Pc psu kabel (2x4pins) past niet in 8pins mobo cpu power aansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

FlipFlop

Steunend lid
Vip Lid
Mobo is MSI B550 tomahawk en psu is een Seasonic 650 gold.
Ik kan een van de 4 pins aansluitingen in de 8 pins mobo aansluiting steken.
Mijn vraag is: is dit voldoende - of moet ik een 8 pins aansluiting of verloop stekker gaan kopen.
Cpu ryzen 7 2700 trekt nominaal 65 watt, gamen en overklokken doe ik niet.
 
Bedankt voor de reactie. Je hebt uiteraard groot gelijk, maar die 8 pins connector ben ik kwijt.
Ik zal nog eens heel goed zoeken, maar ik heb niet veel hoop dat ik hem zal vinden.
 
Als het de juiste 4 pins connector is kun je het proberen. Meestal gaat dit wel werken. Maar beter is een originele 8 polig stekkertje met connectoren aan te schaffen, dit in verband met de stromen die er kunnen lopen door de kabels en deze niet te warm worden. Ze hebben het niet voor niets 8 polig uitgevoerd i.p.v. 4 polig.
Niet kiezen voor een verloopje van 4 naar 8 polig, want dan gaan de stromen nog steeds door maar 4 draden.
 
Zeker voor een 8 pins gaan. Anders een andere voeding erin. Want u moederbord zal die stroom echt wel hier en daar nodig hebben. Niet altijd, maar bijvoorbeeld al bij de opstart vraagt dat veel van u moederbord. Dan is het best wel handig als hij voldoende stroom ter beschikking heeft. Denk nu niet meteen dat je een foutmelding zal krijgen, als je er maar 4 gebruikt. Maar het kan ook zijn, dat het gewoonweg dienst weigert ook. Bij videokaarten is dit zeker het geval, maar dit gaat hier over een moederbord. Daar weet ik het niet. Ik zorg er voor dat alle gaatjes een pinnetje krijgt als ik aan een computer bezig ben. Lijkt mij nog zo handig.
 
Dat is ook weer een punt. Heb nog een oudere Coolermaster 620 liggen en die heeft wel een 8 pins stekker.
Trouwens, deze Seasonic heeft niet eens een 8 pins stekker maar alleen een 2 x 4 pin. Ik had me dus vergist in het kwijt zijn er van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan