Latency snelheid telenet speedtest

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn latency is 514ms bij bijna elke telenet speedtest wat toch wel zeer veel is, wat kan ik er eventueel aan doen? Ik heb fibernet.
 
OK zal het daar dan maar bij houden en hopen dat het niet slechter wordt, alvast bedankt voor de goede en vlotte reacties.
Ik stel voor dat je het niet zomaar hierbij laat.

er zijn vele redenen voor je ping'snelheid'/traagheid.

om te beginnen start je best eens op in veilige modus met netwerkmogelijkheden. (F8 tijdens opstart van pc). eens opgestart doe je de pingtest van TLN (url: speedtest.telenet.be) of speedtest.nl (beiden dezelfde OOKLA-machine) via je browser Chrome. Allicht gaat dit je al héél andere resultaten opleveren. herhaal dit met andere browsers zoals IE, firefox, ed. Doe dan een command prompt open en geef in: (without quotes) "ping 195.130.131.38 -t -l 5000". dit is een oneindige pingloop (naar telenet.be; voor de zekerheid indien je wilt gaan praten met hen) met verzending van een pakket van 5000 ipv de standaard 32 bytes. daarin kan je de stabiliteit van je signaal lezen: de waardes moeten plusminus constant zijn. EN uiteraard in jouw geval moet de latency onder de, let's say, 25ms blijven.

Geef van al die kleine testjes even de resultaten hier op... (y)

Als de waardes in veilige modus wel okee zijn, dien je je draaiende software in normale modus te controleren, want dan zit daar de bottleneck. Één voor één alle services en progs uitschakelen en/of inschakelen via [msconfig] is dan de boodschap om je latency-killer te vinden!! :p

attachment.php
 
Laatst bewerkt:
003.jpg
Antwanneke,
In deze -t -l 5000 test heb ik ook 139/134/42/46/68/64/55/36/86ms zien passeren.
Zie hier mijn resultaten in veilige modus,
Last result;IE9
Download Speed: 57175 kbps (7146.9 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 3830 kbps (478.8 KB/sec transfer rate)
Latency: 5 ms
Last result; Google Chrome
Download Speed: 57898 kbps (7237.3 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 3726 kbps (465.8 KB/sec transfer rate)
Latency: 12 ms
Fri Jun 15 2012 16:08:07 GMT+0200 (Romance (zomertijd))
vrijdag 15 juni 2012 16:02:29
De rest moet ik nog uitdokteren.
Rudy
 
fibernet

fibernet

Mijn latency is 514ms bij bijna elke telenet speedtest wat toch wel zeer veel is, wat kan ik er eventueel aan doen? Ik heb fibernet.


als telenet medewerker kan ik alleen maar zeggen dat een hoog resutaat in ms niet mag voorkomen.
maar waar komt deze ping vandaan
- slechte kabel
- switch 10/100
- router
- antivirus
- wifi
- meerdere pc die aan het donwloeden zijn
- powerline

als fibernet klant beschik je over een modem met ingebouwde router / switch
- alles met kabel 'is the best' controleer of je kabel tussen de modem en pc niet lager is dan 90m
- zorg ervor dat tijdens de test gij de enige online pc zijt (stop alle donwloads)
- zet u antivirus even uit
- maak gebruik van een correcte 8 aderige kabel (4 aderie zijn zeldzaam maar komen voor)
indien je toch de test met wifi wil uitvoeren zet binnen een bereik van 10m zonder muren
 
Mijn resultaten van de laatste test maar wie van jullie haalde ooit deze up en downloadsnelheden

Last Result:
Download Speed: 57192 kbps (7149 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 3825 kbps (478.1 KB/sec transfer rate)
Latency: 8 ms
vrijdag 29 juni 2012 23:04:50
 
Mijn resultaten van de laatste test maar wie van jullie haalde ooit deze up en downloadsnelheden

Last Result:
Download Speed: 57192 kbps (7149 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 3825 kbps (478.1 KB/sec transfer rate)
Latency: 8 ms
vrijdag 29 juni 2012 23:04:50

Dat zijn toch de "normale" snelheden bij Telenet als je "fiber" hebt.

Last Result:
Download Speed: 57170 kbps (7146.3 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 3698 kbps (462.3 KB/sec transfer rate)
Latency: 13 ms
vrijdag 29 juni 2012 23:49:41
 
@ dendanny ..
indien jij online verranderdt van abbo en je neem de Fibernet...dan verkrijg je dezelfde upload/download snelheid als vermeld door j.w.
jouw huidige abbo (Turbo XL) is in feite achterhaald en te vergelijken met de basic internet die momenteel gehandhaaft wordt ....
Bekijk bijlage 9056
 
@ dendanny ..
indien jij online verranderdt van abbo en je neem de Fibernet...dan verkrijg je dezelfde upload/download snelheid als vermeld door j.w.
jouw huidige abbo (Turbo XL) is in feite achterhaald en te vergelijken met de basic internet die momenteel gehandhaaft wordt ....
Bekijk bijlage 9056

Ik zou wel willen veranderen van abonnement maar om persoonlijke reden vinden ze hier die éénmalige 75€ net iets te veel in het dure belgenland.( om over te stappen naar fibernet )
 
ik heb verleden maand online mijn abbo verranderdt .....dezelfde dag nog (denk een uur later ) kreeg ik een bevestigings mail dat mijn abbo kosteloos verranderdt werd ...
ook stond der in vermeld dat ik naar de dicht bijzijnde eurosys center( telenet verdeelcenter) dient te gaan om kosteloos de nieuwe modem/router in ontvangst te nemen ....
deze heb ik dan ook gehaald en kreeg hem kosteloos mee ...
mij werd wel gevraagt om de oudere modem in te ruilen ...maar ook deze heb ik hier nog liggen .
 
hier zou wel een andere modem nodig zijn

Bekijk bijlage 9057
hier zijn uitzonderingen op ....
De apparatuur (de modem en versterker) die bij je thuis staat, is eigendom van Telenet. Telenet vervangt modems alleen als daar een technische reden voor is.
Bijvoorbeeld…

  • om een defecte modem te vervangen
  • als er een netwerkaanpassing in je regio is waardoor oudere modems niet meer compatibel zijn met de netwerkapparatuur ( en dit is bij u van toepassing bijgevolg je betaalt niets voor de modem)
  • bij een overstap naar Fibernet of Fibernet XL (Wireless Modem Eurodocsis 3.0 vereist)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan