E-mail Gmail via Outlook lukt al geruime tijd niet meer...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Castellane

Steunend lid
Vip Lid
Sinds ruime tijd kan ik via Microsoft Outlook 2010 geen mail meer ontvangen en versturen.
Ik las zopas bovenstaand artikel "Google wijzigt login beleid voor zijn mail accounts !" in dit forum.
Ik veronderstel dat dit de reden kan zijn waarom ik niet meer kan inloggen.
Wanneer ik het artikel lees dan kan je inloggen via 2-factor authenticatie maar volgens ik lees bieden niet alle mailprogramma's dit aan.
Bied Outlook 2010 of Outlook 2021 deze optie aan?
Hoe kan ik dit te weten komen?

Alvast bedankt om dit artikel te delen.

 
Ik start vanaf stap 1
stap1.JPG

Vervolgens stap 2
stap 2.JPG

Wanneer ik kies voor Outlook dan krijg ik de melding
Stap 3.JPG


Ik ben dus genoodzaakt om in stap 2 te klikken op POP.

Vervolgens stap 3
stap4.JPG


Stap 4
stap4.JPG


Stap 5

Stap5.JPG


Stap 6
Stap6.JPG


Stap 7
Stap7.JPG


Iemand een idee waarom ik mijn gmail account in outlook 2021 niet kan instellen als POP3?
 

Bijlagen

  • Stap7.JPG
    Stap7.JPG
    37.8 KB · Weergaven: 53
Ik heb TLS reeds aangepast naar STARTTLS en poort 587 maar ook dit lukt niet

[Edit moderator : foto met zichtbaar mailadres verwijderd !]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je een GMail wil configureren mag je in je tweede stap uiteraard NIET kiezen voor OUTLOOK.COM !
Kies gewoon voor de generieke POP instellingen... en ga dan verder met de GMail settings.

1672498888543.png
 
Het kan perfect werkten maar je moet het ook bij gmail aanpassen.
Weet niet meer precies wat ik toen allemaal aangepast had had maar mss helpt dit? :

Capture.PNG


VIa links op deze gmail pagina (en/of links op andere tabs hier) vind je wrs wel de nodige info.
 
Laatst bewerkt:
Je aanmelding mislukt - dus is er iets mis met de settings voor POP3 die je hebt ingegeven.
Die zijn niet dezelfde als voor IMAP.
De automatische installatie van POP3 zal waarschijnlijk niet meer worden ondersteund wegens achterhaald, maar het zou nog wel moeten werken... zie wat Wivy daarover al zei in #12
Zoals ik melde in #13 staat via de webbrowser POP3 aan.
POP3 aan.jpg
 
@Aardbei Dit lijkt me weer zo'n tussenkomst waar je de bovenliggende posts gewoon niet hebt gelezen of negeert en daardoor de TS terug in verwarring brengt :
  • het is al een heel aantal posts terug duidelijk gemaakt door TS dat hij een oplossing voor een POP3 - verbinding zoekt (niet IMAP). We hebben hier al duidelijk gesteld dat dit verouderd is en niet zo bedrijfszeker maar als TS wil bij POP3 blijven en de risico's kent is dat zijn goed recht ;
  • Dat laatste punt over Oauth2 zal bij TS waarschijnlijk niet van toepassing zijn. Enkel als hij voor Gmail 2 factor authentication heeft ingesteld en dat lijkt me weinig waarschijnlijk en onlogisch voor iemand die voor POP3 blijft opteren...
Toch maar op letten dat je 'inpikt' op wat voorafging : gaat wel vaker fout...
 
@Castellane Heb jij ooit al die 2-factor authenticatie in gmail ingesteld? Indien niet, kan je gewoon niet inloggen.
Dit staat trouwens los van je mail client. De 2 stapts gebeurt bij Gmail, daar moet je die code ingeven die je ontvangt.
Dat zul je toch eerst moeten doen of t gaat niet lukken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan