weeral gans mijn uitleg gedaan ,dus daar de collega s weten daar blijkbaar niets van elkaar.
Uwordt automatisch naar 2,4 ghz gezet omdat dit de meest juiste verbinding vooru is.
Een draadloze verbinding is afhankelijk van zoveel factoren en wordt hier door beïnvloed en bla bla bla
heeft u zelf een router geïnstalleerd?
ik : nee
Telenet: een d-link?
x: niets is veranderd
x: de installatie is hetzelfde gebleven
Telenet: alleen de modem van Telenet?
Telenet: kan zijn dat u te ver van de modem verwijderd bent en een acces point of router moet bij installeren zodat uw signaal verder kan reiken
en dan maar juist gezegd dat ik bij mijn pc bij de modem had gezet .
misschien zijn er veel stoor zenders in huis, bv als modem achter tv staat enz
probeer eens uit of u de modem kan verplaatsen en of het dan beter is , (wat heb ik al de hele tijd gedaan ?):shame:
Telenet: anders moet u even telefonisch kontakt opnemenmet onze tech dienst op het nr 015666666 zodat zij enkele testen kunnen uitvoeren of wil u dat u terug gebeld wordt door hun:shame:
x: ik heb de moden euro 3 van telenet alleen
Telenet: kan zijn dat u te ver van de modem verwijderd bent en een acces point of router moet bij installeren zodat uw signaal verder kan reiken
x: nee zelfs als ik mijn laptop naast de modem zet is het zelfde 20 MHz
Telenet1: ja maar draadloos haalt u nooit de volledige snelheid
x: ja weet ik
Telenet: misschien zijn er veel stoor zenders in huis, bvals modem achter tv staat enz
x: maar 20 bij vroeger 40 op dezelfde plaats is wel veel hoor
Telenet: probeer een uit of u de modem kan verplaatsen en of het dan beter is
x: nee hoor dat is het allemaal niet
x: nee als ik zeg dat ik mijn laptop bij de modem zet is het juist hetzelde van 20 MHz dus dat kan het niet zijn hè
Telenet: anders moet u even telefonisch kontakt opnemen met onze tech dienst op het nr 015666666 zodat zij enkele testen kunnen uitvoeren of wil u dat u terug gebeld wordt door hun
x: ja dat is weeral een betaal nr
Telenet: nee hoor ik laat u bellen dat is gratis en op zondag belt u als u vaste lijn hebt van telenet zo wieso gratis
x: ik heb hieral vele malen mijn probleem hier gezegd en telkens moet ik mijn hele verhaal nog eens neer schrijven
Telenet: Wat wilt u dat ik doe
Telenet: ik zal iemand telefonisch contact met u laten opnemen mag ik het nummer dan wordt u binnen een half uur opgebeld
x: Mijn probleem word hier toch doorgegeven aan de collega's
x: ja en dan zeggen ze jou sinaal ok is en dezelfde uitleg weer
Telenet: zij kunnen indien nodig een uitgebreide modem test doen
x: doen ze dat dan niet elke keer ?
Telenet: ja inderdaad zoals ik al zij en mijn collega's wordt het draadloos internet door zoveel dingen beïnvloed
Telenet: en ook ik heb de test gedaan
x: en ?
Telenet: ik zou eens met een andere pc of laptop proberen misschien is er een probleem met de netwerkkaart zou ook nog kunnen
x: dat heb ik al gedaan
Telenet: oudere netwerkkaarten hebben soms ook problemen hier mee
x: de netwerk kaart is ok en het is type 802 en dus de nieuwste versie
x: vroeger had ik 40MHz en nu op eens op dezelfde plaats en niets is veranderd maar 20 MHz meer ???
Telenet: Helaas mijnheer ga ik verder niets meer voor u kunnen doen ik raad u aan uw pc na te laten kijken in een pc winkel en daar te laten testen
Telenet: Ik wens u verder nog een prettig weekend en bedankt voor de chat
x: als de laptop naast de modem staat is het ook maar 20MHz dus kan daar toch niet aan zijn.
x: pc is in orde ??
Telenet: Mijnheer ik kan u een vermoedelijk betalende techsturen om alles na te kijken maar verder kan ik echt niets voor u doen