@MarcoPolo99 :
ik bewonder de dingen die ja al gedaan hebt om dit te publiceren op PCtuts.be, helaas zit ik nog altijd op een BBox,heb ook geen Proximus TV enkel internet.
als intussen oud tech van proximus heb ik dit ding nooit van dichtbij kunnen bekijken.
maar het geen ik gevonden heb is, ze zijn blijkbaar dezelfde weg op gegaan als Telenet, kan je enkel inloggen op je box via:
Log in op uw MyProximus-klantenzone: meld u aan, kijk uw verbruik, facturen en betalingen na. Herlaad uw Pay en Go kaart.<br/>Beheer uw opties en ontdek uw aanbiedingen en getrouwheidsvoordelen van Premium Club.
www.proximus.be
helaas kan ik je daarin niet verder helpen. ik woonde vroeger dichterbij (Oudenburg), nu antwerpen (meer dan 30 jaar).
je wifi module van de laptop kiest normaal de sterkste draaggolf (2.4 GHz of 5.0 GHz), dit kan je na kijken in de eigenschappen en zien of het op automatisch of dual-mode staat.
1. win + x
2. apparaatbeheer
3. klik rechts op je wifi module en op tab 'geavanceerd':
indien dit correct staat, zou ik dan toch maar nog es kontakt opnemen met storingen en het probleem melden, zij kunnen op afstand op je internet box in loggen en de toestand in de box bekijken ...
hier stopt mijn verhaal helaas, doch ik zal nog verder zoeken of ik iets bruikbaars vind ...
aansluiten via een adapter (zoals in #15) kan ook maar het mogelijk zijn in de praktijk.
ps: je internet box es heropstarten ... (schakelaar/net-adapter)