Netwerk Splitsen utp kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste:
Er komt een utp netwerk kabel toe voor mijn decoder van telenet.
Kan ik deze utp splitsen met één of ander toestel, omdat ik graag een mediatoestel wil aansluiten op mijn tv. Dat werkt namelijk met een utp internet kabel. Of moet ik nieuwe kabel trekken van mijn telenet modem naar het media toestel?
Alvast bedankt,
 
een zware vergissing J.W de TS zoekt namelijk een utp splitter en geen usb splitter ..
@jjvk kijk hier eens .. https://www.kabelshop.nl/Netwerk/Netwerk-koppelstukken/Internet-splitters-p26196.html?msclkid=1b711b2c65b11106b7027a0948bb7645&utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=Search+-+Klussen+-+Generiek+-+Netwerkkabels+-+NL+(handmatig)&utm_term=kabel+utp+splitter&utm_content=Kabel+-+UTP+-+Splitter
*of het verstandig is om zo'n splitter te gebruiken ..wel ik zou het zelf nooit gebruiken ..trekt eerder een utp kabel bij .
 
zo iets één in twee of meerdere uit .....

1629833179745.png

bestaande kabel fungeert als input, maximaal 4 out iets korter kabels ....

een elegante oplossing???
 
Zoiets zou met elke netwerk switch moeten lukken.
Denk dan wel even na of je later meerdere apparaten die snelle poorten hebben gaat gebruiken om een Gigabit switch ( duurder ) of een fast ethernet switch aan te schaffen.
 
Als je aan 10/100 verbinding voldoende hebt ipv gigabit, is het eventueel wel mogelijk om een utp te splitsen waardoor je 2x 10/100 krijgt. (zonder extra toestellen)
Bij een 10/100 worden slechts 4 draadjes van de 8 gebruikt.

standaard layout: wit-oranje, oranje, wit-groen, blauw, wit-blauw, groen, wit-bruin, bruin (aanzicht: pinnetje connector van u weg, kabel naar onder)

voor 10/100 worden draadjes 1,2,3 en 6 gebruikt (wit-oranje, oranje, wit-groen en groen)
Als je dus de kabel wat strip en deze draadjes in een connector plaatst (rj-45 connector op kabel of muurcontact) heb je 1-verbinding.
door vervolgende de overige draadjes in een 2e connector aan te sluiten op punt 1,2,3 en 6, maak je een 2e verbinding. (wit-blauw, blauw, wit-bruin, bruin)

Let op: je moet dit aan beide kanten van de utp-kabel doen.
Het is niet de ideale oplossing, maar kan.

Nadeel: Je moet iets of wat handig zijn. Om een connector te knijpen op een kabel heb je een speciale krimptang nodig.

Heb je gigabit nodig gaat dit niet op: bij gigabit worden alle aders gebruikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan