Status
Niet open voor verdere reacties.
pc wil niet meer opstarten helemaal niets geen bibtonen van de bios niets, na het voorzien van stroom begint het lampje van stroomvoorziening te branden, als ik dan op de startknop druk blijft het opstartlampje continu branden maar voor de rest niets geen infoscherm geen bios bibs helemaal niets. Als het me dan toch eens lukt loopt hij na een tiental minuten vast bij een reset na het vastlopen start deze niet meer op:5956:, ook kan ik als hij dan eindelijk eens opstart herstarten zonder problemen (hiermee bedoel ik dan onmiddellijke herstart). :vraagteken:[OPLOSSING]
pc is terug en draaid weer, moederbord was schijnbaar stuk heb dus een nieuw moederbord moeten laten steken. Maar heb wel een ander probleem, heb de pc afgehaald in de winkel thuis aangesloten draaid voorlopig prima maar kan niet op internet, als ik ga kijken bij Instellingen=> netwerk verbindingen dan moet ik vaststellen dat mijn Lan verbinding is verdwenen. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan oplossen. :vraagteken: ;!

[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
het probleem is nu dat ik geen andere voeding heb liggen en zullen die niet meegeven in de winkel om te proberen denk ik
Neen denk ik ook niet of je zal véél geluk moeten hebben.
zijn de 350 a 500 Watt ook in standaard maten te verkrijgen zodat ik gewoon kan monteren of moet ik dan ombouwen
Dat is gewoon standaard maat en zal wel passen.

Jammer dat je zo ver woont van mij, anders mocht je gerust 1tje komen halen voor te testen/houden :/
 
Misschien ook wel beter dat eens te proberen,heb het nog aan de hand gehad dat de voeding de geest aan het geven is. En problemen waren dus ook zoals beschreven.

Een slechte voeding verklaart nog niet waaron de powerled reeds brand vanaf het moment dat de stekker in het stopcontact gaat, denk ik.
Als er een 215 wat voeding inzit zal dat misschien nog een kleine behuizing zijn, ik weet niet of er dan een andere voeding in past.
Als dat powerled blijft branden denk ik toch in de richting van slechte kabels, schakelingen of zwerfstromen door lekke condensator, iets dergelijk.
Je kan eens proberen met de voeding uit je andere pc te gebruiken, dan weten we al meer.
Als ze niet past in de kast, leg ze er dan gewoon bovenop of ernaast.
Solang het een atx voeding is past de stekker op het moederbord, is het nog een at voeding, dan zie ik het niet zitten hoe je die kan vervangen.
Een pc kan opstarten tot de biepjes van het bios, ook zonder ram.
Laat het latje er eenvoudig eens uit, start hij dan wel tot aan de biepjes, dan zit er een probleem bij het ramgeheugen.

oooeeeps, ik had pagina 2 nog niet gezien
 
Laatst bewerkt:
Een slechte voeding verklaart nog niet waaron de powerled reeds brand vanaf het moment dat de stekker in het stopcontact gaat, denk ik.
Als er een 215 wat voeding inzit zal dat misschien nog een kleine behuizing zijn, ik weet niet of er dan een andere voeding in past.
Als dat powerled blijft branden denk ik toch in de richting van slechte kabels, schakelingen of zwerfstromen door lekke condensator, iets dergelijk.
Je kan eens proberen met de voeding uit je andere pc te gebruiken, dan weten we al meer.
Als ze niet past in de kast, leg ze er dan gewoon bovenop of ernaast.
Solang het een atx voeding is past de stekker op het moederbord, is het nog een at voeding, dan zie ik het niet zitten hoe je die kan vervangen.
Een pc kan opstarten tot de biepjes van het bios, ook zonder ram.
Laat het latje er eenvoudig eens uit, start hij dan wel tot aan de biepjes, dan zit er een probleem bij het ramgeheugen.
de 215 Watt voeding is de voeding die uit de oude pc komt en vindt ik toch wat licht om aan te sluiten op mijn pc en daar komt dus nog bij dat de stekkers die eraan zitten zijn voor een pata aansluiting terwijk ik een sata heb en wat de powerled betreft er zitten er twee op eentje die laat zien wanneer er stroom op de pc zit en eentje die de opstart doet en tis dit lampje dat anders knipperd bij het opstarten en van het ogenblik ik hem probeer op te starten constant blijft branden maar ik ben geen expert
 
Laatst bewerkt:
en wat de powerled betreft er zitten er twee op eentje die laat zien wanneer er stroom op de pc zit en eentje die de opstart doet en tis dit lampje dat anders knipperd bij het opstarten en van het ogenblik ik hem probeer op te starten constant blijft branden maar ik ben geen expert

De 1ste zal de powerled zijn dan, en deze die knippert geeft dan de schijfactiviteit.
Probeer hem dan eens te booten met de opstartdikette, en als dat wel lukt een herinstallatie van windows proberen.
Als de schijf 100% is moet het softwarematig zijn, waardoor de pc niet opstart
 
De 1ste zal de powerled zijn dan, en deze die knippert geeft dan de schijfactiviteit.
Probeer hem dan eens te booten met de opstartdikette, en als dat wel lukt een herinstallatie van windows proberen.
Als de schijf 100% is moet het softwarematig zijn, waardoor de pc niet opstart
heb een nieuwe voeding gaan halen eentje van 450 Watt aangesloten en nog steeds niets ook geprobeerd met installatie cd erin ook geen reactie. Heb het opgegeven en binnengeleverd bij de pc-boer en als alles goed is weet ik woensdag wat het probleem is of was. Iedereen hartelijk bedankt voor de tips en hulp en laat jullie zekers nog weten wat het eufel was.
 
pc start niet op

pc is terug en draaid weer, moederbord was schijnbaar stuk heb dus een nieuw moederbord moeten laten steken. Maar heb wel een ander probleem, heb de pc afgehaald in de winkel thuis aangesloten draaid voorlopig prima maar kan niet op internet, als ik ga kijken bij Instellingen=> netwerk verbindingen dan moet ik vaststellen dat mijn Lan verbinding is verdwenen. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan oplossen. :vraagteken: ;!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan