  • Zoek in de lijst naar het programma dat u automatisch wilt laten opstarten.
  • Klik met de rechtermuisknop op de app en klik op Meer > Bestandslocatie openen.
  • De bestandslocatie van de app opent (gebeurt dit niet, dan is de app niet geschikt als opstartprogramma). Druk op het toetsenbord op de Windows-toets + R.
  • Een melding verschijnt. Typ in de balk: 'shell:startup' (zonder aanhalingstekens).
  • Klik op Ok.
  • Ook de map ‘Opstarten’ opent. Er staan dus twee mappen open: de bestandslocatie van de app en de map ‘Opstarten’. Sleep de app van de bestandslocatie naar de map ‘Opstarten’.
Lijst is weer leeg.
Ik kan Google Chrome niet vinden bij 'Alle Apps'.
 
Als ik een programma wil laten starten bij elke boot , zet ik dus shortcuts in C:\Users\...\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\StartMenu\Programs\Startup
Bij elke start echter , is deze map telkens leeg.

Windows 11 Home
uw link klop niet dat zijn niet de programma 's dit wel C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs
 
De StartUp folder is niet gemaakt om manueel shortcuts in te zetten. De oplossing in #6 omzeilt dat en zou wel moeten werken. Je oordeel moet echter niet bepaald worden door wat je in die map ziet staan of niet, maar louter door wat er werkelijk wordt opgestart...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan