systeemkopie kan niet gemaakt worden .Erro 0x80080005

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geen enkel werkende oplossing .Denkelijk vorige kopie gemaakt op externe schijf die gesneuveld is .
Dus kan ik niet selecteren waarheen de kopie moet , doordat de wizard niet komt-door die error..
Verder verdwijnen mijn herstelputen regelmatig en zonder herstelkopie en geen opstar mogelijk , terug installeren .
Herstelpunt locatie wijzigen naar externe schijf? is dat mogelijk?
 
welke beveiligingssoftware word er gebruikt … en hoe start jij het maken van een systeemkopie op ..bijkomende vraag werden er mappen verplaatst naar een andere locatie .
opmerking : je spreekt eerst over het maken van een systeemkopie ...daarna heb je het over een herstelpunt …. dit zijn 2 verschillen .
 
het wijzigen van de opslag locatie betreffende de herstelpunten is niet mogelijk omdat deze locatie niet te achterhalen is ..
ik heb zojuist een programmatje gevonden dat wellicht interessant voor u kan zijn ..dit heet Restore Point Creator en je download het zip bestand ..deze pak je vervolgens uit en je start de Restore Point Creator.exe op deze Restore Point Creator.exe is een zelf uitvoerend bestandje wat je toelaat om herstelpunten aan te maken ..
 

Bijlagen

  • Ashampoo_Snap_dinsdag 27 november 2018_14h25m50s_001_.png
    Ashampoo_Snap_dinsdag 27 november 2018_14h25m50s_001_.png
    44.3 KB · Weergaven: 99
  • Ashampoo_Snap_dinsdag 27 november 2018_14h28m24s_002_.png
    Ashampoo_Snap_dinsdag 27 november 2018_14h28m24s_002_.png
    111.6 KB · Weergaven: 87
  • Ashampoo_Snap_dinsdag 27 november 2018_14h34m13s_003_.png
    Ashampoo_Snap_dinsdag 27 november 2018_14h34m13s_003_.png
    135.3 KB · Weergaven: 87
ik,heb drie manieren om een herstelpunt te maken .Maar als ze verdwijnen heb ik geen systeemkopie meer om ingeval blauw scherm restore te kunnen starten .Er is geen kans om de noodzakelijke service Block level backup engine srvicesservice te starten . geeft dan errorfout 0x80070005
 
nogmaals spreek je nu over het niet kunnen aanmaken van een systeemkopie …
herstelpunten hebben niets te maken met de systeemkopie dat is een andere bewerking of lukt het aanmaken van herstelpunten bij u dan ook niet ...is systeemherstel dan wel ingesteld !

de foutcode 0x80080005 is te al om vattend en geeft meestal aan dat er systeembestanden beschadigd zijn .. heb je al eens een sfc /scannow uitgevoerd via de opdrachtprompt (administrator)
 
Misschien is het voor U niet zozeer wat je wilt, maar Macrium Reflect is een heel handig en makkelijk programma om een exacte copy van Uw (systeem)schijf te maken.
Je kan er immers een CLONE van Uw harde schijf mee maken. Als er dan iets gebeurd, kan je die clone gebruiken om alles terug te zetten of om de interne schijf er mee te vervangen.
Hou voor ogen dat een copy van eender wat, zo oud is als de laatste copy die je maakte. Is die 6 maand oud, dan zal je heel wat missen. Is die van gisteren, dan ben je heel goed er mee af. Maar iets is altijd beter dan niets. Ik neem die wel op een externe schijf. Dubbel zo veilig...….
Ik neem 2 maal per maand een copy van mijn schijf.
 
ik kan WEL herstelpunten maken maar probleem is dat windows 10 deze verwijderd ingeval van volledig e uitval , daardoor blauw scherm en geen opstarten meer mogelijk. .Dan komt systeemkopie van pas om te herstellen naar vorige installatie . Ik deed reeds alle testen van sfcn maar geen kopie maken mogelijk .En die macrium zal ik ook niet kunen starten als mijn opstarten pc niet werkt ?? groeten, henrivo
 
het gebruik van een herstelpunt is afhankelijk van welke Windows10 versie er ingebruik is...sinds versie 1803 kun je geen herstelpunt terug plaatsen van uit Windows zelf .
men dient via en opstartmedium op te starten ...dit kan dus vanaf een opstartbare usb zijn maar ook vanaf de Windows 10 dvd of vanaf een herstel cd
*stel je start op vanaf de herstel cd welke je hier op pctuts kunt downloaden dan dien je na het ingeven van de taal /land instelling de optie te nemen problemen oplossen > geavanceerde opties > Systeemherstel
en indien er herstelpunten aanwezig zijn dan krijg je de keuze om er ééntje te selecteren

Ashampoo_Snap_woensdag 28 november 2018_11h40m01s_001_.png

**je zegt dat je herstelpunten verwijderd worden bij een volledige systeem uitval ...dit is de eerste keer dat ik dit te horen krijgt ..

je geeft ook aan dat je alles al gedaan heb om dit probleem te verhelpen ...
heb je dan ook al de dism.exe gebruikt ..denkelijk niet ...graag een antwoord hier op .
 
g.middag .Ik heb dism.exe nagekeken en kom weer tot de conclusie dat er zonder herstelpunten niets kan hersteld worden, en doordat windows die verwijderd bijj uitval rest me enkel nog systeemkopie die nie kan gemaakt worden . Indien starten niet mogelijk is kan ik ook niet naar een externe image gaan, of een ander herstelprogramma uitvoeren .Enkel doordat de service "Block Level Backup bEngine Services-service " niet wil starten.
Dus/windows verwijderd herstelpunten na uitval en systeemkopie die die herstelpunten kan vervangen wordt niet gemaakt door niet starten van service
 
indien jij dism.exe heb gebruikt dan diende je dit via een opdrachtprompt (administrator ) te doen ..enerzijds dien je dan ook de juiste opdrachten in te geven ..
dism.exe maakt geen gebruik van herstelpunten ...dism.exe maakt gebruik van de instal.wim of de instal.esd

*doe het volgende eens..

Start een opdrachtprompt op als administrator ..
Geef vervolgens de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth en druk op enter..
Wacht nu geduldig deze moet de 100% behaald hebben en zal indien er geen fouten worden gevonden het volgende scherm laten zien ..

5929343eee-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h33m32s_004_.png


Indien je dus een melding krijgt zoals hierboven mag je de opdrachtprompt sluiten ..
Er dient immers niets hersteld te worden !

Word er wel een vermelding gegeven dat er fouten zijn gevonden krijg je het volgende venster te zien .

5921ee638b-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h31m24s_003_.png


In dat geval ga je verder met de tweede opdracht regel !
Geef deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op enter
Ook nu weer wacht je geduldig al ...

Beiden opdrachten samen hebben ruim 30 minuten geduurd vooralleer deze gedaan waren .
Ook deze gaat weer tot de 100% behaald is ..
En indien het geluk aan uw kant staat dat het probleem verholpen kon worden ..dan zie je het volgende scherm.


591246c7d5-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h26m01s_002_.png


Sluit de opdrachtprompt af en herstart uw systeem ..
Nadat je systeem herstart is kan je weer verder met hetgene wat je daar voor bezig was ..



indien blijkt dat je na het ingeven van de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
een foutmelding krijgt omwille dat de “source file niet gevonden word”
dan zal je een foutcode 0x800f081f te zien krijgen ....doen dan het onderstaande..


*indien je een Windows 10 dvd heb is deze in je drive plaatsen ..heb je géén Windows 10 dvd maar wel de Windows10.iso dan mount je deze .. om dit "mounten"te kunnen doen is het voldoende om de iso via de verkenner weer te geven m.a.w. rechts klik op de iso en kies openen met "Windows verkenner"

nu dat de iso geladen is of via de verkenner gemount word dien je in de opdrachtprompt (administrator) de volgende opdracht in te geven ...

DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /source:WIM:X:\Sources\Instal.wim:1 /LimitAccess

**letop: de letter X dien je te vervangen ...door de letter van je drive of door de letter dat dus je gemounte drive vermeld !
klik na het ingeven van de opdracht op enter ..
 
henrivo;n236723 zei:
.En die macrium zal ik ook niet kunen starten als mijn opstarten pc niet werkt ?? groeten, henrivo

Klopt niet, in dergelijk geval moet je opstarten met cd aangemaakt voor Macrium. Dus opstarten vanaf cd en geen Windows nodig hiervoor.
 
bedankt,dat wist ik niet.Ga ik maken.Ik ga stoppen met die systeemkopie, en hopen dat ik geen blauw scherm meer krijg, heb in dat geval mijn herstelpunten nog.Volgens google zijn er ontelbaren met dergelijk probleem, en andere win10 helpt ook niet0 al meermaals moeten doen.Bedankt voor de moeite allen, ik heb veel bijgeleerd, dat wel .De instellingen van block Level zijn ok
Groetjes,Henrivo
 
heb je de opdrachten nu uitgevoerd zoals beschreven werd via de opdrachtprompt (administrator ) en wat was het gevolg daarvan ..want je laat helemaal niets weten of het je geholpen heeft of niet ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan