Windows 10 Programma automatisch opstarten lukt niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Castellane

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een programma dat ik graag automatisch wil laten opstarten wanneer ik win10 opstart maar dit lukt me niet wat kan de reden zijn.
Ik heb in de map C:\Users\ mijnnaam \AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup een snelkoppeling geplaatst van het programma die ik wil openen.
Wanneer ik op deze snelkoppeling dubbelklik dan opent het programma echter wanneer ik de PC opstart start dit pgm niet op.
Wanneer ik ga naar "Apps en onderdelen" ga en vervolgens onderaan links naar opstarten dan staat dit pgm erbij en automatisch opstarten is aangevinkt.
Onder de knop lees ik wel Niet gemeten... kan dit de reden zijn en hoe los ik dit eventueel op?
CMS.jpg


Of kan er een andere reden zijn?
 
Als het mag, even een vraag tussendoor (heeft wel met het onderwerp te maken):

Kun je zomaar alle programma’s die er zijn laten opstarten met Windows?

Toelichting:

Ik start altijd op met Radio?Sure!, maar kan dat bijvoorbeeld ook met de VLC Media Speler?
 
@Leono in het kort ja dit kan ook met de vlc player ..
je dient er wel op te letten dat je deze snelkoppeling neerzet in de map "opstarten "
de exacte locatie is dus C:\ Users \ Eigengebruikersnaam \ AppData \ Roaming \ Microsoft \ Windows \ Start Menu \ Programs \ Startup
*de map startup is dus in het NL gewoon "opstarten " genoemd .

heb hier juist de test gedaan met de vlc player en ja deze startte op van het moment dat alles geladen was dat diende op te starten .. bij het opstarten van de computer.
 
Novosun zijn dus de aanbieders van deze software ... de waarschuwing omtrent dat de software niet te downloaden is van het net is ruim genomen ..men dient deze dus van Novosun zelf te gebruiken en niet van eender welke site omdat een exe bestand zo kan gemanipuleerd kan worden dat deze ook nog iets extra's kan installeren aangezien Novasun van Chineese makelij is .
Ik heb nu het pgm gedownload via bovenstaande link maar moet nog even de tijd vinden om het uit te testen
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan