schrijfbeveiliging USB-stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

j.vaneerdewegh

Steunend lid
Vip Lid
mijn buurman had een usb-stick gekocht en wilde daar een 600-tal foto 's op kopiëren van zijn harde schijf. een 100-tal foto 's ging het goed, maar toen verscheen ineens de mededeling "schrijfbeveiliging opheffen". ben al aan het zoeken geweest: zonder resultaat.
 
vraagje durf je het register in te gaan van jouw windows....?

indien zo ga je naar HKEY_LOCAL_MACHINE \ Systeem \ CurrentControlSet \ Control \ StorageDevicePolicies
en je maakt er een registerwaarde aan in het rechter veld ..
deze geef je de naam “ WriteProtect ” met een Dword waarde van : 00000001

of je download deze register waarde , je pak deze uit en je dubbelklik hier op , geef de toelating om deze naar je register weg te schrijven ...en herstart je systeem ..
na de herstart klik je de stick weer aan ( deze zou nu benaderbaar moeten zijn ! )
Download Enable USB write
na het toepassen van deze register tweak ,zie je het onderstaande venster als je de betreffende stick geselecteerd heb : klik op try again
Bekijk bijlage 9955

Bron vermelding
 
beste qtex, dat schijnt te lukken. maar hij zegt ook: 100% complete. maar hij blijft vragen: format this device.
wil ook nog even reageren op je bericht #70 (sorry dat ik dit nu pas zie): deze stick werd niet verwijderd tijdens het kopiëren. die melding van schrijfbeveiliging kwam er terwijl we van onzen orval aan het nippen waren.
 
effe geduld , ben zelf het tool aan het laten lopen ( kende deze ook niet )


Bekijk bijlage 9957

nadat het low level format tool gedaan is (100%) zie je de balk geel/oranje van kleur veranderen ...
je dient het tool af te sluiten ...
tevens dien je de stick nu opnieuw te formateren en deze zal nu normaal gezien terug te gebruiken zijn ...
de data die erop stond ben je effectief kwijt , deze kan niet terug gehaald worden !
 
beste qtex, dit is de printscreen na het werk van je tool
formatteren stick frank.jpg

ik zie de gele balk, 100% complete en hij vraagt "format this device"
als ik erop klik begint hij opnieuw en krijg ik even later hetzelfde beeld
dan ga ik formatteren zoals je zegt in antwoord #118 en krijg ik de melding: schijf is tegen schrijven beveiligd
heb dus niet geformatteerd als administrator want ik weet niet (meer) hoe dat moet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan