Hardware Welke USB3-HDMI kabel/converter?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Soortgelijke vraag, maar dan toch anders stelde ik al eens op een ander forum.
Op mijn laptop heb ik een pen-display aangesloten. Werkt prima.
Nu wil ik dat beeld van het pen-display ook zichtbaar maken op het smartbord. Draadloos lukt dat niet vanwege het ontbreken van miracast. Geen intel grafisch kaart.
Op de laptop zijn HDMI en USB2 bezet. Usb3 is nog vrij. :
huion aansluiting 2.JPG


Ik heb dus nu dit aangeschaft:

wavlink.JPG

Helaas doet het HDMI scherm (TV) het niet.
Ik heb de fabrikant gemaild, maar geen antwoord gekregen.
Heeft iemand van jullie iets in die geest waardoor je een HDMI extra op je laptop kunt aansluiten?
Alvast bedankt
Rob
 
Waarvoor zijn HDMI en USB2 resp. in gebruik ...
Al eens geprobeerd wat nu in de 2 zit in de 3 te steken ? Blijft dat werken ?
Het zou kunnen dat die USB3 poort het probleem is ...

En anders een HDMI splitter gebruiken misschien ? tik maar eens in Google .. splitters voor 2, 3 of zelfs hele hubs tot 4 HDMI uitgangen en sommige zelfs schakelbaar.
 
Tja, dat had ik iets beter kunnen vertellen.
Zoals op het plaatje te zien is, zitten er 2 stekkers, HDMI en USB2 (voor de stroomvoorziening) in de laptop. Met deze opmerking had ik de vraag voor kunnen zijn.

Eventueel probleem met USB3 poort? Mogelijk, hoe kan ik dat achterhalen? Zelf heb ik niet de INDRUK dat er iets mis mee is. USB 2 en 3 verwisselen levert geen verschil op in deze situatie.
Heeft een HDMI splitter niet een beperking? Dat bepaalde HDMI signalen niet te splitten zijn? HDMI 2.2? Nu weet ik niet welk HDMI signaal het pendisplay gebruikt
 
een forum gaf dit als tip : disable HDCP and reboot.

the reason is other than to watch certain content, the HDCP software that protects certain content from being played, cause display problems with our displays because although the HDMI standard is backwards compatible, HDCP is Not, and this is where it clashes with our displays because when you use the 3 in 1 HDMI cable, depending on what version yr HDCP is it may not be compatible with the HDMI port or cable yr using.

So yr pen displays start issuing error messages, or yr screens freeze, go blank, start flickering, won't display graphics, and on and on. Which is a total pain.

Echter bovenstaande is bedoeld voor een apparaat met amd videokaart. Dit is niet de bedoeling?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je schrijft daar: En een USB3 naar HDMI zou gewoon moeten werken, bij de plaatselijk PC shop eentje aanschaffen en daar gelijk uitproberen.
Dat werkt dus niet, jammer.
Zou een HDMI splitter werken?
 
Ik lees je vraag nog eens opnieuw en nu zie ik iets dat mij nog niet was opgevallen.
Je spreekt enerzijds over 'ook zichtbaar op een smartboard' anderszijds over HDMI (TV) ?
Wat is het : is het smartboard (= monitor) of een TV ?
 
Het gebruik van een splitter is eenvoudig : HDMI ingang in de laptop -> aan te sluiten apparaten op elk van de uitgangen.
De sturing is wel altijd gelijktijdig en gelijk want de laptop ziet de splitter als één aansluiting.
 
Wat een hoop terechte vragen.

@lange pier
Nee, dat werkt niet en ook een switch niet.
Een Switch is duidelijk, dan is het het een of het andere scherm, maar waarom een splitter niet?
Naar een shop geweest? Nee, heb nog geen tijd gehad.

@Aardbei
split de je HDMI wel via je laptop? Welke type eigenlijk?
Heb je het over de laptop? Een Asus F512d, Ryzen 7.
Switch? die moet ik nog aanschaffen.

Waarom? Omdat deze een grafische kaart bevat.
Dat begrijp ik niet.

@PhilipV
Wat is het : is het smartboard (= monitor) of een TV ?
Thuis TV om uit te proberen, op school smartbord als passief "projectie" middel.
De sturing is wel altijd gelijktijdig en gelijk want de laptop ziet de splitter als één aansluiting.
Laat dat nu precies de bedoeling zijn. Wat op het pen dispay gedaan wordt moet dan ook op het scherm komen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan