Windows 10 Programma automatisch opstarten lukt niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Castellane

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een programma dat ik graag automatisch wil laten opstarten wanneer ik win10 opstart maar dit lukt me niet wat kan de reden zijn.
Ik heb in de map C:\Users\ mijnnaam \AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup een snelkoppeling geplaatst van het programma die ik wil openen.
Wanneer ik op deze snelkoppeling dubbelklik dan opent het programma echter wanneer ik de PC opstart start dit pgm niet op.
Wanneer ik ga naar "Apps en onderdelen" ga en vervolgens onderaan links naar opstarten dan staat dit pgm erbij en automatisch opstarten is aangevinkt.
Onder de knop lees ik wel Niet gemeten... kan dit de reden zijn en hoe los ik dit eventueel op?
CMS.jpg


Of kan er een andere reden zijn?
 
taakbalk rechts onderaan staat er een ' ^ ' druk daar es op:

waarschijnlijk staat je pictogram daar tussen.
 

Bijlagen

  • DCA42843-34B9-45C9-A150-5AC7F5640557.jpeg
    DCA42843-34B9-45C9-A150-5AC7F5640557.jpeg
    81.7 KB · Weergaven: 88
heb je al eens nagekeken of het programma ook vermeld word in msconfig "opstarten " indien deze daar vermeld staat zou het kunnen dat deze daar uitgeschakeld staat ...indien zo dien je deze daar ook in te schakelen .
 
heb je al eens nagekeken of het programma ook vermeld word in msconfig "opstarten " indien deze daar vermeld staat zou het kunnen dat deze daar uitgeschakeld staat ...indien zo dien je deze daar ook in te schakelen .
Hoe doe ik dit, ik tik onderaan in de zoekbalk msconfig en open Systeemconfiguratie
Daar neem ik het tabblad opstarten en verwijzen me door naar Taakbeheer...
295 May. 27 10.08.jpg


Wanneer ik taakbeheer open zie ik bij opstarten dat het pgm (cms.exe) is ingeschakeld maar terug de melding "niet gemeten"
1622103111219.png
 
selecteer dan eens de cms.exe en klik vervolgens op de tap opties ..zet het vinkje uit bij minimaliseren bij gebruik .
niet gemeten wilt zeggen dat deze geen invloed heeft op het systeem ..
*was vergeten dat dit via taakbeheer ging en niet via msconfig !
 
selecteer dan eens de cms.exe en klik vervolgens op de tap opties ..zet het vinkje uit bij minimaliseren bij gebruik .
niet gemeten wilt zeggen dat deze geen invloed heeft op het systeem ..
*was vergeten dat dit via taakbeheer ging en niet via msconfig !
Als ik rechts klik op het bestand dan heb ik de volgende opties:
1622105493002.png

Bij eigenschappen zie ik het volgende...
1622105570216.png

Nergens vind ik iets over minimaliseren voor gebruik....
 
Wie is NovoSun?
Novosun zijn dus de aanbieders van deze software ... de waarschuwing omtrent dat de software niet te downloaden is van het net is ruim genomen ..men dient deze dus van Novosun zelf te gebruiken en niet van eender welke site omdat een exe bestand zo kan gemanipuleerd kan worden dat deze ook nog iets extra's kan installeren aangezien Novasun van Chineese makelij is .
 
Ik heb een programma dat ik graag automatisch wil laten opstarten wanneer ik win10 opstart maar dit lukt me niet wat kan de reden zijn.
Ik heb in de map C:\Users\ mijnnaam \AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup een snelkoppeling geplaatst van het programma die ik wil openen.
Wanneer ik op deze snelkoppeling dubbelklik dan opent het programma echter wanneer ik de PC opstart start dit pgm niet op.
Wanneer ik ga naar "Apps en onderdelen" ga en vervolgens onderaan links naar opstarten dan staat dit pgm erbij en automatisch opstarten is aangevinkt.
Onder de knop lees ik wel Niet gemeten... kan dit de reden zijn en hoe los ik dit eventueel op?
Bekijk bijlage 250226

Of kan er een andere reden zijn?
c:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\StartUp\ThunderbirdTray.lnk

Dit start op met windows 10
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan