schrijfbeveiliging USB-stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

j.vaneerdewegh

Steunend lid
Vip Lid
mijn buurman had een usb-stick gekocht en wilde daar een 600-tal foto 's op kopiëren van zijn harde schijf. een 100-tal foto 's ging het goed, maar toen verscheen ineens de mededeling "schrijfbeveiliging opheffen". ben al aan het zoeken geweest: zonder resultaat.
 
We kunnen ook eens kijken wat schijfbeheer zegt in Windows. Niet dat dit iets oplost, maar misschien geeft het wat meer info wat er aan de hand kan zijn.

Ga linksonder naar start en tik daar in: diskmgmt.msc

Wat is de status van Schijf E
Dit moet in orde zijn.

Ga er ook eens met de rechtermuisklik op staan en kies dan eigenschappen.
Ga naar het Tabblad Extra en kies voor Controleren op fouten. ( Bovenste optie )
Zet in de volgende popup beide vinkje s aan en klik op Start

Laat dit eens lopen en kijk of er iets gedetecteerd wordt. Er zal een rapport moet komen dat volgens mij niet te kopieren is. Hiervan kan je eventueel een printscreen maken en hier plaatsen.
 
Ik vrees dan toch dat het einde verhaal is met deze stick en deze rijp is voor de schroothoop.

Normaal zou je deze onder Dos moeten kunnen formatteren. Sterkere commando's bestaan er niet.

Ik denk dat we geprobeerd hebben wat er te proberen was en misschien heb je er iets van geleerd. Ook van die Dos opdrachten.
 
beste pluis, krijg ik dit:

Microsoft Windows [versie 6.0.6002]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\Jef>E:/r
E:/r wordt niet herkend als een interne
of externe opdracht, programma of batchbestand.

C:\Users\Jef>
 
ok pluis, sorry, nu is 't juist denk ik

Microsoft Windows [versie 6.0.6002]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

Microsoft Windows [versie 6.0.6002]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\Jef>chkdsk E:/r
Het type bestandssysteem is FAT32.
Schijfcontrole kan niet op dit volume worden uitgevoerd omdat het volume
tegen schrijven is beveiligd.

C:\Users\Jef>
 
nu vast gesteld is dat het bestandssysteem van deze stick FAT32 is , probeer je het HP USB Format tool nog eens dat ik je door gelinkt heb in bericht nr17
je dient deze met rechts aan te klikken en uit te voeren als admin
 
Maar van in het begin is er "melding van schrijfbeveiliging ".
Laat ook eens iemand anders Uw Stick nazien of er toch nergens iets zorgt voor schrijfbeveiliging.
 
Maar van in het begin is er "melding van schrijfbeveiliging ".
dit klopt : maar van in het begin wisten we dus niet dat deze stick gezien werd als een RAW partitie ....
daar kwamen we pas achteraf achter .....nu onder tussen word de stick weer als een FAT32 partitie herkend ..dus enige vooruitgang is er ..
daarom dat ik het HP USB format tool aanbeveel..en Dragon een low level format tool ( zie bericht 99/100)
 
beste qtex, als ik rechts klik op dat format tool zie ik geen optie: uivoeren als administrator
beste DDragon80, jou format tool ga ik straks eens proberen
toch allemaal zeker al ongelofelijk bedankt en ja: ik heb toch weer wat bijgeleerd!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan