Status
Niet open voor verdere reacties.
beste ,

Sinds enkele dagen kan ik mijn laptop niet meer opstarten
er staat windows 8 ( upgrade naar 8.1 ) op.

Ik heb ook al met een blauw scherm te maken gehad met foutcode 0xc0000001 dacht ik te zien
wie zou me kunnen helpen in deze benarde situatie ?

dank bij voorbaat

mvg
italia
 
Laatst bewerkt:
indien je de foutcode 0xc0000001 heb gekregen dien je voor een herstel te gaan ....
je dient dus de Windows 8 te herstellen !

*vermeld ook eens de gegevens van deze Acer !
 
Probeer eens de F1, F2, DEL, ESC, of de F10 toets ingedrukt te houden tijdens het booten. ( dit verschilt per BIOS, gewoon even proberen welke je moet gebruiken.
Zorg dat de recovery disk in de pc zit.
Krijg je dan iets van een bootmenu te zien ?
 
Als je in de bios zit ga je moeten instellen dat de PC moet booten (first CD/DVD) en dan je recovery disk laten opstarten. Zien wat er daarna gebeurt. Kan ook zijn dat het niet werkt maar dan veronderstel ik wel dat er een nieuwe installatie van Windows moet gebeuren.
 
hey arnoud ,
heb ik net gedaan
en heb gekozen voor fabrieksherstel maar dit duurde wel ellendig lang
nu kom ik op een scherm :
PC VERNIEUWEN
-uw bestanden en persoonlijke instellingen blijven ongewijzigd
- de pc instellingen worden terug gezet naar de standaardwaarden
-apps van windows store blijven behouden
- apps die u vanaf schijven of websites hebt geinstalleerd worden verwijderd
- er word een lijst met verwijderde apps op het bureaublad opgeslagen
 
Ik zou dat wel uitvoeren omdat je bijna niet anders meer kan. Zelfs dan is het mogelijk dat het niet meer goed komt zonder DVD Windows. is te zien wat er fout gelopen is. Het is in ieder geval om te beginnen je beste kans.
 
Tot zo ver klinkt het goed.
Sorry voor mij late reactie, maar ik was aan het werk.

Je kon inderdaad als je in het BIOS bent zoals ArnoudDG vermeldde de opstart volgorde veranderen en dan de cd/dvd player als first-boot zetten. ( vreemd genoeg werkt dit niet bij iedere pc en blijft hij vanaf de HD opstarten )
Meestal met 1 van de toetsen die ik gegeven had kom je in een bootmenu en kun je kiezen vanwaar je wilt opstarten.
Jammer genoeg verschilt alles per merk BIOS en soms zelfs per versie welke toets je moet gebruiken.
 
hey lana en arnoud
via F2 in boot menu gekomen en dan cd/dvd rom gekozen als eerste keuze
dan cd erin en opgestart
nu ben ik aan het scherm gekomen met logo ACER en onderaan zie ik toch al DE PC VERNIEUWEN 11%
maar gaat zeeeeeeeer traag :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan