Online apps Belfius kaartlezer met usb kabel

Denk hier in Vlaanderen dat er ook wel gebruikers zijn die bij Belfius klant zijn. Altijd tevreden geweest over het gebruik met kaartlezer met usb kabel, enkel pin nodig om aan te melden en transacties te doen. Nu in Windows 11 krijg ik dit niet aan de praat, steeds foutmelding. van Belfius deze oplossing gekregen, wel het werkt nog niet. Nu gebruik ik wel meestal Itsmi in plaats van de kaartlezer maar sommige zaken moet je met de kaartlezer uitvoeren. nu wel nog een Win 10 computer en daar werkt dit probleemloos. Ik vraag me dus af of iedereen zomaar de oplossing kan uitvoeren als je niks van computer afweet. Nog iemand met dit probleem?
1755078960343.png

De installatie van de kaartlezersoftware 'DIGIPASS Native Bridge' faalt. De Digipass Native Bridge wordt niet geïnstalleerd op uw computer en u krijgt de foutboodschap: Error '0x80070643'.

Er zijn twee oplossingen (het is aan te bevelen de oplossingen te laten uitvoeren door iemand die gewoon is met technische procedures in computers te werken) :

1. verbinden met een andere wifi (bij familie, vrienden, buren) en dan de installatie uitvoeren of de computer verbinden met een mobiele hotspot
  2. stap 2 uitvoeren van artikel OneSpan KB 120223 voeg een locale DNS lookup toe in het hosts bestand?
De stappen kort uitgelegd:

1. Klik in de zoekbalk of het icoon in de vorm van een vergrootglas / cirkel aan de linkerkant van de werkbalk.
  2. Typ Kladblok of Notepad. Het kladblok verschijnt in het zoekscherm.
  3. Klik met de rechtermuisknop op het kladblok en kies de optie Als administrator uitvoeren.
  4. Klik op het tabblad Bestand en vervolgens op Openen.
  5. Volg deze weg om het HOSTS-bestand te openen vanaf het kladblok: (Deze PC) C:\Windows\System32\drivers\etc
  6. Klik 2x op het bestand hosts om het bestand te openen.
  7. Klik onderaan de laatste lijn in het bestand.
  8. Voer het IP-adres in: 127.0.0.1.
  9. Druk op de Tab (?) toets om ruimte toe te voegen.
  10. Voer de domeinnaam in: localhost.vdsnb.com.
  11. Klik in de menu van het kladblok op het tabblad Bestand en vervolgens op Opslaan. (Sla het bestand op dezelfde locatie op!)?
Biedt dit geen oplossing, dan kan u zich aanmelden

• met de kaartlezer zonder USB-kabel
  • met itsme

Gaat dat hier over je eID reader, hier https://eid.belgium.be/nl ben ik ik mijn software gaan halen. De zoveelste software gaat ook niet, verwijderen ook bij de downloads. Chrome opkuisen en via help die updaten.
Mijn reader 50 € heb ik veranderd naar ene van 12€. In feite heb je de driver van die reader dat meestal automatisch gaat en en die software van mijn link nodig. En soms moet ik nog eens proberen met Chrome te kuisen en up te daten.
Via Itsme op mijn phone lukte het ook niet, mijn tel nr was niet geregistreerd of fout. (+32 is zonder 0 dan:censored:); Nu gaat dat via de symbooltjes te melden.

De e-ID communicatiesoftware heeft niets met Chrome te maken, dus wat je daar zegt over 'opkuisen' ontgaat me ...

Het is een stand-alone app/software, die inderdaad kan halen op de website waarnaar je link verwijst.

1755533844027.png

Bestaat in 2 versie's : de eerste is volledig functioneel / de tweede zorgt enkel dat je de metadata (inhoud) van een e-ID kan zien. Bij gebruik van de volledige middleware heb je die 2de strikt genomen niet nodig, maar ik gebruik die bij mijn support als digipunter voor het bekijken van de e-ID van mijn 'klanten'...

Terug
Bovenaan