Status
Niet open voor verdere reacties.
beste ,

Sinds enkele dagen kan ik mijn laptop niet meer opstarten
er staat windows 8 ( upgrade naar 8.1 ) op.

Ik heb ook al met een blauw scherm te maken gehad met foutcode 0xc0000001 dacht ik te zien
wie zou me kunnen helpen in deze benarde situatie ?

dank bij voorbaat

mvg
italia
 
Laatst bewerkt:
dat je een zwart beeldscherm krijgt te zien kan soms wel zo zijn ...zie je vervolgens wel een flikkering van je schijf verwerking dan is deze dus bezig en dien je enkel maar geduldig te zijn !

*zelf heb ik ooit hier gedurende een 10 minuten een zwart beeldscherm gehad en veronderstelde dat de pc dus niets meer deed !
deze veronderstelling was verkeerd aangezien er wel schijf bewerkingen gedaan werden ...enkel te zien aan het flikkeren van het ledje !
 
Ik ben er terug en heb even herlezen wat hier al gepost is. Volgens mij gaat dit dus niet meer lukken en is de recovery eigenlijk ook niet echt wat het moet zijn. Ik zou daar kortere metten mee maken en gewoon opnieuw beginnen met een nieuwe installatie van in dit geval Win 10. Je kan daarvoor je licentie nr. gebruiken van Win 8 of 8.1
 
ben je in het bezit van de licentie code en van de Windows installatie dvd ( Windows 8 of de 8.1 )
indien zo dan dien je 1 van deze beiden te plaatsen ( voorkeur gaat naar de Windows 8.1 dvd aangezien je deze er op had staan !)
je dient dan een herstel te doen vanaf deze dvd of je kiest voor een verse instal !
*je kunt ook de Windows 10 dvd gebruiken vermits je over de licentie code beschikt van je systeem Windows 8
 
hey Qtex ,
vermits dit om een laptop gaat en de licentiecode geintegreerd is in de laptop --> dus geen sticker aan de onderkant van de laptop en win 8 al voorgeinstalleerd was op de laptop dus niet in het bezit van de dvd zelf
heb ik een probleem waarschijnlijk ...
 
de code zit dan ingebakken ...deze kun je wel via de jelly bean key finder achter halen ...maar aangezien het systeem niet op te starten is !

*doe eens een hard reset van het systeem ....
d.w.z. haal de battery er uit en start de laptop op met de adapter aangesloten ...
tijdens het opstarten trek je de adapter los de laptop valt gedwongen uit ... ( herhaal dit 3x )
na de derde keer zal het besturingssysteem een fout geven en zich zelf trachten te herstellen ...
als blijkt dat ook dit niet kan dan is er meer gaande !
 
hey qtex ,

de batterij kan ik er niet uithalen of ik moet de onderkant volledig los vijzen
de batterij zit geintegreerd in de laptop denk ik
ik zie nergens een batterij zitten die erin geklikt is dus ook onmogelijk om deze uit de laptop te halen zonder mijn laptop open te maken ...
 
hey ,
led lampjes van hdd blijven branden en zwart scherm is er nog steeds ( al een uur lang )
dus ik kan niet meer naar die win 8 of 8.1 gaan ?

Gewoon blijven branden of knippert het ? Als het gewoon blijft branden word de HD gedecteerd maar word er niet naar geschreven . Als er naar de HD word geschreven gaat het ledje van de HD knipperen. Uit alles wat ik hier in dit topic gelezen heb , denk ik aan een falende harde schijf die aan het begeven is .
 
hey Qtex ,

ik heb dit even opgezocht en heb onderaan mijn pc een piepklein gaatje gevonden wat voor een reset van de batterij zorgt
heb dit ingeduwd en laptop viel noodgedwongen uit
heb dit dan 3 x gedaan zoals jij beschreven
na de laatste keer laat ik hem opstarten om te zien of hij zichzelf herstelt
op de moment heb ik het logo staan van ACER
afwachten dus ...
 
hey ranger ,

het lampje blijft branden ...
en een falende hdd daar zou ik van versteld staan omdat de laptop maar 8 maand oud is , zou wel snel zijn dat die het begeeft ??

8 maanden oud is geen garantie om geen defect te krijgen aan je harddisk. Dat is een component waarbij je vrijwel 99% kans hebt dat die het ooit begeeft. Sommige al onmiddellijk na gebruik, anderen na 10 a 15 jaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan