Windows 11 Opstarten Pc lukt niet op normale wijze.

• Onderwerp starter Onderwerp starter yvan
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

yvan

Steunend lid
Vip Lid
Hallo

Ik heb volgend probleem met een medion Pc

De aanmeldingsoptie is uitgeschakeld vanwege mislukte aanmeldingspogingen of herhaaldelijk uitschakelen. Gebruik een andere aanmeldingsoptie of laat uw apparaat ten minste twee uur ingeschakeld en probeer het daarna opnieuw.
Daarna kan ik opnieuw werken maar de volgende dag is het opnieuw hetzelfde
Oorspronkelijk stond er Windows 10 op, maar ik heb kunnen upgraden naar Windows 11, maar het probleem blijft hetzelfde.

Het toestel is een MEDION AKOYA P62020.

Is er iemand die mij kan helpen dit euvel op te lossen?
Dank bij voorbaat
Ivan

Laatst bewerkt:
Oplossing
indien deze na die 2 uren wachten gewoon te gebruiken is dan gebruik je eerst de dism.exe met de opdrachten ...

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth
geeft deze aan dat er geen fouten zijn sluit je de Windows Powershell administrator ..
*geeft deze te kennen dat er fouten zijn geef je de volgende opdracht in
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth en klik je op enter ..

**blijkt nadien het probleem nog steeds aanwezig te zijn dan is het niet meer uitgesloten dat het om het gebruikers account ga .. en gebruikt Windows die 2 uren om je een tijdelijke account aan te maken die telkens na het afsluiten verwijderd word ..en zodoende bij een volgende opstart wederom die 2 uren nodig heeft !
Ok, dat was ik van...
Ha .... log je in met een Microsoft account of een lokaal account ?

Ik denk dat de boodschap niet van je PC komt en de PC start volgens mij wél op, maar ... je kan niet aanloggen.
Dat is een groot verschil ...

• Leuk
Waarderingen: yvan
indien deze na die 2 uren wachten gewoon te gebruiken is dan gebruik je eerst de dism.exe met de opdrachten ...

geeft deze aan dat er geen fouten zijn sluit je de Windows Powershell administrator ..

**blijkt nadien het probleem nog steeds aanwezig te zijn dan is het niet meer uitgesloten dat het om het gebruikers account ga .. en gebruikt Windows die 2 uren om je een tijdelijke account aan te maken die telkens na het afsluiten verwijderd word ..en zodoende bij een volgende opstart wederom die 2 uren nodig heeft !

• Leuk

Ok, dat was ik van plan en hou je op de hoogte.

Oplossing
Voer onmiddelijk na de upgrade schijfopruiming uit (via startmenu te vinden, type cleanmgr.exe in het zoekvenster van het startmenu).
Scan, en laat na de eerste scan systeembestanden opschonen.
Laat vorige windowsinstallatie's wissen (selectievakje aanvinken).
In oudere windowssystemen heb ik meegemaakt dat systeembestanden van beide windows folders door elkaar heen werden gebruikt wat rare verschijnselen veroorzaakte.
Ook is het dan onmogelijk de windows.old folder te deleten via cleanmgr omdat er dan bestanden in gebruik zijn..
Als dat probleem zich voor doet moet je een herstelinstall uitvoeren en daarna onmiddelijk na aanmelden cleanmgr uitvoeren zoals hier boven beschreven om alle windows.old folders te wissen.

Volgens mij is het een registerconflict die te maken heeft met de upgrade.
Je hebt waarschijnlijk een dubbele registersleutel staan voor de gebruiker of er zijn registersleutels van de oude win 10 die conflicteren in het bijgewerkte register.
Je kan voor jezelf een nieuwe gebruiker aanmaken maar er zijn waarschijnlijk meer registerproblemen dan enkel dat.

Ook in dat geval voer je in windows zelf een repairinstall doet met dezelfde stick die je gebruikte voor de upgrade.
Je start gewoon in windows de setup van de win 11 installatie nadat je bent ingelogd.
Normaal kan je instellingen en data behouden.
Bij corruptie in het register of systeembestanden voor de huidige installatie zal dat grijs zijn of afwezig en zal je enkel je data kunnen behouden.
Grote kans dat het probleem verdwijnt.

Die recoverypartitie gooi je beter weg, die is voor windows 10 en is nutteloos.
Ze kan alleen maar problemen veroorzaken.

Bijlagen

• opdrachtprompt.png
    opdrachtprompt.png
    38 KB · Weergaven: 243
bij de eerste opdracht gaf deze dus aan dat er fouten aanwezig zijn /waren ..
via de tweede opdracht werden deze fouten verholpen ..
nu is het afwachten of je bij de volgende opstart wederom 2 uren dient te wachten !
indien zo dien je het gebruikersaccount te herstellen ... of je een nieuwe aan te maken .

• Leuk
bij de eerste opdracht gaf deze dus aan dat er fouten aanwezig zijn /waren ..
via de tweede opdracht werden deze fouten verholpen ..
nu is het afwachten of je bij de volgende opstart wederom 2 uren dient te wachten !
indien zo dien je het gebruikersaccount te herstellen ... of je een nieuwe aan te maken .

Beste allemaal,

Het probleem is opgelost door gebruik te maken van;

Deze morgen kon ik opnieuw gewoon aanmelden.

Dank aan allen voor de geboden oplossingen
Groeten
Ivan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan