Internet Algemeen groot verschil snelheid fiber

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcoPolo99

Steunend lid
Vip Lid
Sedert donderdag fiber in huis.
snelheid op gsm : 379Mbps down en 314Mbps up
snelheid tablet : 382Mbps down en 335Mbps up
en nu de laptop : 82Mbps down en 35Mbpsup
Hoe komt dit verschil?
Laptop is pas 3 jaar oud.
Alle metingen zijn gebeurd op dezelfde plaats in de living.
Ergens een instelling op de laptop?
 
@MarcoPolo99 :
ik bewonder de dingen die ja al gedaan hebt om dit te publiceren op PCtuts.be, helaas zit ik nog altijd op een BBox,heb ook geen Proximus TV enkel internet.
als intussen oud tech van proximus heb ik dit ding nooit van dichtbij kunnen bekijken.
maar het geen ik gevonden heb is, ze zijn blijkbaar dezelfde weg op gegaan als Telenet, kan je enkel inloggen op je box via:


helaas kan ik je daarin niet verder helpen. ik woonde vroeger dichterbij (Oudenburg), nu antwerpen (meer dan 30 jaar).
je wifi module van de laptop kiest normaal de sterkste draaggolf (2.4 GHz of 5.0 GHz), dit kan je na kijken in de eigenschappen en zien of het op automatisch of dual-mode staat.
1. win + x
2. apparaatbeheer
3. klik rechts op je wifi module en op tab 'geavanceerd':

1705837344147.jpeg


indien dit correct staat, zou ik dan toch maar nog es kontakt opnemen met storingen en het probleem melden, zij kunnen op afstand op je internet box in loggen en de toestand in de box bekijken ...
hier stopt mijn verhaal helaas, doch ik zal nog verder zoeken of ik iets bruikbaars vind ...

aansluiten via een adapter (zoals in #15) kan ook maar het mogelijk zijn in de praktijk.

ps: je internet box es heropstarten ... (schakelaar/net-adapter)
 

Bijlagen

  • apparaatbeheer.jpg
    apparaatbeheer.jpg
    113.4 KB · Weergaven: 49
  • PXM-13019-DUG_Internet-Box_NL-Fiber_2022-11-10-162303_ksbv.pdf
    685 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:
heb je de instellingen van je wifi module gewijzigd zie #16 nr1-2-3-4 +toepassen of ok ... ? (uiteraard is dit bij jouw een andere naam)

de afbeelding in #17 vermeld de 2.4 GHz.
en wat is de afstand tussen je laptop en internet box ... meters, zelfde verdiep?
ik woon in een nieuwbouw, één verdiep, met zeer goede isolatie overal en gebruik voor mijn WiFi: 3 wifi-boosters!

ik kijk uit naar je antwoord.
 
heel weinig instellingen blijkbaar ....
bij bepaalde abbo's kan je aanspraak maken op ' één GRATIS ' wifi-booster:
instelbaar als ' repeater ' / ' accespoint '

1706030219230.jpeg

zal nog es wat verder zoeken op je wifi-module ...
welk abbonement heb je eigenlijk ?
 
hangt af van je abbo, wat je nog steeds niet vermeld hebt net zoals de ander vragen zonder antwoorden ....
mijn glazen bol is stuk wacht nog op een nieuwe van AliExpress ...
belangrijk is dat je snelheid al hoger is.
 
ga je echter geen Gigabit verbindingen krijgen max. 500Mbs. en dan nog afhankelijk van je Wifi-module.
die booster gaat nu het verschil niet uitmaken omdat je laptop GEEN netwerk aansluiting heeft, anders kon je die gebruiken als accespoint. (kan via een netwerk adapter naar usb poort: zie #15).
einde advies ... . tenzij iemand anders nog een voorstel heeft.
bedankt voor de genomen moeite.
 
wat je nog kan proberen is een andere DNS server instellen:

Een DNS-server bevat de namen van websites samen met de bijbehorende IP-adressen.
Wanneer de hostnaam of de naam van de website intypt, dan zoekt de DNS-server het respectieve IP-adres en laadt de website.

De selectie van de DNS-server is standaard ingesteld op automatisch. Dit kan een trage(re) internetverbinding veroorzaken.
In dit geval is het aangeraden om over te schakelen naar een publieke DNS-server zoals die van Google.

Klik met de rechtermuisknop op de startknop. Klik op Uitvoeren in het menu. In het uitvoeren venster type: ncpa.cpl.
Klik op de actieve Ethernet of Wi-Fi verbinding met de rechtermuisknop.
Klik op Eigenschappen in het menu.
Klik op Internet Protocol versie 4 en klik op Eigenschappen.

Noteer eerst de instellingen voordat u een wijziging aanbrengt.

Klik op “De volgende DNS-serveradressen gebruiken”.
Wijzig de voorkeurs-DNS-server naar: 8.8.8.8.
en de Alternatieve DNS-server naar: 8.8.4.4. Klik daarna op OK.

 
Ik zou gewoon van je DNS instellingen afblijven. Hier ook weer, tenzij je goed weet wat dit doet... wat hier totaal geen relevantie heeft met het probleem van de TS. Gebruik gewoon de DNS die je router je aanbied. Maw welke van je ISP komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
heb no,g een aantal aanpassingen dat ' Gamers ' gebruiken, maar dat vereist tocht een bepaald niveau van kennis en kunde ...
en een gigabyte verbinding ga je niet bekomen met een Fiber Flex S -abbo.
 
nog ter info:

RTL8821CE​

  • 802.11ac/abgn
  • 802.11ac 1x1
=========================
802.11a : up to 54 Mbps
802.11b : up to 11 Mbps
802.11g : up to 54 Mbps
WiFi 4 (802.11n) : up to 300 Mbps
WiFi 5 (802.11ac) : up to 1734 Mbps
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan