Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste mensen,

dit is een ouder artikel maar ik heb hetzelfde probleem als Ruud99, met dit verschil dat ik de systeemkopie niet verplaatst heb. Ik heb wel 3 back-ups van verschillende computers op dezelfde externe HDD staan. Ik had Windows 10 geïnstalleerd maar de HDD is gecrasht ik heb een nieuwe geplaatst en hierop een nieuwe install gedaan en wens nu de kopie terug te zetten maar loop steeds tegen hetzelfde probleem, de kopie wordt niet gevonden. In eerdere pogingen om het systeemkopie terug te zetten was ik er bijna in geslaagd om het terug te zetten, toen gaf de computer de voorkeur de laatste back-up terug te zetten, dit was van een andere computer maar ik kon toen zelfs de juiste kiezen en toen gaf de pc aan van te moeten opstarten vanaf een herstelschijf, van deze schijf opgestart vond hij geen back-up bestand meer.
Hier nog een screenshot vanuit de verkenner:
Bekijk bijlage 17650

De schijf is NTFS geformatteerd (volgens Windows compatibel met de image back-up) en is gekoppeld met een USB2 kabel aan de pc. De versie van Windows die ik wens terug te zetten is Windows 7 Home Premium.
Heeft iemand nog een voorstel, ik heb al wat pogingen ondernomen?

Mvg. Marc.
 
Laatst bewerkt:
ik heb je een eigen topic gegeven ... aangezien je er de Windows 10 er op had staan en het niet toegelaten is om in iemand anders zijn topic je eigen vraag te stellen ...je kan wel een verwijzing doen naar dat betreffende topic .

ik versta dat je HDD vervangen werd ...heb jij dan op deze nieuwe HDD de Windows 10 geinstalleerd of heb je hier eerder weer een Windows 7 opgezet ...

*de systeemkopie waar jij het dus over heb is deze van de Windows 10 of eerder van een Windows 7 !

**aangezien er eerder een Windows 10 aanwezig was en je de HDD vervangen heb kon je dus ook direct de HDD voorzien van een Windows 10 ...je diende enkel maar er op te letten dat je dus geen licentie code ingaf ook al werd dit je gevraagd !
 
ok ik zie dat jij je eerder bericht heb aangepast ... en dat je dus de Windows 7 wenst te gebruiken alhoewel er eerder een Windows 10 aanwezig was .

gaat je voorkeur nog steeds naar de Windows 7 home premium (x64/32 bit )
 
Beste Qtex, het was een lege nieuwe HDD en ik heb er enkel Windows 7 64 bit terug opgezet. Deze wilt geen beveiligingsupdates downloaden als ook Systeemherstel van een image op externe HDD wil niet lukken. Deze fout heeft eigenlijk niets meer te maken met Windows 10, ik wil op dit moment ook niet meer naar 10 maar blijf bij 7. De Back-up is ook van Windows 7.
Marc.
 
Laatst bewerkt:
De bijlage die ik daarstraks bijgevoegd heb is blijkbaar niet te openen, bij deze nog een poging.

Ashampoo_Snap_2016.10.17_20h29m22s_003_.jpg
 
ok marc misverstand aangezien je dus ook over de Windows 10 had ...

de SSD dient een niet toegewezen ruimte te zijn ... jij mocht deze dus niet geformateerd hebben ..
ook diende je dan op te startten vanaf een opstart herstel cd of usb stick en met de externe schijf aangesloten zodat je dan de keuze om je systeem te herstellen vermits het gebruik van een eerder gemaakte systeemkopie ...
 
Dat heb ik geprobeerd, niet geformatteerd met een systeemherstelschijf en externe HDD aangesloten, enkel Windows meld me dat er op de HDD geen systeemkopie staat. Toen heb ik met m'n Windows 7 DVD Windows terug gezet en de drivers geïnstalleerd, vanuit Windows kan ik ook een Systeemkopie terug zetten maar dan vind hij opnieuw niets om terug te zetten. Windows update werkt ook niet, ook niet na een tweede poging door opnieuw windows te installeren. Microsoft Fix-it ook al gerund maar deze kan de update fout niet herstellen.
 
Je was te snel (of ik te traag), mijn antwoord was op uw vorig voorstel, nu heb ik één van de voorgestelde updates gedownload en gerund KB 3078601, deze draait nu al 10 minuten maar volgens mij staat hij zo over een uur nog te draaien.
windows updateprogramma gestart.jpg
 
Oeps ik heb te snel gereageerd, Windows update vergeten stop te zetten, nu lukt installeren wel, ik weet niet of ik de juiste patch voor x64 geïnstalleerd heb: KB3185330. Na herstart opnieuw een Windows update, die draait nu al 14 minuten zonder resultaat...
 
mocht het na 1 uur nog niet verder gaan dan geef je me per pb je email adres eens door ... ik bezorg je dan een iso waarop al de Windows 7 updates staan ...

Ashampoo_Snap_2016.10.17_21h54m07s_004_.png
 
'Service stack updater September' en 'july 2016 rollup' geïnstalleerd. Na herstart opnieuw een Windows update, nu loopt hij wel goed (205 updates). Zou ik m'n image terug kunnen zetten na deze update?
 
doe eerst verder met de updates ...
je zou eens een afbeelding mogen plaatsen van de geopende map WindowsImageBackup om na te gaan of daar wel alles voorhanden is ...
 
enkel de bestanden aanwezig in de map Backup 27/09/2014 wil ik dus zien ... ( zou dit de 2de afbeelding kunnen zijn )

hoe zit het met je updates ....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan