E-mail Gmail via Outlook lukt al geruime tijd niet meer...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Castellane

Steunend lid
Vip Lid
Sinds ruime tijd kan ik via Microsoft Outlook 2010 geen mail meer ontvangen en versturen.
Ik las zopas bovenstaand artikel "Google wijzigt login beleid voor zijn mail accounts !" in dit forum.
Ik veronderstel dat dit de reden kan zijn waarom ik niet meer kan inloggen.
Wanneer ik het artikel lees dan kan je inloggen via 2-factor authenticatie maar volgens ik lees bieden niet alle mailprogramma's dit aan.
Bied Outlook 2010 of Outlook 2021 deze optie aan?
Hoe kan ik dit te weten komen?

Alvast bedankt om dit artikel te delen.

 
Bovenstaande post van @Patrick.S (merci) is de oplossing hoor.
Heb mss mee wat verwarring veroorzaakt door het zelf ook 2-statps te noemen, en post dan eigenlijk nog een verkeerd filmpje...
Bedoelde eigenlijk die 1 malige (waar ik wel zei slechts 1x uit te voeren) google verificatie en google pw om je toepassings- en/of app wachtwoord in te stellen.

Ben benieuwd...
 
sins kort, dan spreek ik over 6 maand al. moet je bij gmail niet uw wachtwoord gebruiken als je pop3 gebruikt voor een e-mail in steld. maar via google App-wachtwoorden, dit vind je via google account beheren -->Beveiliging --> "Inloggen bij Google" en daar "App-wachtwoorden "
na stap 4 krijg je een code die je als wachtwoord moet gebruiken dit is toch zo als pop3 gebruit dan lukt het wel om gmail in pop 3 in te stellen

Bekijk bijlage 253021
wanneer ik de "google App wachtwoorden" opende stond dit leeg.
Ik heb de bovenstaande instructie uitgevoerd en er werd een wachtwoord gegenereerd.
Daarna heb ik de zoekbalk gezocht naar E-mail, mijn account aangeklikt en de optie beheren aangeklikt.
Vervolgens het gegenereerde wachtwoord ingevuld en opgeslagen.
Tijden het configureren van outlook heb ik het wacht
sins kort, dan spreek ik over 6 maand al. moet je bij gmail niet uw wachtwoord gebruiken als je pop3 gebruikt voor een e-mail in steld. maar via google App-wachtwoorden, dit vind je via google account beheren -->Beveiliging --> "Inloggen bij Google" en daar "App-wachtwoorden "
na stap 4 krijg je een code die je als wachtwoord moet gebruiken dit is toch zo als pop3 gebruit dan lukt het wel om gmail in pop 3 in te stellen

Bekijk bijlage 253021
Het ziet er idd naar uit dat dit de oplossing is.
Echter vind ik niet terug waar ik de nieuwe mails kan vinden (ze komen wel binnen)
Eerst had ik geëxperimenteerd met office 2019 en nu met office 2010.
Wanneer ik met mijn smartphone een mail stuur naar mezelf dan zie ik dat deze binnenkomt maar ik vind de map niet terug.
Ik krijg volgende popup
PCTuts test 1.JPG


Ik kan de mail openen, Maar ik vind hem nergens terug.
Ook niet als ik zoek in "alle email items"
geen treffers gevonden.jpg

Ik zoek verder, eventueel verwijder ik outlook volledig en installeer ik alles opnieuw.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Iemand die een touw kan vastknopen aan #47 ???
Ik alleszins niet ... er ontbreken woorden in bepaalde zinnen, citaten staan dubbel etc...

@Castellane Kan je proberen eens duidelijk te zeggen waar je naartoe wil ?
 
als je uw Microsoft office outlook opent dan komen uw E-mail toe in "postvak in" standaard word uw E-mail maar om 30min gecontroleer
je kan dit aanpassen
1672903130883.png


maar het kan ook dat uw E-mail instellingen niet juist staan en dat er daardoor geen E-mail toekomen in postvak in
 
Laatst bewerkt:
Naar aanleiding van #48 een kleine update om alles duidelijk te maken.
Nadat ik de bewerkingen in #45 heb uitgevoerd krijg ik geen foutmeldingen meer en zie ik dat de mails binnenkomen.
Ik vind ze enkel niet terug waar ze staan.
Ik had dit in outlook 2021 nadien heb ik dit geprobeerd met outlook 2010, zelfde probleem mails komen binnen maar ik vind ze nergens terug.
Ik krijg volgende popup
PCTuts test 1.JPG



Ik kan de mail openen, Maar ik vind hem nergens terug.
Ook niet als ik zoek in "alle email items"
geen treffers gevonden.jpg

Ik heb #49 gelezen maar ook dit lost het probleem niet op. (email account in outlook verwijderen en opnieuw toevoegen)

Nog iemand suggesties?
 
Voor zover ik het begrijp, ga je mogelijks gebruik maken van mappen onder je Inbox... welke je niet mee synchroniseerd met je mail client. Ofzoiets... Dus mail zie je binnenkomen, maar aangezien je de betreffende map niet mee synced, ga je die nietmeer terugvinden. My 2 cents...

Normaal synced Outlook alles... en moet je dat niet instellen dacht ik. Voor mobiele clients op je smartphone soms wel.
 
Maar als hij pop3 gebruikt dan synchroniseerd die mappen niet hij moet zijn e-mail dan instellingen als IMAP

Ow ok, dan moeten we het niet ver zoeken natuurlijk. Vergeet men vorige.

POP3 is mail weghalen... dus hij ziet de mail binnenkomen, en een andere POP3 client (op hetzelfde toestel? Ander toestel? ...) snoept die weg... reden om POP protocol nietmeer te gebruiken. Heeft niet echt voordelen, meer nadelen voor de doorsnee gebruiker eigenlijk.
 
#5 Zegt weinig over wat hij allemaal heeft of niet heeft. Mensen hebben tegenwoordig meerdere toestellen. Ik lees ook Office 2010, Office 2019 hier.... Ik vermoed ook nog een smarthphone misschien? Ergens anders misschien nog een laptop....?

Dit is men bevinding waarom er 'plots' een mail verdwijnt die je nietmeer kan terugvinden.
Ik lees ook ergens dat dit allemaal zever is en POP3 een goede keuze is...
Standaard verplaats je email met het POP protocol! Dat is by design zo. Allemaal terug te vinden in de RFC. Van A -> B. Dat is een feit!
Als OPTIE, kan je een kopie van die email laten staan op de mailserver mbv dit protocol. Dit staat ook duidelijk in de RFC. Dit is ook in te stellen in vrijwel alle moderne mailcients. Maar voemoedelijk is dit ook niet standaard aangevinkt bij default configuratie!?

Heel tof als mensen nog POP3 gebruiken. Maar natuurlijk ook heel tof als personen de materie niet beheersen en allerhande neven effecten zien die ze niet begrijpen. Nogmaals, mijn mening en ervaring.

Voor het plots verdwijnen van een email en nietmeer terug te vinden, in combinatie met POP... lijkt voor mij toch wel duidelijke koek.
Maar prove me wrong. Ik kan fout zijn over de oorzaak hiervan. Alleen ben ik niet te spreken over de "bewuste" keuzes om POP3 te gebruiken, en technisch niet de nodige onderbouw te hebben om hier mee om te gaan anno 2022, waar meerdere apparaten/cloud gebruikt worden.
 
@DDragon80 Ik zou je uiteenzetting voor de slechte verstaanders nog eens willen samenvatten : Mensen, gebruik AUB géén POP3 meer, het is voldoende dat je ook mail leest op je smartphone en de miserie begint !!!

Gebruik in de 21ste eeuw aub. IMAP - zoals ik en collega's hier maar blijven en blijven herhalen ... SCHREEUWEN bijna ...
 
Login bij gmail ga naar beveiligen en privacy stelverificatie in 2 stappen in maak een app wachtwoord dat moet je in outlook invullen volg verder de instructies je kunt het een en ander ook opzoeken in gmail. vr gr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan