Latency snelheid telenet speedtest

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn latency is 514ms bij bijna elke telenet speedtest wat toch wel zeer veel is, wat kan ik er eventueel aan doen? Ik heb fibernet.
 
ik heb zelf de fibernet van telenet ...
heb zojuist zelf de telenet speedtest gedaan ..
Last Result:
Download Speed: 57207 kbps (7150.9 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 3565 kbps (445.6 KB/sec transfer rate)
Latency: 10 ms
dinsdag 12 juni 2012 7:56:47

ik snap niet dat jij 514ms heb vermeld staan bij latency ( heb jij wel te goei gezien en is dit géén vergissing van je ! )
plaats desnoods de gegevens van deze test hier ( kopieeren en plakken )
 
Je mag niet in alle omstandigheden verder gaan op die speedtest. Je zou dit moeten testen op een rechtstreekse verbinding naar je modem, maw zonder routers/switchen ertussen. Om een voorbeeld te geven, dit zijn mijn resultaten achter een Firewall/Gateway:

Last Result:
Download Speed: 224622 kbps (28077.8 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1071 kbps (133.9 KB/sec transfer rate)
Latency: 260 ms
dinsdag 12 juni 2012 8:04:17

Deze resultaten zijn eigenlijk serieus in de wind geslagen...
Doe eens een ping test naar google en kijk dan je latency eens na.

command prompt window:
ping www.google.be

Dit zou zo tussen de 15 en 25ms moeten zitten.
 
uitleg betreffende latency of te wel de tijd dat de verwerking nodig heeft ...

de latency wordt gemeten in milliseconden en wordt genoemd als ping tijd.
Latency is de vertraging tussen het moment dat uw computer een verzoek indient om iets van het internet op te halen /of te verzenden van A naar punt B .
Hoe lager de latentie, hoe beter. ...het komt vaak voor indien men on-line speelt dat de latency hoger is dan wat men gewend is bij data verkeer ...globaal genomen zit men bij gewoon data verkeer tussen de 18ms en de 25ms.
hier zijn echter voorwaardes aan verbonden ...
1..de netwerkdriver moet up to date zijn .
2..er mag géén data verlies zijn op de kabel vanaf je provider tot aan de modem..
3..je dient zelf een over een goede verbinding met je modem/router te beschikken ..
indien bedraad mag er géén breuk in de kabel zijn ..
indien draadloos dient men deze te beveiligen ...
Lage ping-tijden zijn van cruciaal belang als je online speelt videospelletjes of zelfs voor VoIP en video streaming...
Hoe dichter u zich bij het ​​adres bevindt dat u opvraagt , hoe lager uw ping zal zijn.

opmerking :
Er is geen manier om je ping te verlagen.
Als u last heeft van te hoge pings en ​​u gebruikt breedband internet , belt u het best eens naar uw internetprovider en vraagt hen om dit eens te corrigeren.
 
Wat is je latency met een ping test naar google aub? Beschreven in één van men vorige posts.
Driver zou een probleem kunnen zijn...
Staat er nog beveiliging software op je PC? firewall,....
 
Beste, heb een ping naar Google van 18 à 20ms, de driver is de laatste versie en Bitdefender firewall staat inderdaad aan, sorry heeft eventjes geduurt maar was niet direct mee met dat commando prompt.
 
Wel heb nu een ping van 507ms, alles werkt wel maar soms is wat geduld nodig, wij zijn ook niet altijd even snel he!!!

Als een standaard ping naar google rond de 20ms is, dan is er geen reden tot paniek. Om de één of andere reden is de speedtest onbetrouwbaar. Een standaard ping opdracht is te vertrouwen. Dat niet alle websites even snel werken kan verschillende redenen hebben.
- Trage DNS
- Slechte/geen caching
- kleine bandbreedte van de hosting
- verzadiging van de bandbreedte
- ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan